וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה: שלוש מדליות לבריטניה

יום מוצלח לחותרים הבריטים עם מדלית זהב ושתיים מכסף בגמרי החתירה. החותרת לשעבר, רבקה רומרו, זכתה בזהב מדהים באופניים

היום (ראשון) נערכו מקצי גמר בחתירה, שם נרשמה הצלחה לחותרים הבריטים. הגמר הראשון של היום היה בסקאלס זוגות לנשים (משקל קל). צמד ההולנדיות קירסטן ואן דר קולק ומריט ואן יופן, פתחו חלש, אבל נטלו את ההובלה בהמשך, וזכו בזהב. הכסף הלך לצמד הפיניות סאנה סטן ומינה ניימינן, והארד למלאני קוק וטרייסי קמרון הקנדיות.

במקצה המקביל לגברים נרשמה היסטוריה. הצמד הבריטי זאק פרצ'ייס ומארק האנטר הפכו לבריטים הראשונים שזוכים במדלית זהב אולימפית בחתירה לזוגות. הבריטים השאירו מאחור את אלופי העולם, מאדס רסמוסן ורסמוס קוויסט מדנמרק, שזכו רק בארד. הכסף הלך ליוונים דמיטריוס מוגיוס ו-ואסילוס פלימרוס.

לעומת הזוגות, בחתירה לרביעיות לגברים, הייתה אכזבה לבריטים. אלופי העולם סיימו ללא מדליה. הרביעייה הדנית סיימה ראשונה בזמן של 5:47.46 דקות. פולין סיימה שניה עם 5:49.39 דקות, וקנדה זכתה בארד עם 5:50.39 דקות.

ברביעיות הסקאלס, בהן כל חותר אחראי על שני משוטים זכתה הרביעייה הפולנית במדלית הזהב עם זמן מצוין של 5:41.33 דקות. איטליה זכתה בכסף עם תוצאה של 5:43.57 דקות וצרפת בארד עם 5:44.34 דקות. בקרב הנשים, הזהב הלך לרביעייה הסינית, הכסף לבריטניה והארד לגרמניה.

בחתירה לשמיניות, נשים, חוללה ארצות הברית הפתעה כשזכתה בזהב והדיחה את רומניה, שזכתה בזהב באתונה ובסידני. הרומניות הפסידו בפוטו פיניש גם את הכסף, שהלך לשמינייה ההולנדית. אצל הגברים לא נרשמה הפתעה: אלופת העולם קנדה, לקחה את הזהב עם זמן של 5:23.89. בריטניה המשיכה את ההצלחה עם מדלית כסף ו-5:25.11 דקות, וארצות הברית זכתה בארד עם 5:25.34 דקות.

היסטוריה לרבקה רומרו

מדליות ראשונות חולקו היום גם בצ'ינגדאו בתחרויות השיט, וגם כאן נרשמה הצלחה לבריטים. שלישיית הבנות הבריטית - שרה אייטון, שרה ווב, פיפה ווילסון - הקדימו את השלישיה היוונית והשלישייה ההולנדית. במקביל, בן איינסלי זכה במדלית זהב שלישית ברציפות בדגם הפין. זאק ריילי מארה"ב זכה בכסף, גילום פלורן הצרפתי בארד.

בריטניה ראתה מדלית זהב גם על מסלול האופניים, שם עשתה זאת רבקה רומרו במרדף האישי ל-3,000 מטרים. רומרו הפכה לאישה הבריטית הראשונה שזוכה בשתי מדליות בשני ענפי ספורט שונים באולימפיאדות שונות. לפני ארבע שנים זכתה רומרו בכסף בחתירה. מאז עשתה את המעבר לאופניים, זכתה באליפות העולם והיום הפכה לאלופה האולימפית. גם מדלית הכסף הלכה לבריטניה, כשוונדי הובנגל סיימה שניה. לסייה קליטובסקה מאוקראינה זכתה בארד.

בנוסף, נערכו הבוקר גם תחרויות האבקות לנשים. הזהב בקטגורית משקל של עד 63 ק"ג הלך לקאורי איצ'ו היפנית, שניצחה בגמר את אלנה קרטשובה הרוסייה. במדליות הארד זכו רנדי מילר מארצות הברית וילנה שאליגינה מקזחסטן. בקטגורית משקל של עד 72 ק"ג הגיעה עוד מדלית זהב לסין. וואנג ג'יאו גברה בגמר על הבולגריה סטנקה זלאטבה. מדליות הארד הלכו לאגנייסקה וישצ'ק מפולין וקיוקו המאגוצ'י מיפן.

ועוד מתחרויות היום: פרימוז' קוזמוס סידר לסלובניה מדלית זהב ראשונה בבייג'ינג כשניצח בתחרות יידוי הפטיש. קוזמוס יידה את הפטיש למרחק של 82.02 מטרים. מדליות הכסף וארד הלכו לבלארוס: ואדים דיאטובסקי (81.61 מ') זכה בכסף ואיבן צ'יקאן (81.51 מ') בארד.

בהרמת משקולות לגברים במשקל של עד 94 ק"ג ניצח הקזחי איליה אילין, שהניף ודחק משקל כולל של 406 ק"ג. סיימון קולצ'קי הפולני לקח את מדלית הכסף, חדז'ימוראט אקייב הרוסי זכה בארד.

בסיף קבוצתי גברים בסגנון דקר, זכתה נבחרת צרפת בזהב, לאחר ניצחון על ארצות הברית בגמר. איטליה גברה על סין בקרב דרמטי על מדלית הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully