וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה היחידה שלי היתה להיות אלוף"

יוסאין בולט לא ייחס חשיבות לשיא העולם המדהים שלו ב-100 מטר והתרכז בזהב בו זכה: "זה היה מטורף". פאוול, שאיכזב עם מקום חמישי בלבד: "הרגליים שלי מתו"

ריצת הגמר ב-100 מטר, אחד מרגעי השיא של כל אולימפיאדה, היתה אמורה לכלול בבייג'ינג קרב משולש בין יוסאין בולט, אסאפה פאוול וטייסון גיי. אבל לאחר שגיי נכשל אפילו לעלות לגמר כשסיים חמישי בחצי הגמר, נשארנו עם דו קרב ג'מייקני.

אלא שפאוול קרס כהרגלו על הבמה המרכזית, וסיים הרחק מאחור במקום החמישי, מה שהותיר את כל הבמה לבולט. הספרינטר הענק לא היה צריך טובות, ושרף את המסלול בדרך לשיא עולם בלתי נתפס של 9.69 שניות, למרות שאת עשרים המטרים האחרונים הוא העביר בהנפת אגרופים לצדדים בחגיגת ניצחון שהחלה עוד לפני קו הסיום.

"לא השווצתי, פשוט הייתי מאושר כשראיתי שאף אחד לא סוגר עלי", הסביר בולט בסיום. "היה לי זינוק נהדר, כמו כל הזינוקים שהיו לי עד הגמר. השתפרתי עם כל מקצה בדרך לכאן, זה היה מטורף. פשוט מדהים".

"באתי לכאן לנצח, זו היתה המטרה שלי", הוא אמר. "לא ידעתי ששברתי שיא עולם עד סיבוב הניצחון שלי", הוסיף בחיוך, ומיד הסתכל קדימה. "עכשיו אני מתרכז ב-200 מטר. הגעתי מוכן, ואני הולך לעשות את זה".

לגבי השיפור שרשם בשיא העולם שקבע רק לפני חודשיים וחצי אמר בולט: "התוצאה לא הטרידה אותי בכלל, המטרה היחידה שלי היתה להיות אלוף. תמיד הייתי הכי מהיר, אמרתי לכולכם שאני הולך להיות מספר 1, ועשיתי בדיוק את זה".

לפאוול נותר בסיום רק לתרץ, תחום בו הוא מתמחה: "פישלתי בגדול, והרגליים שלי פשוט מתו הערב. מאוד רציתי לקחת את הזהב, אבל ברור שאני לא מוכן לזה", הודה שיאן העולם לשעבר שקבע 9.95 שניות, הרחק משיאו האישי העומד על 9.74 שניות. "בולט היה בלתי ניתן לעצירה הערב", החמיא לבן ארצו "הוא מדהים ואני מאוד שמח בשבילו".

מאכזב נוסף היה גיי, אלוף העולם המכהן שלא הצליח להתגבר על הפציעה ברגלו ונכשל להעפיל לגמר. "אין לי תירוצים, אני מאוד כועס על עצמי" אמר האמריקאי. "לא הייתי המום מהמעמד, זה פשוט היה משהו שקרה, ואני אתחיל לעכל את זה רק כשאחזור לכפר האולימפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully