וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין פלפס לבולט

היום האולימפי בישר על חפיפה מושלמת בין הבריכה לבין המסלול, עם הצגות של שני הענקים. יום גדול גם לקנדה, ניו זילנד ובריטניה

עריכת וידאו: ענת ברק

הבריכה והמסלול האולימפי הם מרכז העצבים של האולימפיאדות והיום (שבת) הם עברו חפיפה נהדרת, בין מייקל פלפס ליוסאין בולט, כשתחרויות השחייה עומדות להסתיים ותחרויות האתלטיקה תופסות תאוצה.

פלפס זכה הבוקר במדליית הזהב השביעית שלו במשחקי בייג'ינג והשווה את שיאו העתיק של מארק ספיץ ושעות אחריו שבר יוסאין בולט את השיאים האנושיים עם ריצה של 9.69 שניות בגמר הריצה ל-100 מטר. מלך הבריכה ומלך המסלול ברווח של כמה שעות, כך עושים זאת נכון.

הפנומן האמריקאי נתקל היום בתחרות הקשה ביותר שהייתה לו, אולי חוץ ממירוץ השליחים 4X100 חופשי כשמולו התייצב מילוראד קאביץ' הסרבי למקצה הגמר ב-100 מטרים פרפר. פלפס נגע בקיר כדי לסיים אחרי 50.58 שניות, מאית אחת לפני הסרבי.

הכוכבת של הבריכה במקצי הנשים הייתה כריסטי קובנטרי, שאחרי שלוש מדליות כסף, סופסוף זכתה באחת מוזהבת, בגמר ה-200 מטרים גב. רבקה אדלינגטון הבריטית ניפצה את שיא העולם בן 19 השנים ב-800 מטרים חופשי וזכתה במדליית זהב שניה שלה במשחקים.

בחזרה לאתלטיקה, מלבד התצוגה המדהימה של יוסאין בולט, חולקו היום שלוש מדליות זהב נוספות. נטליה דוברינסקה האוקראינית קטפה את אחת מהן, זו של קרב ה-7, אחרי יומיים קשים של תחרויות. דוברינסקה, שחזרה לפני שנה מהשעיה של שנתיים בגלל שימוש בחומרים אסורים, צברה 6733 נקודות, בדיוק 33 יותר מבת ארצה, לודומילה בלונסקה. הייליס פונטיין האמריקאית זכתה בארד.

את הבוקר פתחה תחרות ההליכה ל-20 קילומטרים, בה זכה הרוסי ואלרי בורכין ואילו בהטלת כדור ברזל זכתה אלופת העולם הניו זילנדית, ואלרי וילי. אגב ניו זילנד, המשלחת של האי פתחה את היום ללא מדליות בכלל, אבל סיימה אותו עם חמש.

מלבד וילי, זוכות גם צמד החותרות, ג'ורג'ינה אברס-סווינדל וקרוליין אברס-סווינדל בזהב. לתאומות הזהות היה זה זהב שני ברציפות אחרי אתונה. החותרים הניו זילנדים הוסיפו היום שתי מדליות ארד ורוכב האופניים, היידן רולסטון, זכה בכסף.

יום בריטי באופניים

אחד מהאתגרים הקשים לספורטאים אולימפיים הוא הזכיה בשתי מדליות זהב, בשתי אולימפיאדות שונות. לא רבים שיחזרו את ההישג הזה השנה, אבל אחת שכן עשתה את זה היא יושידה סאורי היפנית, שגברה בגמר קרב ההיאבקות שלה, בקטגוריה של עד 55 קילוגרמים, על התקווה המקומית בבייג'ינג, שו לי.

המשלחת היפנית יכולה הייתה להנות מדאבל בהאיבקות הנשים, אבל קארול היון הקנדית חשבה אחרת וגברה על צ'יהרו איצ'ו וזכתה בזהב במשקל של עד 48 קילוגרמים. בכלל, קנדה, שעד היום זכתה במדליית כסף בודדת, שילשה את כמות המדליות שלה בזכות הקרבות בזירת ההיאבקות לאחר שטוניה ורביק זכתה בארד במשקל של עד 55 קילוגרמים.

ואם בשחזורי מדליות זהב עסקנו, אז מי שעשו את זה בגדול היו טום ג'יימס, סטיב וויליאמס, פיט ריד ואנדרו הודג', שהעניקו לנבחרת החתירה רביעיות של בריטניה מדליית זהב שלישית ברציפות אחרי שהשלימו את 2,000 המטרים בזמן של 6:06.57 דקות. הרביעייה האוסטרלית הגיעה למקום השני וזו הצרפתית זכתה בארד. יום המדליות הראשון של החתירה בישר על כאלו מוזהבות גם לבולגריה, נורבגיה, רומניה וניו זילנד. אוסטרליה הוכיחה שליטה עם שתיים.

בריטניה זכתה בשתי מדליות זהב נוספות במירוצי האופניים, בזכותם של כריס הוי ובראדלי וויגינס, כשבנוסף אליהם זוכה במקום הראשון בקטגוריה נוספת גם חואן יאנראס הספרדי.

בטורניר הכדורגל נרשמה הפתעה ראשונה בשלב רבע הגמר, לאחר שבלגיה ניצחה 2:3 את איטליה במשחק דרמטי, אגרסיבי ורווי בטעויות שיפוט. ברזיל נזקקה להארכה כדי לנצח 0:2 נבחרת קמרונית ששיחקה דקות ארוכות בעשרה שחקנים.

טורניר הטניס מתקרב לסופו והיום קיבלה מגמת השלטון הרוסי בטניס הנשים חותמת נוספת, כשדינארה סאפינה ואלנה דמנטייבה עלו למשחק הגמר. האחיות וויליאמס, המאכזבות הגדולות של טורניר היחידות, לפחות טיפסו לקרב על הזהב בזוגות ונובאק דג'וקוביץ' זכה במדליית הארד אצל הגברים אחרי ניצחון 3:6, 6:7 על ג'יימס בלייק.

אחרי ימים של שליטה מוחלטת בטור מדליות הזהב, היום סין נעצרה כמעט לחלוטין כשרק שחקנית הבדמינטון, ז'אנג נינג, מעניקה למודלתה את המקום הראשון אחרי ניצחון בשלוש מערכות על בת ארצה, שיה שינגפאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully