וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

תחרויות האתלטיקה נפתחו בסערה, פלפס מתקרב להיסטוריה, הסינים שלטו בהרמת המשקולות והסלובקים בקיאקים. היום שהיה בבייג'ינג

שבוע עבר מאז טקס הפתיחה המרהיב של אולימפיאדת בייג'ינג, וכמו בכל יום במהלך השבוע, גם היום (שישי) היה עמוס עניין, דרמה ושיאי עולם בבריכה. היום בבייג'ינג עמד בסימן פתיחת תחרויות האתלטיקה, סיום תחרויות הג'ודו, מדליית זהב שישית ושיא עולם נוסף למייקל פלפס, וגם הרבה נחת מצמד השייטות הישראליות, ורד בוסקילה וניקה קורניצקי.

לסלובקיה היו עד היום שתי מדליות זהב, הקיאקיסטים הכפילו את המאזן. הקיאקיסטית הסלובקית, אלנה קאליסקה, זכתה בזהב השלישי של המדינה, לאחר שניצחה בתחרות הסלאלום בבייג'ינג, כשהשיגה תוצאה כללית מצויינת של 192.64 שניות ופער של 14.30 שניות מהמתחרה האוסטרלית, ג'אקלין לאורנס, שסיימה במקום השני. וויולטה אובלינגר סיימה שלישית וקטפה את מדליית הארד עם זמן כולל של 214.77 שניות.

בתחרות הקאנו הזוגית לגברים, זכו התאומים, פאבל ופיטר הוכשורנר עם זמן של 190.82 שניות, שתי שניות מהר יותר מהמתחרים הצ'כים, וולף וסטפנק. הארד הלך לזוג הרוסי לריונוב וקוזנצוב, שסיימו בזמן של 197.37 שניות.

חיוך גדול נרשם גם בבריטניה. הבריטים לא שבעו נחת מיכולת המשלחת שלהם עד כה, אבל נבחרת רוכבי האופניים שלהם לקחו את מדלית הזהב בגמר הספרינט הקבוצתי ושינו את מצב הרוח. הרוכבים, כריס הוי, ג'ייסון קני וג'יימי סטאף סיימו את המסלול בזמן של 43.128 שניות, והעלו עוד חיוך קטן כשהקדימו את רוכבי צרפת וגרמניה השנואות, שזכו בכסף ובארד, בהתאמה.

נבחרת צרפתית שכן ראתה מדלית זהב היום, היא נבחרת הסיף גברים. נבחרת הדקר ניצחה בגמר את פולין, שזכתה בכסף. איטליה הצליחה לגבור על סין בקרב על מדלית הארד.

זה היה היום של הסינים באולם הרמת המשקולות. אצל נשים במשקל עד 75 ק"ג, זכתה צ'או ליי, שהניפה 128 ק"ג ודחקה 154 ק"ג, בזהב. אלה וז'ניה מקזחסטן נותרה הרבה מאחור עם טוטאל של 266 ק"ג, שהספיק לכסף. הארד הלך לנדז'זה אבסטיוחינה הרוסיה.

אצל הגברים התחרות הייתה דרמטית במיוחד. אנדריי ריבאקו מבלארוס שבר את שיא העולם כשהניף 180 ק"ג ודחק 214 ק"ג. דקות מאוחר יותר השווה לו יונג הסיני את שיא העולם, וזכה בזהב בגלל שמשקלו קל יותר. הארד הלך לטיגרן מרטירוסיאן מארמניה.

עוד זהב לסינים הגיע מהבדמינטון מצמד הבנות, דו ז'ינג ויו יאנג, שגברו בגמר על צמד מדרום קוריאה.

השישית של פלפס

מייקל פלפס מתקרב לשבור את השיא של מרק ספיץ. האמריקאי לקח מדליית זהב שישית בבייג'ינג עם עוד שיא עולם של 1:54.23 במשחה ל-200 מטר מעורב. לאסלו צה ההונגרי נתן פייט, אבל הסתפק בכסף. ריאן לוכט לקח את הזהב ב-200 מטר גב עם שיא עולם של 1:53.93 דקות. בן ארצו, האמריקאי בן פירסול זכה במדלית הכסף, הרוסי ארקדי ויאטצ'נין זכה בארד.

בריטה סטפן הגרמנייה הפתיעה את כולם במשחה ל-100 מטר חופשי לנשים עם שיא אולימפי של 53:12 שניות, שהשאיר מאחור את הפייבוריטיות ליזבט טריקט מאוסטרליה ונטלי קופלין מארצות הברית. את הפתעת היום בבריכה סיפקה האמריקאית, רבקה סוני, שזכתה בזהב וכמובן שברה את שיא העולם ב-200 מטר חזה. 2:20.22 היה הזמן של סוני, הפייבוריטית האוסטרלית ליזל ג'ונס נותרה המומה, והסתפקה בכסף. הארד הלך לנורבגית, שרה נורדנסטאם.

גם בגזרת הישראלים בבריכה נרשמה עוד הצלחה. אניה גוסטמלסקי שברה את שיאה הישראלי ב-100 מטר חופשי עם תוצאה יפה של 53:25, שכמעט והספיקה לה לעלות לחצי הגמר. השחיינית ביאן ג'ומה מסוריה, החרימה את המשחה.

פתיחה מטורפת לאתלטיקה

הלב של האולימפיאדה, תחרויות האתלטיקה נפתחו בסערה, עם תוצאה מדהימה של טירונש דיבאבה מאתיופיה בגמר ל-10,000 מטרים נשים. דיבאבה קבעה את התוצאה השניה בטיבה בהיסטוריה, ושברה שיא אולימפי כשסיימה את המרחק בזמן של 29:54.68 דקות, והקדימה את אבילגסה, המייצגת את טורקיה, ופלניגן מארצות הברית. פתיחה מצוינת רשמה גם הייליס פונטיין האמריקאית, שמוליכה בתחרויות קרב 7 לאחר היום הראשון.

יוסאין בולט הגדיל את רף הציפיות לקראת גמר ה-100 מטרים מחר (שבת) כשדילג לו להנאתו ל-9.92 מדהים ברבע הגמר. וזה עוד בלי להתאמץ. תומאש מאייבסקי הפולני לקח את הזהב הראשון של היום באתלטיקה כשהדף את כדור הברזל למרחק של 21.51 מטרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פדרר הבטיח מדליה בזוגות

יום גדוש היה גם בטניס. רפאל נדאל העפיל לגמר לאחר ניצחון 4:6, 6:1, 4:6 על נובאק דג'וקוביץ'. בגמר יחכה לו פרננדו גונזאלס, שגבר על ג'יימס בלייק 6:4, 5:7, 9:11 בסיומו של מותחן דרמטי. ואם כבר מדברים על מותחנים, זה עוד כלום לעומת מה שהתרחש בחצי גמר הזוגות. השבדים אספלין ויוהאנסון גברו במערכה השלישית 17:19! על קלמון ולודרה מצרפת, שהדיחו את רם וארליך.

אצל הנשים הודחה המדורגת 2 בעולם, ילנה ינקוביץ', שהפסידה בשלוש מערכות, 6:2, 5:7, 6:3 לדינארה סאפינה. בטורניר הזוגות, האחיות וויליאמס, שהודחו ביחידות, העפילו לחצי הגמר לאחר 5:7, 2:6 על סוגיאמה ומוריטה מיפן.

ארבע העולות לחצי הגמר בכדורגל נשים נקבעו היום. ברזיל ניצחה את נורבגיה 1:2, ארצות הברית גברה באותה תוצאה, בהארכה, על קנדה. יפן השאירה את סין מאוכזבת עם ניצחון 0:2, וגרמניה הייתה הרביעית להעפיל עם ניצחון בהארכה 0:2 על שבדיה.

בכדורסל נשים, בבית א' השיגו אוסטרליה ורוסיה את הניצחון הרביעי שלהם מארבעה משחקים. אוסטרליה הביסה 73:96 את לטביה ורוסיה ניצחה 64:74 את ברזיל. בבית ב' ממשיכות האמריקאיות להתעלל ביריבותיהן. הקורבן הייתה נבחרת ספרד שחטפה 55:93. סין ניצחה את מאלי 48:69. צ'כיה הביסה את ניו זילנד 59:90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully