וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הסינים מפגינים נגד נבחרת הכדורגל שלהם?

המשלחת הסינית אומנם בראש טבלת המדליות, אבל בכדורגל הם רחוקים מלהרשים. "זו לא השפלה, זו קומדיה", אומר הקפטן

הסינים בטירוף טוטאלי בעקבות המשחקים האולימפיים בבייג'ינג. נבחרת המתעמלות עשתה היסטוריה עם זהב ראשון בתחום וניצחון על האמריקאיות השנואות, קצב המדליות של המתחרים מהמדינה הקומוניסטית שובר שיאים, אולם השמחה קצת מתעמעמת כשבגזרת הכדורגל המצב קצת שונה. ניו-יורק טיימס פרסם היום (שישי) כתבה על כך שהסינים לא ממש אוהבים את הנבחרת הלאומית שלהם בכדורגל, מכיוון שלטענתם מדובר בנבחרת שמתעסקת בעיקר ב-"אומנויות לחימה" ולא בכדורגל, וכידוע, מיליארד סינים לא טועים.

במשחק האחרון של הנבחרת הסינית מול בלגיה, הורחק טאן וונגסונג בדקה ה-52, לאחר שלא פגע בכדור ושלח בעיטה היישר אל האזורים האינטימיים של סבסטיאן פוקוגנולי הבלגי. 12 דקות אחריו היה זה הקפטן הסיני, זאנג זאי, שהצטרף לחברו בחדר ההלבשה, אחרי ששלח מרפק לשחקן בלגי אחר. ההפסד 3:0 לנבחרת ברזיל סימל את קו הסיום עבור הנבחרת הסינית, שכצפוי סיימה את הטורניר ללא ניצחון. את האוהדים הסיניים זה כלל לא הפתיע וגרוע מכך, גם לא ממש אכזב. עבורם נבחרת הכדורגל היא סמל ההשפלה הלאומי. בכדי להבין את עומק התסכול שחשים הסיניים מנבחרת הכדורגל שלהם, אפשר לקרוא את התגובה של מאמן נבחרת הנשים הלאומית, לאחר הניצחון המפתיע שלהן על ארגנטינה. "החלוצות שלנו עשו עבודה נהדרת היום ואמרתי להם שהם יכולות אפילו לשחק בנבחרת הגברים אם הם רוצות", אמר המאמן, שאנג רואינה.

דוגמה נוספת, מדהימה הרבה יותר, היא העובדה כי אוהדים סינים ניסו לקיים מיני-הפגנה כנגד נבחרת הגברים, לאחר ההפסד לנבחרת ברזיל. משטרת בייג'ינג פיזרה את ההפגנה במהירות. "אנחנו משחקים כדורגל כמו שהברזילאים משחקים פינג פונג", אמר בקול שבור, לי וויפנג, הקפטן החדש של הסינים.

זה עוד יוביל למהפכה

"זה כבר הרבה מעבר להשפלה, זה יותר כמו קומדיה", אמר פרשן הספורט הפופולארי בסין, לי צ'אנגפנג. "עייננו כבר יבשו מדמעות. נותר לנו רק לשבת וליהנות מההצגה, כי אי אפשר לדעת איך הנבחרת שלנו תפסיד הפעם". המשטר הסיני ידוע ככזה שמשתיק, אפילו באלימות, ביקורות שנשמעות כנגד סמלים לאומיים, אולם במקרה של נבחרת הכדורגל, נדמה כי חופש הביטוי בסין מושרש אף יותר מהזכות להגדיל את מנת המקדונלד'ס בסניפים אמריקאים של ענק המזון המהיר.

בניו יורק טיימס מספרים כי אוהדים, שדרני חדשות, סלבריטאים, בלוגרים, ואפילו אתלטים אחרים ומאמנים, התבטאו כנגד נבחרת הכדורגל. האוהדים דורשים את ראשו של צ'י יאלונג, יושב ראש ההתאחדות הסינית. "יאלנוג חייב להתפטר!", הייתה הקריאה השלטת במשחקי הנבחרת במסגרת הטורניר האולימפי הנוכחי.

צ'ו גוקוי, פרופסור להיסטוריה מזרח אסיאתית:. "בלי התערבות של החוק הסיני, הטענות שמושמעות כנגד נבחרת הכדורגל על שחיתות יגברו והכעס יימשך. אם הציבור הסיני ימשיך להיות אובססיבי בנושא נבחרת הכדורגל, הוא וודאי ידרוש שינויים דרמאטיים בנושא, זה יתחיל בספורט ואז יתפתח לדברים גדולים יותר. אולי אפילו מהפכה כוללת".

אחת מהסיבות להתנגדות הגדולה לה זוכה, נכתב, הנבחרת היא כלכלית. כדורגלן סיני בינוני מרוויח משכורת של יותר מ-146,000 אלף דולר לשנה. כשהאזרח הסיני מרוויח בממוצע 3,000 דולר, הפערים הופכים להיות משמעותיים. ברור כי במדינה קומוניסטית זה לא יכול להתקבל על הדעת. כניסת הכסף הגדול הובילה בנוסף, להתנהגות לא נאותה מצד הכדורגלנים, שבאופן תדיר מואשמים בשימוש בסמים והסתבכויות עם נערות ליווי. התנהגות לא מקובלת במדינה השמרנית.

ורק הכדורגלנים עצמם נותרים בודדים במערכה על כבודם. "הציבור הסיני מאוד רוצה לראות אותנו מצליחים אבל אנחנו צריכים עוד קצת סבלנות וזמן", אמר לי, קפטן הנבחרת. "כמו כולם, גם אנחנו היינו רוצים להשתפר בכדי לעשות שינוי". אך את האוהדים הסינים התחנונים של לי לא ממש מעניינים. "יש רק שני דברים שמונעים מהשחקנים שלנו לצאת מאסיה לליגות אחרות, טובות יותר- הרגל הימנית שלהם והרגל השמאלית שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully