וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה ממש זהב

האימונים המפרכים, התמיכה והאהבה של המדליסט האולימפי מ-88', ואלרי ליוקין, הפכו את בתו המתעמלת, נסטיה, לאלופה אולימפית בקרב רב

נראה היה שדבר לא יפגע בהגמוניה הסינית באולם ההתעמלות, אבל הבוקר (שישי) הייתה זו נסטיה ליוקין האמריקאית שענדה בסוף יום מפרך את מדליית הזהב, לאחר שצברה 63.325 נקודות והקדימה את בת ארצה, אלופת העולם שון ג'ונסון (62.725 נקודות). הסינית יילין יאנג (62.650 נקודות) זכתה בארד. אחרי שהסינים התרגלו לשמוע את ההמנון שלהם באולם ההתעמלות, פתאום הם נאלצו לחזות בדגלים האמריקאים מונפים אל על.

אבל עם כל הכבוד לסינים, הסיפור האמיתי היא נסטה ליוקין, והניצחון שלה על ג'ונסון. אביה, ואלרי, בעל שתי מדליות זהב מסיאול 1988, העניק לבתו מניסיונו, וכישרונה בא לידי ביטוי באולם. בזמן שג'ונסון ביצעה את תרגיליה, ליוקין חישבה את חישוביה, וכשניתן הניקוד הסופי והיא ראתה שהזהב הובטח לה, דמעות השמחה זלגו מעצמן. אביה-מאמנה אימץ אותה אל חזהו, ובמשך דקות ארוכות ראו האלפים באולם רגע משפחתי-היסטורי. שני אלופים אולימפיים, אחד מהעבר ואחת טריה, ואושר אחד גדול.

כך מייצרים אלופה

"קשה לתאר במילים כמה אני גאה עכשיו", אמר ואלרי זמן קצר לאחר שבתו ניצחה את אלופת העולם, בקרב שריתק את הצופים. נסטיה ליוקין הפגינה חן וקור רוח תחת לחץ, וצלחה את כל המכשירים באלגנטיות מלוטשת. בזמן שאביה נע ונד בעצבנות, בתו הרשימה את המקומיים, שהבינו כי יילין יאנג שלהם כבר לא תזכה בזהב.

"רק בעוד עשר שנים היא תבין את ההישג, כי כשספורטאי מסיים אולימפיאדה הוא חוזר להתאמן ללא הרף ולהתחרות", אמר ליוקין האב. בראיון ל-NBC התבקש ליוקין להשוות בין האימונים שעבר כשגר ברוסיה לאלה שעוברת בתו בטקסס. "אוי, כל חיי היו מחנה אימון ארוך ומתמשך. יום ראשון היה חופשי, שלישי ושבת קלים יותר, ובשאר הזמן התאמנתי". נסטיה מתאמנת המון, אבל התנאים האישיים שלה נוחים יותר. "אני מתחילה ב-07:30 בבוקר, מבצעת את כל האימונים השגרתיים, ואם הכל עובד לפי התוכנית אז לא נשארים זמן נוסף. אז אני לוקחת תנומה, וחוזרת להתעמל שלוש שעות נוספות". כן, גם היא לא מלקקת דבש.

"כשאני מסתכלת על אבי, אני רואה מתעמל מופלא וברוך כישרון", סיפרה נסטיה על ואלרי, שמצדו שם דגש על דברים לא שגרתיים באימון בתו. "אנו עובדים עם הקורה באופן שונה, מתאמנים על סלטות כפולות והפוכות ודברים מסוג זה". אימונים לא שגרתיים בהכוונת אלוף אולימפי שהוא גם אבא תומך ואוהב, הם כנראה המתכון הנכון ליצירת אלופה אולימפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully