וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לספיץ, את פלפס כו-לם אוהבים

בניגוד למרק ספיץ, שהיה שפיץ אבל לא ממש אהוב בקרב חבריו, כולם מפרגנים למייקל פלפס החביב, ששוחה אל עבר שבירת שיאו של ספיץ

אחרי שהפך לספורטאי האולימפי הגדול בכל הזמנים, למייקל פלפס נותרה עוד משימה אחת בלבד: לשבור את שיאו של מרק ספיץ העומד על שבע מדליות זהב באולימפיאדה אחת. עד כה לפלפס יש חמש מדליות זהב, והוא מועמד מוביל לנצח בשלושת המשחים שנותרו לו, ולהאפיל על הישגו של השחיין היהודי-אמריקאי מאולימפיאדת מינכן 1972.

מבחינה אתלטית, פלפס וספיץ דומים, אבל מבחינה אישית הם שונים לגמרי, כך ניתחו הבוקר בתקשורת האמריקאית שהשוותה בין השניים, במיוחד בניו יורק טיימס. פלפס החביב, נכתב, הוא אחד מהחבר'ה, ולעומתו ספיץ היה מרוחק וקצת שחצן. לפני אולימפיאדת מקסיקו 1968 נשאל ספיץ אם יזכה בשש מדליות זהב, והוא ענה שכן. בפועל הוא זכה בשתיים, וגם הן בשליחים. אה, היתה גם אחת מכסף ואחת מארד. "זה היה המפגש האיום בחיי", העיד אחד מחבריו לנבחרת, לאחר השהות איתו.

6 ימים לפני גמר ה-200 חופשי במינכן, האמריקאי סטיב ג'נטר, נאלץ לעבור ניתוח בריאות. במשחה הגמר הוא הוביל בפער ניכר, אבל התפרים נפתחו ודם מילא את הבריכה. ספיץ, שפיגר מאחור, עבר אותו וזכה בזהב. אחר כך אמר ג'נטר שספיץ ניסה להניא אותו מלהשתתף במשחה משום שהוא עלול לפגוע בעצמו. "אני לא מאמין לאדם הזה יותר. דבר לא יישמח אותי יותר מאשר לנצח אותו, אבל לא יכולתי לעשות זאת".

אחרי שאסף חמש מדליות זהב, ספיץ חשש להתמודד בגמר ה-100 כדי לא לקלקל את מאזנו. מאמנו בריאן ג'וב אמר לו: "אם אתה מפחד להתמוד במקצה הכי יוקרתי, אף אחד לא יזכור לך את מה שזכית עד עכשיו". ספיץ שחה וזכה.

פלפס רחוק מאוד מכל הסיפורים הללו, מספרים בניו יורק טיימס, אבל יש לציין כי הוא וספיץ נפגשו בעבר, ובין השניים שוררת מערכת יחסים סבירה. ספיץ אפילו איחל לפלפס לשבור את שיאו הגדול. כשפלפס נשאל אם הוא רוצה להיות ספיץ החדש, הוא ענה בפשטות "לא. אני רוצה להיות מייקל פלפס הראשון". בניגוד לספיץ, פלפס זוכה לפרגון גם בקרב חבריו למשלחת, והוא רחוק מלהיות שחצן או מרוחק. בתקשורת האמריקאית מתארים אותו כ"אחד מהחבר'ה". ביום שישי בבוקר, בגמר ה-200 מעורב אישי, יש לו אפשרות להתקרב צעד נוסף לספיץ ולזכות במדליה השישית. ומה אחר כך? פלפס גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully