וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

הסינים מאושרים: המתעמל יאנג וויי, הקלעית דו לי והקשתית ז'ואן ז'ואן הביאו מדליות זהב. הבריכה מנפקת שיאים, ורק פדרר מחוץ לחגיגה

צפו בחמשת האירועים של היום

המתעמל הסיני יאנג וויי הפך הבוקר (חמישי) לסיני השני בהיסטוריה שזוכה במדלית זהב בתחרות הקרב רב לגברים. וויי, שזכה במדלית הכסף בסידני 2000, הצדיק את הציפיות וסיים עם 94.75 נקודות, 2.6 יותר מהיפני קוהיי אוצ'ימורה, שזכה במדלית הכסף. מדליית הזהב של ווי חיזקה את מעמדם של הסינים במקום הראשון בטבלת המדליות של האולימפיאדה הנוכחית, הגדילה את הפער מארה"ב, והעמידה את הסינים בפעם הראשונה עם יותר מדליות זהב מהאמריקאים. פלפס אולי יתקן זאת מחר (שישי), אולי תחרויות האתלטיקה שנפתחות מחר יתקנו את המעוות, אבל זה היה היום של הסינים.

מדלית זהב נוספת רשמה סין גם בתחרות הקליעה, שלושה מצבים ל-50 מטרים נשים. על המדליה רשומה הקלעית דו לי. קטרינה אמונס הצ'כית זכתה רק בכסף, ליבוב גלקינה הרוסייה זכתה במדלית הארד. עבור דו לי הייתה זו נקמה מתוקה, לאחר שהפסידה את מדלית הזהב הראשונה שחולקה, במקצה ל-10 מטרים ברובה אוויר.

אמנוס הצ'כית היא זו שזכתה בזהב הראשון, והיום השיגה לי את הנקמה. "זו הייתה בושה ורציתי לפרוש", הודתה הסינית. "הימים האחרונים הרגישו לי יותר ארוכים מארבע שנים. הקהל תמך בי ועכשיו אני יכולה להודות לו".

במקצה הסקיט, ירי בצלחות חרס, לנשים, זכתה בזהב האיטלקייה קיארה קאינרו. בכסף זכתה קימברלי רוד מארה"ב. קריסטין ברינקר מגרמניה זכתה בארד. קאינרו התגברה על התנאים הקשים ובעיקר הגשם, וזכתה במדליה היסטורית, לאחר שבאתונה סיימה רק שמינית.

בתחרות האישית לחץ וקשת, נשים, אספה סין מדלית זהב נוספת, כשהמנצחת הייתה ז'אנג ז'ואן ז'ואן. דרום קוריאה רשומה על מדלית הכסף והארד. יון אוק הי סיימה שניה ואילו פארק סונג היון, שלישית.

בתחרות הסיף הקבוצתית לנשים, זכתה אוקראינה בזהב לאחר ניצחון בגמר על סין. בקרב על מדלית הארד, גברה ארצות הברית על צרפת.

לא רק יריות הקלעים עשו רעש

אחד מהכוכבים היותר גדולים שנחתו בבייג'ינג לקראת המשחקים האולימפיים הוא הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר, אולם היום הודח הטניסאי המצטיין בשלב רבע הגמר כשהפסיד לאמריקאי ג'יימס בלייק, 6:4, 7:6, והמשיך בכך את היכולת הרעה שלו מתחילת השנה הנוכחית.

בניגוד לטניס, בכדורסל לא נרשמו הפתעות. נבחרת ארצות הברית נקמה ביוונים עם 69:92. למה נקמה? שתי הנבחרות נפגשו בפעם האחרונה בחצי גמר אליפות העולם, ואז האמריקאים, שאפילו לא ידעו לאיית את שמות היוונים, נוצחו והודחו. לברון הבטיח נקמה, והיום האמריקאים הגישו אותה, יש לציין שבצורה מרשימה. נבחרת ספרד ניצחה את גרמניה 59:72, בעזרת יכולת טובה של חוזה קלדרון. רוסיה של דייויד בלאט שוב הפסידה, והפעם לליטא של שרונאס יאסיקביצ'יוס, 79:86.

הבריכה, שהרגילה אותנו לשיאים חדשים מדי יום, לא אכזבה גם היום. נבחרת השליחות האוסטרלית ניפצה את שיא העולם ב-200X4 חופשי עם זמן מדהים של 7:44.31 דקות. סין סיימה שנייה, ארה"ב הסתפקה בארד. הצרפתי אלן ברנארד כיפר על הבושה שגרם לארצו ב-4X100 שליחים, כשזכה במדלית הזהב ב-100 מטר חופשי עם 47.21 שניות. השחיינית הסינית זיג ליו זכתה בזהב ב-200 פרפר בזמן עם שיא עולם נהדר של 2:04.18 דקות. זו לא היתה ההצלחה היחידה של האסייאתים בבריכה. היפני קוסוקה קיטג'ימה לקח את הזהב ב-200 מטרים חזה עם 2:07.64 דקות.

מרכז ההתעניינות הישראלית היה היום על המזרן. הג'ודוקא אריק זאבי, אחד המועמדים למדליה ישראלית, הודח מהתחרויות לאחר שני הפסדים, תחילה להולנדי הנק חרול ואחר כך לאלוף העולם, הברזילאי לוצ'יאנו קוריאה.

זאבי לא היה הבכיר היחיד שהודח, והתחרות היתה מלאה בהפתעות. בסופו של דבר הגיעו לגמר המונגולי טובשינביאר נאידן ואשקט ז'יטקייב מקזחסטן. מי שזכה בזהב היה המונגולי, כשהולנדי הצעיר שניצח את זאבי, הנק חרול, זכה בארד. לגמר הנשים עד 78 ק"ג הגיעו יאנג שיולי וילניס קסטיו מקובה. בתום קרב צמוד וארוך זכתה הסינית בזהב בזכות החלטת שופטים.

את האירוע הביזארי של היום סיפק המתאבק השבדי, ארא אברהימיאן, שהשתולל על השופטים ששפטו לטענתו בצורה פוליטית ובטקס הענקת המדליות אף השליך בזעם את מדליית הארד בה זכה בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully