וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד ניצחה את גרמניה 59:72

14.8.2008 / 6:57

קלדרון הוביל את הספרדים לניצחון קליל על הגרמנים, שיצטרכו לנצח את סין כדי לעלות לרבע הגמר. בינתיים סין ויאו מינג טיילו מול אנגולה

יום המשחקים השלישי של טורניר הכדורסל האולימפי נפתח הבוקר (חמישי) בבייג'ינג בניצחון של ספרד על גרמניה 59:72. הניצחון מבטיח לספרדים את מקומם ברבע הגמר אחרי שני ניצחונות קודמים על יוון וסין ואילו גרמניה תיאלץ לעבוד קשה מול הסינים כדי לעבור שלב לאחר ההפסד השני שלה בשלושה משחקים כאשר רק ניצחון צפוי על אנגולה עומד לזכותה.

המשחק נפתח טוב עבור הגרמנים כאשר סטפן האמן הוליך אותם ליתרון 12:15 בסוף הרבע הראשון. היתרון הגרמני עמד על 7 נקודות 3 דקות לסוף המחצית, אך הספרדים לחצו על הדוושה, בעיקר בזכות דקות טובות של אלכס מומברו והפכו את התוצאה ל-36:39 במחצית. הריצה הספרדית נמשכה לתוך הרבע השלישי ובסך הכל עמדה על 0:17. הגרמנים ההמומים נראו לא בתמונה בכל הרבע השלישי שנגמר ביתרון ספרדי 48:59. ברבע הראשון הצליחו הגרמנים לצמצם את ההפרש עד ל-7, אך הספרדים, בעיקר בזכות ריקי רוביו, לא חששו והמשיכו לניצחון 59:72.

חוזה קלדרון היה השחקן הבולט בשורות הספרדים עם 15 נקודות וניהול משחק מצוין, כשלצידו בולטים אלכס מומברו עם 14 נקודות ופאו גאסול עם 13 משלו. ריקי רוביו סיים עם 7. בגרמניה היה זה סטפן האמן שקלע 15 וצפה בדירק נוביצקי ביום לא טוב של 11 נקודות עם 5 מ-15 מהשדה. ביום שבת תפגוש נבחרת ספרד את נבחרת ארצות הברית, במשחק שצפוי להיות אולי הקדמה של הגמר הצפוי, בין שתי הנבחרות שנחשבות לטובות ביותר באליפות. עם היכולת שמציגים הספרדים, זו לא תהיה הפתעה גדולה אם גם בשבת הם יישארו בלתי מנוצחים.

אוסטרליה הוציאה את הכעס על אירן

במשחק השני וככל הנראה הכי פחות מעניין של היום, פגשה אוסטרליה את אירן. האוסטרלים, שהפסידו בשני המשחקים הראשונים לארגנטינה וקרואטיה, היו חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא, וזה בדיוק מה שהם עשו - ובגדול. אוסטרליה פתחה עם 3:16 מהיר, בדרך ל-15:28 בסוף הרבע הראשון. עד ההפסקה רק הגדילו האוסטרלים את הפער, תוך שהם מציגים לראווה את בראד ניולי הצעיר, שנתן הצגה.

עד הסיום היה זה גארבג' טיים אחד גדול, כשאוסטרליה מנצלת את הזמן לשתף את כל הספסל, ולנצח לבסוף 68:106. ניולי הוביל את המנצחים עם 24 נקודות, פטריק מילס המוכשר הוסיף 15 משלו. עם הניצחון משאירים האוסטרלים סיכוי תיארוטי לרבע הגמר, כשהאירנים למעשה איבדו כל סיכוי להעפיל.

בהמשך היום:

אנגולה-סין
ליטא-רוסיה
ארצות הברית-יוון
קרואטיה-ארגנטינה

סין לא התקשתה מול אנגולה

אחרי שני הפסדים שהשאירו טעם טוב, השיגה סין ניצחון בכורה בטורניר 68:85, על נבחרת אנגולה. הניצחון הסיני קובע כי ניצחון אחד משני המשחקים הבאים שיתקיימו מול יוון וגרמניה יבטיח לסין את המקום ברבע הגמר. מנגד אנגולה כדי לעשות את הבלתי יאומן תצטרך להשיג שני ניצחונות מול ספרד ויוון, ולכן סביר להניח שסיימה את הסיכוי הקלוש שמראש היה לה להעפיל.

המשחק נפתח חזק על ידי הסינים שנעזרו ברבע ראשון טוב של יאו מינג בדרך ליתרון 15:28. היתרון הסיני עמד על 10 הפרש, 3 דקות למחצית אך דווקא אז מינגאס האנגולי קלע 8 נקודות רצופות וקבע 42:44 בלבד לסינים במחצית. סין פתחה את המחצית השנייה בריצת 2:10, לה כבר לאנגולים לא הייתה תשובה. הסינים הבינו כי האנגולים חסרי ישע אל מול יאו מינג הענק ומסרו את הכדור אליו בכל התקפה. זה נגמר בתבוסה נוספת לאנגולה 68:85.

מינג היה הקלע המוביל של הסינים עם 30 נקודות בתצוגת תכלית של 10 מ-11 מהשדה. סון יו שחתם בלייקרס קלע 11 נקודות ועוד שלושה שחקנים הוסיפו 10 כל אחד. מנגד באנגולה היה זה חואקים גומס שקלע 17 נקודות שלא הספיקו בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully