וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום החמישי בבייג'ינג

עוד יום משוגע ומלא שיאי עולם בבריכה, זהב היסטורי לגרמניה בסיף, שליטה סינית בטבלת המדליות וביזיון גדול על הדשא. זה היה היום החמישי בבייג'ינג

רק אתמול (שלישי) השיגה גרמניה מדלית זהב ראשונה, היום (רביעי) נוספו לה עוד שתיים כאלה, מענף הסיף. סייפת הדקר בריטה היידמן, אלופת העולם, זכתה במדלית הזהב לאחר ניצחון על אנה ברנזה הרומניה בגמר. אילדיקו מינצ'ה נבאלד ההונגריה לקחה את מדלית הארד.

אצל הגברים, סייף הרומח בנג'מין קלייברינק סידר לגרמניה זהב אולימפי ראשון בהיסטוריה בענף הסיף לגברים. קלייברינק גבר בגמר על היפני יוקי אוטה, שהסתפק בכסף. סלבטורה סאנטו, מדליסט הכסף מאתונה, הסתפק הפעם רק במדלית הארד.

תחרות הרמת המשקולות לגברים עד 77 ק"ג הייתה סוערת. מספר ספורטאים סבלו מפציעות שונות, ונאלצו לפרוש מהתחרות. במדלית הזהב זכה בסופו של דבר סה ג'ה יוק מדרום קוריאה שהניף 203 ק"ג ודחק 163 ק"ג. ג'ה יוק גבר על הסיני, לי הונגלי, שהניף ודחק משקלים זהים, בגלל שמשקל גופו קל יותר. במדלית הארד זכה הארמני גיברג דאבטיאן.

אצל הנשים, היה זה היום של ליו צ'ונהונג הסינית. שלוש פעמים שברה הסינית את שיא העולם בהרמת משקולות לנשים עד 63 ק"ג וזכתה בזהב. והיא בכלל התחילה את הקריירה כג'ודוקא. אוקסנה סילבנקו הרוסייה, לוחמת קראטה לשעבר, זכתה בכסף, נטליה דוידובה מאוקראינה זכתה בארד

הסינים ממשיכים להוביל את טבלת המדליות

בתחרויות רכיבה על אופניים, מירוץ אישי נגד השעון, היה זה השוויצרי פביאן קנסלארה שזכה במדלית הזהב. קנסלארה הקדים את גוסטב לארסון השבדי שזכה בכסף והאמריקאי לוי ליפהיימר שהגיע למקום השלישי. גם אצל הנשים נרשמה הצלחה לשוויץ וארה"ב. קריסטין ארמסטרונג האמריקאית זכתה בזהב, אמה פולי הבריטית בכסף וקארין טוריג השוויצרית בארד.

המשלחת הסינית, שממשיכה להוביל בראש טבלת המדליות, רשמה היום זהב קבוצתי בהתעמלות אמנותית לנשים. הקלעית, צ'ן יינג הוסיפה עוד זהב במקצה ל-25 מטרים באקדח. גונדגמה אוטריאד סידרה מדלית כסף למונגוליה ומונחביר דוריוסורן הגרמנייה זכתה בארד.

גם בתחרות הקפיצות למים משלושה מטרים גברים, השליטה הסינית הייתה ברורה. וונג פנג וקין קאי סידרו לסין זהב קל, כמו בשאר תחרויות הקפיצות עד כה. דימיטרי סאוטין ויורי קונקוב לקחו את מדלית הכסף עבור רוסיה, איליה קבאשה ואלכסיי פריגורוב זכו במדלית הארד עבור אוקראינה.

בתחרות ההאבקות בסגנון יווני רומי עד 66 ק"ג, זכה בזהב הצרפתי סטיב גנו. קנאטבק בגלייב היה חתום על מדלית כסף ראשונה לקירג'יסטאן. מיכאיל סיאמונו מבלארוס זכה במדלית הארד.

יום גדול לספורטאי גיאורגיה

בעוד המלחמה בגיאורגיה משתוללת, במדינה יכולים להתנחם מיום גדול של הספורטאים שלהם. על מדלית הזהב הראשונה של היום עבור הגיאורגיאנים היה חתום המתאבק מנוצ'אר קבירקליה בסגנון יווני רומי עד 74 ק"ג. הסיני צ'אנג יונגשיאנג זכה בכסף והבולגרי יאבור יאנקייב בארד, אותו חלק עם הצרפתי כריסטוף גנו.

מדלית הזהב השניה הגיעה בג'ודו שם זכה אירקלי צירקידזה במדלית הזהב לאחר ניצחון על האלג'יראי עמאר בניחלף בגמר למשקל של עד 90 ק"ג. צירקידזה חגג גם לאחר ניצחון על יריב רוסי בחצי הגמר. הישאם מסבאח סידר למצרים מדליה ראשונה בג'ודו, ואיתו חלק את הארד השוויצרי סרגיי אשוונדן.

אצל הנשים במשקל עד 70 ק"ג, זכתה בזהב היפנית מאסה אואנו לאחר ניצחון בגמר על אניסי הרננדז מקובה. אדית בוש ההולנדית
ורונדה רוזי מארצות הברית, זכו במדלית הארד. לסיכום היום המוצלח של גיאורגיה, אפשר להוסיף גם ניצחון 1:2 של צמד נשים בכדורעף חופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יום מטורף בבריכה

בבריכת השחייה, כרגיל, חווינו יום מטורף ומלא בשיאי עולם. הראשון נשבר על ידי פדריקה פלגריני האיטלקיה שעצרה את השעון על 1:54.82 במשחה ל-200 חופשי, שכמובן גם סידר לה זהב. האוסטרלי אמון סאליבן קבע שיא עולם ב-100 מטר חופשי עם 47.05 שניות ודו קרב מרתק מחר במשחה הגמר מול הצרפתי
ברנארד.

האיש של היום בבריכה היה כמובן מייקל פלפס, שנכנס רשמית להיסטוריה עם עוד שתי מדליות זהב, שני שיאי עולם, ובסך הכל 11 מדליות זהב אולימפיות בכל האולימפיאדות, הישג חסר תקדים. השיא הראשון הגיע במשחה ל-200 מטר פרפר. פלפס סיים את המרחק לאחר 1:52.03, שיפור של שש מאיות משיאו הקודם. שעה לאחר מכן הגיעה מדלית הזהב החמישית של פלפס בבייג'ינג כשנבחרת השליחים האמריקאית השלימה ניצחון קליל בארבע פעמים 200 מטרים חופשי. שיא העולם החדש נקבע על 6:58.56 דקות.

שיא עולם חדש רשמה גם סטפני רייס האוסטרלית במשחה ל-200 מטר מעורב נשים, עם תוצאה של 2:08.45 דקות. רייס הקדימה
את קירסטי קובנטרי וקייטי הוף, שאפילו לא הצליחה לתפוס מקום על הפודיום.

גם הישראלים בבריכה רשמו הצלחות. גל נבו העפיל לחצי הגמר במשחה ל-200 מטר מעורב אישי, עם שיא אישי נפלא של 1:59.66. אניה גוסטמלסקי סיימה שניה עם 55.18 שניות במשחה 100 מטר חופשי, אך לא העפילה לחצי הגמר. איתי צ'מה סיים ראשון ב-200 גב עם שיא אישי של 2:00.93 אך גם הוא נשאר מחוץ לחצי הגמר.

אכזבה גם לשאר הישראלים

הסייפים נעם מילס ותומר אור הודחו כבר בסיבוב הראשון. מילס לא היוותה יריב שקול לקולוביץ' הצרפתיה. אור הפסיד בהארכה למקגוויר מקנדה, לאחר שהוביל לאורך רוב הקרב.

אכזבה נרשמה גם בגזרתם של השייטים, אודי גל וגידי קליגר. השניים פסלו בשיוט החמישי, סיימו 11 בשישי, ומדורגים 16 בסיכום הכללי, רחוק רחוק ממדליה. ורד בוסקילה וניקה קורניצקי, שייטות ה-470, עדיין במקום הרביעי לאחר יום השיוטים השלישי.

שייטת הלייזר רדיאל, נופר אדלמן, שיפרה עמדות עם מקום שלישי בשיוט השלישי, שהעלה אותה למקום ה-13 בדירוג הכללי. זאת, אחרי פתיחה רעה של אדלמן ביום השיוטים הראשון, אתמול.

ביזיון על הדשא

במגרש הכדורגל היינו עדים לאחד הביזיונות הגדולים. איטליה וקמרון, שהיו צריכות תיקו על מנת להעפיל לרבע הגמר, שיחקו לרוחב המגרש ונפרדו בתיקו 0:0. ברזיל (0:3 על סין) וארגנטינה (0:2 על סרביה) סיימו את שלב הבתים במאזן מושלם.

הולנד ניצחה 0:1 את יפן ועלתה לרבע הגמר, שם תפגוש את ארגנטינה. עוד ברבע הגמר: דרבי אפריקאי בין ניגריה לחוף השנהב, איטליה תפגוש את בלגיה וברזיל את קמרון.

בכדורסל הנשים השיגה סין ניצחון 63:80 על ניו זילנד. ארה"ב התעללה במאלי 41:97, וספרד הביסה את צ'כיה 55:74.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully