וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוגו כולה צהלה ושמחה

הקיאקיסט בנג'מין בוקפטי, שביקר פעם אחת בחייו במדינה האפריקאית, זכה במדליה ראשונה בתולדותיה. בטוגו מתכננים לו קבלת פנים מפוארת

הסיפור המרגש של היום הרביעי באולימפיאדה מגיע מכיוונו של חותר הקיאקים הטוגולזי, בנג'מין בוקפטי. בוקפטי (27), המדורג 56 בעולם, הוא בן לאב טוגולזי ואם צרפתייה. כל חייו הוא התגורר בצרפת, וביקר רק פעם אחת במדינה האפריקאית כשהיה תינוק. בכל זאת הוא החליט לייצג את טוגו מכיוון שבצרפת הוא נחשב מבוגר מדי. "אני עדיין לא יודע מה זה אומר, אבל חתרתי פשוט הכי מהר שיכולתי", אמר בוקפטי הנרגש בסיום, שזכה במדליית ארד בקיאק סלאלום.

אילולא האולימפיאדה בוקפטי היה נשאר עדיין אלמוני, אבל מדליה בה זכה, היא המדליה הראשונה בתולדותיה של טוגו, הביאה את המדינה להכיר לו תודה גדולה. עד זכייתו של בוקפטי, רבים מתושבי המדינה האפריקאית כלל לא הכירוהו. "בחיים לא שמעתי עליו, אבל אם הוא זכה במדליה עבורנו אז הוא הביא לנו כבוד גדול", אמר ייבס גבטונאו, סטודנט למדעים מבירת המדינה, לומה.

בטוגו כבר הכריזו כי הם יערכו לו קבלת פנים מכובדת מאוד. בוקפטי טען כי כעת "הוא ישמח לבקר בטוגו". "אנחנו מאוד מרוצים מההישג של בוקפטי", אמר אלוי סלאקופי, מנהל הספורט במשרד התרבות הטוגולוזי. "נקבל אותו בכבוד השמור למלכים".

הכדורגל הוא הענף הבכיר בטוגו. הנבחרת, בה משחק עמנואל אדבאיור מארסנל, הצליחה להעפיל למונדיאל 2006. אלא ששם היא כשלה, כשוויכוח גדול התגלע, ושחקני הנבחרת איימו לא להופיע אפילו לאחד המשחקים, דבר שהעיב על מצבה של הנבחרת. בשנה שעברה אסון פקד את המדינה, כששר הספורט, בכירים בהתאחדות הכדורגל, אוהדים ועיתונאים נהרגו בתאונת מסוק בסיירה לאונה אחרי משחק של הנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully