וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות ליגת האלופות: תור הגדולות ליידות פטיש

הקבוצות הבכירות של אירופה נכנסות למעגל המשחקים. סטנדרד ליאז' תארח את ליברפול, ברצלונה-ויסלה, טוונטה-ארסנל, שאלקה-את' מדריד

בין משחקי האולימפיאדה הגדושים נוכל ביום רביעי בערב לעשות אתנחתא קלה עם משחקי הסיבוב השלישי של ליגת האלופות. אחרי שסלביה פראג ופיורנטינה נפגשו כבר ביום שלישי (0:2 לפיורנטינה), 15 משחקים ייערכו ברביעי. בעוד שבועיים יתקימו משחקי הגומלין, בהם יקבע באופן סופי איזה קבוצות יצטרפו לאלה שכבר עלו באופן אוטומטי לשלב הבתים של ליגת האלופות.

בשלבים הראשון והשני הקבוצות היו פחות מוכרות, וכעת, בשלב השלישי נכנסות הבכירות של היבשות לפעולה. אחרי ההדחה המבישה של בית"ר ירושלים על ידי ויסלה קרקוב, עם התבוסה בגומלין 5:0, תנסה אלופת פולין את מזלה מול ברצלונה, שתחסר את ליאו מסי, השוהה בבייג'ינג. המשחק המרכזי יפגיש את שאלקה ואתלטיקו מדריד. יובנטוס עם הגרלה לא קשה בדמות ארטמדיה פטרזלקה, תנסה לשוב אחרי שנתיים לליגת האלופות. טוונטה של סטיב מקלארן תתמודד מול ארסנל. ליברפול תתעמת עם אלופת בלגיה, סטנדרד ליאז'.

סטנדרד ליאז' - ליברפול (22:05, 5+ לייב)

סוף סוף ליברפול תתרכז בכדורגל, גם אם רק לכמה שעות. הוויכוח בין הבעלים האמריקאיים למאמן רפא בניטז על מימונו של הרכש הטרי גארת' בארי ייפסק לרגע, והאדומים יתרכזו במשימה. הקפטן הפצוע סטיבן ג'רארד מטופל בבלגיה, והוא בספק למשחק. פאביו אורליו ומרטין סקרטל ייעדרו משום שכושרם אינו מספק את המאמן. "הם עדיין לא מוכנים", אמר בניטז, "אני מקווה שהם יהיו כשירים לגומלין".

מי שעשוי לפתוח לראשונה במשחק רשמי הוא הרכש רובי קין. בזמן שג'רארד בספק, וחאבייר מסצ'ראנו באולימפיאדה, החלוץ ייאלץ לקחת אחריות בהתקפה.

המארחים יודעים שרק ניצחון יכול להשאיר להם סיכוי בגומלין. ליאז' לא לקחה סיכונים, הטיסה חזרה מהאולימפיאדה את הקשר מארון פליאני והחלוץ הזאירי דיומרסי אמבוקאני, כדי להופיע בהרכבה החזק ביותר. הבלגים מקווים שזה לא יהיה לחינם. סלים טועמה ימשיך לחכות להזדמנות המחודשת שלו בפעם אחרת.

יובנטוס - ארטמדיה פטרזלקה (21:45)

המשחק האחרון של הזברות בליגת האלופות היה ברבע הגמר נגד ארסנל (0:0) בעונת 2005/6. מאז עברו תהפוכות רבות על הקבוצה מטורינו. השחקנים של קלאודיו ראניירי לא קיבלו הגרלה מאוד קשה. אלופת סלובקיה אמנם עברה שני סיבובים, את טמפרה יונייטד הפינית בשני, אבל היא לא אמורה להוות מכשול גבוה ליובה.

שוערה של ארטמדיה, לובוש קמנאר, מעריץ עד כדי כך את בופון, שהוא קרא לכלבו על שמו של שוער יובנטוס ונבחרת איטליה. "אני ממש מחכה לצמד המשחקים הזה", אמר קמנאר. "אני בן 21, והפעם האחרונה שארטמדיה שיחקה בצ'מפיונס היה כשאני ישבתי על הספה. אני איהנה מאוד מהרגע בו אעלה למגרש, כשלצדי יעמוד גיבור כמו ג'יאנלואיג'י בופון".

ספרטק מוסקבה - דינמו קייב (19:00)

שתי הקבוצות הבכירות של המעצמה הסובייטית לשעבר נפגשות לקרב כפול על כל הקופה. מנהל ספרטק ואלרי קרפין בטוח בכושרה של קבוצתו: "על הנייר, היו יריבים קלים יותר שיכולנו לקבל, אבל אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעבור אותם. המשחקים הללו יביאו לעניין רב בקרב אוהדי כדורגל של ברית המועצות לשעבר".

שאלקה - אתלטיקו מדריד (21:45)

הספרדים לא יכלו לקבל כמעט הגרלה קשה מזו. הקבוצה הגרמנית מגלזנקירשן הגיעה אשתקד לרבע גמר ליגת האלופות והיא משוכה קשה מאוד למעבר, עבור הקבוצה מבירת ספרד שמשוועת להגיע לאלופות.

"ההגרלה הייתה יכולה להאיר לנו יותר פנים", אמר מאמנה החדש של שאלקה, פרד רוטן. היו"ר ג'וסף שנוסנברג נשמע יותר נחרץ: "זוהי משימה קשה מאוד, אבל גם צ'אנס גדול. אנו יכולים לתת לעצמנו דחיפה משמעותית לקראת העונה. אני מאוד אופטימי". שאלקה תחסר את ראפיניה הברזילאי, שנמצא בבייג'ינג. עוד ייעדרו מלאדן קרסטאיץ' והשוער הראשון מנואל נוייר.

אלתטי לא הגיעה לשלב הבתים מאז 1996/7. בקבוצה מקווים שההחתמות הרבות שבוצעו בקיץ יביאו את הקבוצה לטפס מספר שלבים בליגה, אותה סיימה במקום הרביעי אשתקד, וכמובן באירופה. טיאגו מוטה פצוע, וסרחיו אגוארו, שבין כה נמצא בבייג'ינג, מושעה.

לבסקי סופיה - באט בוריסוב (20:00)

הקבוצה המפתיעה של המוקדמות עד כה תתארח במשחק הראשון בבולגריה. בוריסוב הדיחה בשלב השני את אנדרלכט הבלגית, וכעת היא רחוקה רק 180 דקות (או קצת יותר) משלב הבתים הקורץ של ליגת האלופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טוונטה - ארסנל (21:45)

תוצאת המשחק אינה ידועה עדיין, אבל מה שבטוח הוא שכוכב ההתמודדות הזו הוא מאמן נבחרת אנגליה לשעבר, סטיב מקלארן, שמאמן כיום את מארחת ההולנדית. מקלארן רוצה להוכיח לעמו שהוא יודע היטב את המלאכה, ואין כמו ניצחון על ארסן ונגר כדי להבהיר זאת. טוונטה לא ספגה בשלושת משחקי הידידות הקודמים שלה, וזו נקודה לאופטימיות.

ארסנל לא ממש הרשימה במשחקי המבחן שלה, והיא חסרה מספר שחקנים בשל מכת פציעות. קולו טורה, פיליפ סנדרוס, ססק פברגאס, סמיר נאסרי ואדוארדו ייעדרו, וארסן ונגר ייאלץ לאלתר הרכב. מי שצפוי לשחק ולגרום לכאב ראש הולנדי הוא תיאו וולקוט, וגם הצעירים מרק רנדאל, ארון רמזי וקרלוס ולה מתמודדים על חולצת ההרכב. את הניסיון יספק וויליאם גאלאס.

אלבורג - פ.ב.ק. קובנה (21:45)

הקבוצה המפתיעה השנייה של המוקדמות היא הליטאית. קובנה הדיחה בסיבוב השני את סגנית אלופת סקוטלנד, גלזגו ריינג'רס, ובסיבוב השלישי יש לה הגרלה קלה יותר, לפחות על הנייר. היא תקווה להמשיך כמובן ולעשות היסטוריה, אלא שהדנים לא פראיירים וינסו לנצל את ההדחה של ריינג'רס כדי להתברג בשלב הבתים היוקרתי של הצ'מפיונס.

ברצלונה - ויסלה קרקוב (23:00)

חובבי הכדורגל בישראל ואוהדי בית"ר ירושלים פינטזו על ליאו מסי באיצטדיון טדי. הקשר הארגנטינאי לא ישתתף בצמד המשחקים מכיוון שהוא בבייג'ינג, אבל חלומה של האלופה הישראלית נותץ עת קיבלה בראש מוויסלה. הפולנים יצטרכו נס של ממש כדי לעבור את הקבוצה הקטאלונית, אבל הם יהנו ממפגש מרתק עימה.

בארסה, שסיימה בעונה שעברה במקום השלישי בליגה הספרדית, תיאלץ לעבור סיבוב כדי להתברג בבתים. הקבוצה של פפ גווארדיולה נראתה מצוין במשחקי ההכנה שלה, וכעת יהיה זה משחקו הרשמי הראשון של המאמן החדש, בו ייבחן את שחקני הרכש החדשים את מערכי הקבוצה כולה. ברצלונה תנסה להשיג מקדמה גדולה מספיק בקאמפ נואו, כדי שהמשחק בביתה של אלופת פולין יהיה לפרוטוקול בלבד.

בראן - מארסיי (21:45)

אלופת נורבגיה סובלת מבעיות בליגה המקומית כשהיא מדורגת רק במקום השמיני (מתוך 14 קבוצות), ומפגרת ב-14 נקודות מהמוליכה. בצוות המקצועי של הקבוצה נעשו שיוניים במטרה ליצור זעזוע. זה עזר בטווח הקצר כשהקבוצה ניצחה בליגה את סטרומגודסט 0:2, אבל השאלה האם זה יספיק נגד הקבוצה מעיר הנמל הצרפתית.

נשיאה של מארסיי פאפה דיוף הגדיר את צמד המשחקים "כצעד חשוב". מארסיי פתחה את הליגה עם 4:4 דרמטי נגד ראן, כשהיא סופגת שער שוויון לקראת הסיום.

משחקים נוספים:

שחטאר דונייצק - דינמו זאגרב (20:00)

אנורת'וסיס פמגוסטה - אולימפיאקוס (21:00)

גלאטסראיי - סטיאווה בוקרשט (21:15)

ספרטה פראג - פנאתינייקוס (21:45)

פרטיזן בלגרד - פנרבחצ'ה (22:00)

ויטוריה גימראיש - פ.צ.באזל (22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully