וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

היום הרביעי בבייג'ינג ניפק שיאים בבריכה, והסינים חגגו זהב בהתעמלות. צפון קוריאה וגרמניה ענדו זהב ראשון, ולטוגו יש מדליה ראשונה

פאק היון-סוק הצפון קוריאנית העניקה היום (שלישי) מדליית זהב ראשונה למולדתה בבייג'ינג, אחרי שניצחה בתחרות הרמת משקולות למתחרות עד 63 קילוגרמים. היון-סוק הניפה 102 קילוגרמים ובניסיון האחרון הצליחה לדחוק 135 קילוגרמים כדי להשיג תוצאה של 241 קילוגרמים ביחד, קילו אחד יותר מאירינה נקראסובה הקזאחית, שזכתה בכסף. לו יינג צ'י מטיוואן זכתה במדליית הארד.

אם האמריקאים ממשיכים לשלוט בבריכת השחייה ללא עוררין, הרי שבבריכת הקפיצות השליטה היא סינית. אחרי שאתמול זכה צמד הגברים הסיני בזהב בקפיצה מ-10 מטרים, אחרי ניצחון בפער מרשים, היום שיחזרו את ההישג צ'ן רולין ו-וואנג שין, צמד הבנות. צמד הנערות פתחו פער גדול כבר מהפתיחה ומשם הפליגו לניצחון עם 363.54 נקודות, 28.38 יותר מהצמד האוסטרלי ו-33.48 לפני המקסיקניות.

מזל טוב מגיע גם לגרמניה, לרגל מדלית הזהב הראשונה שלה במשחקים, שהושגה בזכות הקיאקיסט אלכסנדר גרים. הגרמני פתח את הסלאלום שלו במקום הרביעי, אבל עד מהרה נטל את ההובלה ולא שמט אותה עד הסיום. פביאן לפבר הצרפתי זכה במדליית הכסף, אבל את ההפתעה הגדולה סיפק בנג'מין בוקפטי הטוגולזי, שסיים במקום השלישי. בוקפטי, המדורג 56 בעולם, הדהים כשהתברג בצמרת והביא למדינתו מדליה אולימפית ראשונה.

עם זאת, גם בוקפטי הודה היום שכנראה שהגיע הזמן לבקר במדינה אותה הוא מייצג. נשמע מוזר? ובכן, הקיאקיסט בן ה-27 נולד בצרפת לאם מקומית ולאב טוגולזי, והיום (שלישי) אמר: "לצערי הייתי רק פעם אחת בטוגו וזה היה כשהייתי מאוד קטן. עכשיו יש לי סיבה טובה לחזור לשם". בוקפטי, המתגורר בטולוז, בחר לייצג את טוגו וזכה לעשות כן לאחר שהבין שאין סיכוי שייכנס לנבחרת הצרפתית.

היום נמשכו גם הקרבות באולם הג'ודו, כשאת מדליית הזהב הראשונה עונדת איוני טנימוטו היפנית, ששמרה על תארה מאולימפיאדת אתונה. טנימוטו פגשה בגמר את לוסי דקוס הצרפתיה המרשימה, שלפני כן גברה על אליס שלזינגר, אבל נזקקה לדקה ו-26 שניות בלבד כדי לנצח באיפון. דקות לאחר מכן זכתה גרמניה בזהב השני שלה היום, אחרי ניצחונו של אולה בישופ במשקל של עד 81 קילוגרמים על רומן גונטיוק האוקראיני.

את הזהב השלישי שלה רשמה גרמניה בסופו של היום, כשרוכב הסוסים, היינריך רומקי, הצטיין במקצה היחידים. רומקי בן ה-45, רופא שיניים ואב לשלושה ילדים, עשה זאת בעזרת שותפו הנאמן, הסוס מאריוס.

פלפס ממשיך לאסוף זהב

הבריכה המשיכה לספק תוצאות מרגשות ומשחים איכותיים. לא נלאה בפרטים, רק נציין, כבדרך אגב, שמייקל פלפס קבע שיא עולם ב-200 מטרים חופשי (1:42.96 ד') ואסף עוד זהב לחיקו, בדרך להיות הספורטאי האמריקאי הרביעי עם תשע מדליות זהב. הישראלים בבריכה המשיכו לספק תוצאות מצוינות. נמרוד שפירא בר אור שחה 100 מטרים חופשי בזמן של 49.10 שניות, והפך השחיין הצעיר לישראלי הראשון שיורד מ-50 שניות במרחק הזה. תום בארי סגר את הרשימה הקצרה של הישראלים שהתחרו בבריכה האולימפית ורשם שיא לאומי שני במוקדמות 200 מטרים חזה, 2:11.44 שניות. התוצאות של השניים לא הספיקו לשלבים הבאים.

סין פגשה את אלופת העולם בכדורסל, ספרד, ולאחר מאבק אדיר המארחים הפסידו 85:75 בהארכה. נבחרת הכדורסל של ארצות הברית לא הרשימה בניצחון 76:97 על אנגולה, אבל ניצחון זה ניצחון. לעומתן, ארגנטינה חגגה על אוסטרליה עם 68:85.

יום מאכזב לשאר ישראלים

שחר צוברי ממשיך לעשות לנו טוב, וגם לאחר יום השיוטים השני הוא מוליך את המתחרים בדגם הניל פרייד. כמו שחר צוברי, גם צמד שייטות ה-470 הישראליות, ניקה קורניצקי ו-ורד בוסקילה, רשמו יום שיוטים נהדר כשסיימו את שני השיוטים שלהם במקומות 1 ו-2 וטיפסו למקום הרביעי בדירוג הכללי.

היום הרביעי של המשחקים לא היטיב עם שאר הישראלים. השייטים מדגם ה-470, אודי גל וגידי קליגר, שערב האולימפיאדה נחשבו למועמדים הבכירים למדליה מבין השייטים הישראלים, המשיכו להציג יכולת מאכזבת והם התמקמו רק במקום ה-14 בסוף היום. אצל הנשים, שייטת הניל פרייד, מעיין דוידוביץ', רשמה שיוט שלישי בינוני והיא מדורגת במקום ה-14.

הג'ודוקא אליס שלזינגר נוצחה על ידי הצרפתיה לוסי דקוס ובבית הניחומים הפסידה לסלובנית הורסקה זולניר. שלזינגר, לה זו אולימפיאדה ראשונה, תנסה את כוחה בלונדון 2012.

גם הטניסאים שלנו ארזו מזוודות. יוני ארליך ואנדי רם הפסידו בזוגות לארנו קלמון ומיכאל לודרה 6:4, 6:4 ונשלחו הביתה. שחר פאר הפסידה לרוסיה ורה זבונרבה 6:3, 6:7, וסיימה את חלקה בטורניר. גם ציפי אובזילר, שנכנסה לסבב היחידות בזכות פרישתה של אנה איבנוביץ', הודחה מהטורניר אחרי הפסד 5:7 7:5 6:2 למריה קוריצבה האוקראינית. בזוגות, הפסידו פאר ואובזילר לג'יזלה דולקו ובניטה חוזאמי הארגנטינאיות 6:3, 6:2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully