וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

היום השלישי של המשחקים האולימפיים סיפק שפע של רגעים מרגשים ודרמטיים, צפו באירועי השיא. ואגב, מדוע יש מיליארד הודים מאושרים?

צוברי פתח את הים, שחר סגרה את היום

היום השלישי של התחרויות בביג'ינג נפתח מצוין מבחינת הישראלים. השייט שחר צוברי סיים במקום הראשון במקצה הפתיחה בדגם הניל פרייד. בשיוט השני הוא סיים שלישי, אבל זה הספיק לו כדי להוביל את רשימת המתחרים. צמד שייטי ה-470, אודי גל וגידי קליגר, לא נחלו הצלחה גדולה וסיימו את היום הראשון במקום ה-16 הכולל. בשיוט המקביל בנשים, ורד בוסקילה וניקה קורניצקי, דורגו במקום העשירי הכולל.

כרגיל, אירועי השיא של היום היה בבריכה. משחה גמר ה-4X100 לגברים ניפק דרמה ענקית, כשהאמריקאים ביצעו קאמבק אדיר, שברו את שיא העולם (3:08.24 דקות) והשאירו את הצרפתים מתוסכלים עם מדליית הכסף. זו הייתה מדליית הזהב השנייה של מייקל פלפס, שהספיק גם לעבור את שלב המוקדמות ב-200 מטרים פרפר עם שיא אולימפי חדש (1:53.70 דקות). לא רק האמריקאים שמחו בבריכה. היפני קוסקיי קיטג'ימה ניפץ את שיא העולם ב-100 מטרים חזה עם 58.91 שניות.

גם השחיינים הישראלים רשמו יום טוב במים. נמרוד שפירא בר-אור סיים שמיני בחצי גמר 200 חופשי עם 1:48.16 דקות. את הרגע המרגש מבחינת המשלחת סיפק אלון מנדל, שהמשיך להתחרות בבייג'ינג על אף מות אביו, וקבע שיא ישראלי ב-200 פרפר (1:59.27 דקות). לחצי הגמר זה לא הספיק, אבל ההישג ונסיבותיו הם החשובים פה.

מטרים ספורים מהבריכה התקיימו תחרויות הקפיצות למים. הצמד הסיני, יואה לין וליאנג הו, גרם קורת רוח לקהל כשזכו במדליית הזהב בקפיצות למים מ-10 מטרים לזוגות. הסינים צברו 468.18 נקודות והקדימו בגדול את הצמד הגרמני, פטריק האוסדינג וסשה קליין, שצבר 450.42 נקודות.

הישראלית דלילה חתואל הודחה מתחרות הסייף בשלב 32 האחרונות אחרי הפסד לויקטוריה ניקישינה הרוסיה. חתואל כבר גברה השנה על יריבתה, אך הפעם נכנעה 10:9 לאחר הארכה.

לאחר דחיית משחקי הטניס בשל הגשם, נפתחו היום המגרשים ונרשמה הפתעה ראשונה בטורניר. אנדי מארי הבריטי, שהגיע לבייג'ינג בכושר מצוין, הודח כבר בסיבוב הראשון לאחר שהפסיד 7:6, 4:4 למדורג 77 בעולם לו ין-סון הטייוואני. רוג'ר פדרר דילג בקלות מעל דמיטרי טורסונוב עם 4:6, 2:6. רפאל נדאל נזקק לשלוש מערכות כדי לחלוף על פני פוטיטו סטראצ'ה האיטלקי עם 2:6, 6:3, 2:6. גם שחר פאר שלנו עברה לסיבוב השני בבייג'ינג, אחרי שגברה 3:6, 7:5, 0:6 על סוראנה קירסטאה הרומנייה (57 בעולם).

מי שהביא גאווה גדולה לעמו הוא הקלע אבינאב בינדרה, שזכה במדליית זהב ברובה אוויר מ-10 מטרים, לאחר שצבר 700.5 נקודות. זו הייתה מדליית זהב היסטורית של הודו ביחידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully