וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הטוטו: בני יהודה ניצחה 1:2 את מכבי נתניה

10.8.2008 / 22:53

קיויו העלה את נתניה ליתרון (13), חמד (70) עם עזרה של שטראובר, ושער עצמי של סבן (73) קבעו מהפך. לוזון: "הניצחון מעיד על הבאות"

המחזור הראשון של גביע הטוטו בליגת העל המשיך הערב (ראשון) כשמכבי נתניה אירחה באיצטדיון הקופסא את בני יהודה ונוצחה על ידה 2:1 במסגרת בית א'.

הזהובים מתייחסים ברצינות גמורה למפעל שיכול להניב להם רווח יפה. הם אומנם הוגרלו עם שלוש קבוצות גדולות מהם, מכבי נתניה, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, אבל כבר במשחק הראשון הם הוכיחו שהם בהחלט יכולים להן.

נתניה הייתה אומנם טובה יותר בשעה הראשונה של המשחק, אבל יכולת ניצול המצבים הגרועה של פרנסיס קיויו הייתה בעוכריה. לעומת זאת, בני יהודה, שלא הגיעה להרבה מצבים במשחק, עשתה שני שערים ממצב וחצי. מאמן בני יהודה גיא לוזון, שחסר עדיין בלם, בחן הערב במשחק את הקולומביאני איוון גרידו. האחרון הציג משחק לא רע, אבל לוזון יחליט לגביו בימים הקרובים.

בנתניה מרוצים מקצב מכירת המנויים שתפס תאוצה קלה. מבחינת היכולת יש במועדון סיבה לדאגה. המשחק הערב היה סוג של הכנה לקראת המשחק ביום חמישי בו תארח הקבוצה את צ'רנו מורה ורנה הבולגרית בסיבוב השני המוקדם של גביע אופ"א. בינתיים, איך שנתניה נראית ספק רב אם היא בכלל תצליח לעבור אותה.

קיויו העלה את נתניה ליתרון בדקה ה-13, בהמשך המשחק הוא 'הצליח' להחטיא ממצבים קורצים. הזהובים, בעזרתו האדיבה של שוער נתניה לירן שטראובר, עשו מהפך תוך שלוש דקות (70 ו-73).

מהלך המשחק

דקה 13 - גול! אוקוצ'ה בעט מארבעה מטרים חלש, איינגובה הצליח להדוף, על הריבאונד השתלט קיויו, שבע בסיבוב. הגנת בני יהודה הרחיקה, אבל השופט קבע ובצדק כי הכדור עבר את הקו. 0:1 לנתניה.

דקה 19 - קיויו הגבוה התרומם וכמעט הצליח לנגוח את השני לזכות נתניה, הגנת בני יהודה הרחיקה ברגע האחרון וחילצה את עצמה מפיגור מביך בפתיחה.

דקה 59 - התקפה יפה של נתניה מסתיימת עם כדור בשמיים. בן דיין העביר לימפולסקי, שהמשיך בנגיעה לקיויו, שהיה לבד ברחבה. החלוץ עצר את הכדור טוב, אבל שלח גבוה מעל השער.

דקה 68 - עוד החמצה מסמרת שיער של קיויו. איינוגבה יצא לא טוב ושמט, אוקוצ'ה בע למרכז רחבת החמש, הכדור פגע בקיויו ועלה מעל המשקוף.

דקה 70 - גול! שטראובר השלומיאל החזיר את בני יהודה למשחק. תומר חמד פרץ משמאל, חתך למרכז וירה כדור לא חזק מכ-20 מטרים. שטראובר ירד לקלוט, אבל הכדור עבר בין ידיו והתגלגל לשערו. הפעם לא היה לשוער את מי להאשים. בני יהודה השוותה ל-1:1.

דקה 73 - גול! מהפך. תומר חמד התרומם גבוה לנגיחה, הכדור פגע בירכו של קלמי סבן, שינה כיון וחדר פנימה. נתניה העלתה את בני יהודה ליתרון 1:2 תוך שלוש דקות.

הרכב מכבי נתניה: לירן שטראובר, קלמי סבן, לואיס מארין, זאב חיימוביץ', דדי בן דיין, פרנסמן ביוואן, רביד גזל (אלמוג כהן, 68), שליו מנשה, דלה ימפולסקי (יחיאל צגאי, 83), אובודו אוקוצ'ה, פרנסיס קיויו (ברוך דגו, 68).

הרכב בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, מילאן מרטינוביץ', איוון גרידו, עוז ראלי, לירוי צעירי (אלי אברבנל, 51), הרוויה קובצ'ביץ', תמיר כחלון, פדרו גלבאן (משה ביטון, 55), כפיר אדרי, תומר חמד (קובי מויאל, 80).

לוזון: "תמיד מרגש לחזור לאמן"

"פתחנו את המשחק בצורה לא טובה", אמר מאמנה של בני יהודה גיא לוזון בסיום. "ב-25 הדקות הראשונות לא ממש היינו במשחק. לא שיחקנו חכם מבחינה הגנתית, וגם מבחינה התקפית שיחקנו עם כדורים ארוכים. אט אט יצאנו קדימה. יש לנו יכולות בחלק הקדמי. ברגע שנהיה סבלניים גם נגיע למצבים. אנחנו עדיין רחוקים מהיכולת שלנו, לא היו לנו יותר מדי משחקי אימון. תמיד טוב לנצח. אם ביכולת כזו ניצחנו, זה מעיד על טוב לבאות".

על החזרה למגרשים, הפעם במדי קבוצה חדשה, אמר לוזון: "תמיד מרגש לחזור לאמן, אך לא צריך להיסחף יותר מדי". כשנשאל לגבי היכולת של הבלם הקולומביאני הנבחן, איוון גרידו, אמר: "אני בדרך כלל אומר את הדברים קודם כל לשחקן לפני שאני פונה לתקשורת, וכך אני גם אפעל הפעם".

"במחצית הראשונה היינו טובים, אך במחצית השניה חשבנו שניצחנו. לא אהבתי איך ששיחקנו", אמר בסיום לותר מתיאוס. "ביום חמישי זה המשחק הכי חשוב שלנו, בגביע אופ"א ואני בטוח שהשחקנים ישחקו יותר טוב. אני סומך על אוקוצ'ה וקיויו בהתקפה. אני בטוח שקיויו ייתן תפוקה טובה גם בהמשך". כשנשאל על שחרורו של מסודי ענה: "הוא שוחרר מסיבות מקצועיות. יש לנו הרבה קשרים בקבוצה ולכן הוא שוחרר".

"השער השני היה גול עצמי", אמר לירן שטראובר בסיום. "בוא נגמור עם הגולים האלה ונעבור הלאה. החצי הראשון היה בשליטה מוחלטת שלנו עד שהשחקנים הורידו הילוך. עכשיו יש לנו את המשחק ביום חמישי. עמדנו נכון וטוב, אבל אם אני לא מקבל את הגול המצחיק הזה, הכל היה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully