וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכדורסל היה בכל רמ"ח איבריו"

7.8.2008 / 10:22

אבל כבד נפל על הכדורסל הישראלי בעקבות לכתו של רלף קליין. שמעון מזרחי: "הוא אימן עד יומו האחרון". הנפלד: "הוא היה יותר מסתם מאמן"

אנשי הכדורסל הישראלי קיבלו בצער כבד את הבשורה על מותו של רלף קליין הבוקר (חמישי) המאמן שהוביל את נבחרת ישראל למקום השני באליפות אירופה ואת מכבי תל אביב לזכייה בגביע אירופה הראשון שלה הפך לאגדה עוד בחייו, ורבים ממכריו לאורך השנים ספדו לו הבוקר.

יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, ספד הבוקר לקליין בראיון לקול ישראל: "זה אדם שהכדורסל היה בכל רמ"ח איבריו, הוא אימן עד יומו האחרון. אנחנו נחלוק לו את הכבוד האחרון מחר בבוקר ב-10:30, הקהל יוכל לחלוק לו כבוד בהיכל נוקיה. רלף היה בקשר הדוק ביותר עם כל אנשי המועדון, הוא אהב את מכבי, היה חלק ממנו, והיא היתה חלק ממנו עד יומו האחרון. רלף היה עם מזג נינוח, אבל כשהוא היה מתרגז, הוא לא היסס להביע את זעמו. הוא היה אדם מאוד נעים הליכות, וחבל שהוא הלך מעימנו".

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, אמר: "הרגשות קשות. הלך מאיתנו היום גדול מאמני ישראל, בטח עכשיו, כשאנחנו באמצע הפעילות של הנבחרת. רלף היה מזוהה עם הנבחרת ועם מכבי ת"א יותר מכל מאמן אחר. הוא נלחם במחלה בגבורה, אבל בסוף המחלה הארורה הזו הכריעה אותו. הוא משאיר מורשת גדולה מאוד, וננסה להמשיך בדרכו. זה עצוב, זה כואב, ואני משתתף בצערם של רותי, הילדים, הנכדים, הנכדות ושל כל אנשי הכדורסל בישראל".

מוני פנאן: "יום עצוב לי ולכל משפחת הספורט. שמעתי את זה לפני שעה ואני לא יכול לעכל את זה. זה יום קשה מאוד לכדורסל הישראלי ולכל משפחת הספורט בכלל בארץ".

אוהד מכבי תל אביב, אילן השועל: "אנחנו היינו עם רלף פה כל הלילה, בחדר כבר תשעה ימים, לא ישנים. דבר אחד הכי חשוב רלף נפרד מאיתנו כמאמן כשאוהדים לידו. האירוע שעשינו היה אירוע פרידה, הוא נפרד כאיש ענק וכמאמן גאה. החזקנו לו את הידיים כל הלילה ונפרדנו ממנו. לא יודע אם הוא שמע את שריקת הסיום של המשחק האחרון שלו אבל הוא ידע שאנחנו איתו. הוא נלחם כמו שאף פעם הוא לא נלחם. הוא נפרד כאבא וכמאמן גאה, קשה לי לדבר".

נדב הנפלד: "רלף באמת מסוג האנשים שהם לא רק קשה למצוא בדורינו, אלא כזה בן אדם מיוחד שגם בדורו הוא היה יוצא דופן. השילוב באישיות שלו של בן אדם כל כך רך ומבין וסמכותי ועם כל כך הרבה כריזמה, אני חושב שהוא היה יותר מסתם מאמן, בטח ברמה האישית ובטח ברמה המקצועית. הוא יישאר איתנו כל הזמן".

שמעון אמסלם: "זה יום עצוב קודם כל למשפחה של רלף קליין, אחר כך לכל מי שאהב אותו ובסוף לעולם הכדורסל הישראלי. קשה למצוא אנשים כאלה עם כנות כזאת עם אהבה כזאת למשחק ולשחקנים ולאנשים מסביב. דבר ראשון שקופץ לי בראש זה ההאהבה שלו לנכדים לאישה רותי ולכל מי שהיה איתו לאורך השנים. היה לו מקום לכל אחד. הוא לעלום ישאר בליבנו".

שי שני, יו"ר איגוד הכדורסל: "איגוד הכדורסל וקבוצות השונות מבכים את לכתו של אדם גדול ומאמן ענק שחי ונשם כדורסל בכל רמ"ח אבריו. קליין יחסר לכולנו כאדם גדול וכדמות מחנכת. איגוד הכדורסל מרכין ראש ומוסר את תנחומיו למשפחת קליין".

  • עוד באותו נושא:
  • רלף קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully