וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדענים הסינים נגד הגשם

האולימפיאדה תתקיים בעיצומה של העונה הסוערת ביותר בסין ולשם מניעת הגשם, גויסו מיטב הטכנולוגיות. טקס הפתיחה עשוי לשמש מבחן

סין מתגאה בדרך כלל ביכולות של המדענים שלה לגרום לנהר הצהוב להתמלא במימי הגשמים, אבל כשנותרו שלושה ימים לפתיחת האולימפיאדה, לא ברור אם הפעם הם יצליחו דווקא למנוע את הגשם.

תחזיות מזג האוויר לערב ה-8 באוגוסט, עת יערך טקס הפתיחה של האולימפיאדה, גורסות כרגע שהסיכוי לגשם הוא 41 אחוזים והסינים מתכוננים במלוא הרצינות ומתכננים לעשות שימוש ראשון במהלך המשחקים, בטכנולוגיה המתקדמת ביותר כדי למנוע מהטקס להפוך לרטוב.

תותחים לפיזור עננים, זאת השיטה לשלוט במזג האוויר, אבל מדענים אחרים לא בטוחים שהמניפולציה תצליח. "המחקר המדעי האחרון שנעשה הוכיח שיש סיכוי מאוד מאוד קטן בכל הקשור למניעת ירידת גשם", אמר לאונרד בארי, בכיר בשירות המטאורולוגי העולמי".

האולימפיאדה תיערך בעיצומה של העונה הסוערת בסין, בחודש אוגוסט, הגשום ושבו גם מתרחשות לעתים סופות ברקים תכופות. מה יהיה באולימפיאדה? "נראה אם מזג האוויר יאיים להשפיע על המשחקים ואם נצטרך לעשות שימוש בטכניקות מסויימות", אמר ז'אנג קיאנג, בכיר במשרד העוסק במזג האוויר בבייג'ינג.

  • עוד באותו נושא:
  • גשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully