וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוניר: "הנבחרת הבוגרת מעל לכל"

מאמנה החדש של הנבחרת הצעירה ערך מסיבת עיתונאים, ונדרש לסוגית זימון השחקנים. על קודמו, גיא לוי: "מאחל לעצמי את ההישגים שלו"

ברני ארדוב

צילום וידאו: דייב שחר
עריכת וידאו: ענת ברק

עידן מוטי איוניר בנבחרת הצעירה של ישראל יצא היום (שני) רשמית לדרך. המאמן החדש, שהחליף בתפקידו את גיא לוי, קיים מסיבת עיתונאים באצטדיון רמת גן, ערב פתיחת מחנה האימונים לקראת משחקי החוץ בלוקסמבורג וגרמניה, במוקדמות יורו 2009, כשהנבחרת עדיין נאבקת על מקום בטורניר.

כבר מתחיל להתחנף לקשטן?

"חשוב לי להגיד שאני גאה מאוד להיכנס לתפקיד. כשחקן עבר בנבחרת, וגם כמאמן בנבחרת הנערים, אני משלים את המעגל הגדול. זכיתי לקידום המכובד של להיות מאמן הנבחרת הצעירה. אני ארצה לגרום לכך שכל שחקן שילבש את המדים של הנבחרת אותה הוא מייצג, יעשה זאת בכבוד הראוי".

איוניר נשאל על החיכוכים עם מאמן הנבחרת הבוגרת, דרור קשטן, בנוגע לזימון שחקנים, שהיו נפוצים בעידן גיא לוי. "חוטאים כאן כלפי גיא לוי", ענה המאמן החדש. "צריך לזכור שהוא סיים את תפקידו אחרי אחד ההישגים הכי גדולים שהיו בנבחרת הצעירה אי פעם. אני נכנס לתפקיד, ומחליף מאמן שעשה הצלחה גדולה, ואני מאחל לעצמי את ההצלחה שהוא עשה. אני כבר שוחחתי עם קשטן, וברור מאליו שהעדיפות של שחקנים תהיה קודם כל לנבחרת הבוגרת. ההשקפה היא שמעל הכל עומדת הנבחרת הבוגרת. ההסכם שלי עם קשטן הוא שברגע שאנחנו נהיה בסמוך למועד של משחק נבחרת הצעירה, כל שחקן שלא יוזמן לנבחרת הבוגרת, ישתייך באופן אוטומטי לנבחרת שלנו".

על מטרות הנבחרת אמר המאמן: "לנבחרת שתי מטרות עיקריות. המטרה הראשונה היא להצליח במשימות שיש לה, והמטרה השניה תהיה לקדם שחקנים לנבחרת הבוגרת. אנחנו לא נשתמש בשום מצב בתירוץ שלקחו לנו שחקן כזה או אחר מהסגל".

איוניר התייחס לסגל המורחב שהוזמן למחנה האימון הראשון: "הסגל הראשוני שהוזמן הוא התחלתי בלבד. צריך לזכור שחסרים בו השחקנים של ביתר ירושלים ושל הפועל תל אביב. רובו נלקח מהסגל הרחב שהיה אצל גיא לוי. כמעט ואין כרגע זימונים חדשים, אבל היה חשוב לי ללמוד מקרוב על חלק מהשחקנים הפחות מוכרים. ככל שיתקרב מועד המשחקים, הסגל יצומצם, ואני מעריך שבסופו של דבר הוא יהיה, פלוס מינוס, זהה לסגל ששיחק בסוף תקופתו של גיא".

איוניר התייחס לשני המשחקים שנותרו בלוקסמבורג וגרמניה: "מצפים לנו שני משחקים עד סוף הקמפיין הנוכחי, כשאנחנו נמצאים במצב לא רע וממוקמים במקום השני. נהיה חייבים לנצח בלוקסמבורג, ואחר כך אנחנו נוסעים למשחק חוץ מול גרמניה, שיהיה מכריע לשתי הנבחרות, כשגם גרמניה החזקה צריכה את הנקודות. אנחנו ניסע לשם בתקווה שנוכל לנצח ולסיים במקום הראשון, או לפחות לזכות בנקודה אחת, שתעמיד אותנו במצב שנוכל לסיים במקום השני ולהעפיל להצלבה כאחת מבין ארבע הסגניות הטובות ביותר".

"הכדורגל הישראלי נמצא בהתקדמות גדולה מאוד בשנים האחרונות", המשיך איוניר. "אנחנו מאמינים בעצמנו וחושבים שאנחנו יכולים להגיע לכל טורניר גמר אירופי. אני חושב שיש לנו את הכלים להצליח. יש דור צעיר מאוד מוכשר, ואני מאמין בדור הזה. נבחרות שמקבלות את ישראל בבתים שלהן כבר לא שמחות אלא חוששות, ויודעות שהיום זה כבר לא ניצחון בטוח כמו שהיה פעם. הכלים שיש לרשותי היום מספיק טובים בכדי להצליח בעתיד".

איוניר נשאל אם הוא רואה כמטרה אישית להחליף את קשטן בעתיד: "מה שמעניין אותי היום זה להצליח בתפקיד שקיבלתי, זה תפקיד חשוב ומכובד. כרגע אני מתרכז במשימות של הנבחרת. העתיד האישי שלי פחות רלוונטי".

איוניר הודיע שעמית רז ישמש כעוזרו. יוסי קקון ימונה למאמן הכושר, ואילו אריה בז'רנו ואיציק ויסוקר, שניים מהשוערים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, ישמשו כמאמני השוערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully