וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת טקס הפתיחה: הפגנות ופיגועי טרור בסין

4 ימים לפני, התושבים ממשיכים להפגין בגין פינויים ו-16 שוטרים נהרגו בפיגוע טרור סמוך לגבול. בטקס הפתיחה ישתתפו 160,000 אנשים

האולימפיאדה בסין עדיין לא נפתחה, זה יקרה רק בעוד ארבעה ימים, בשמונה לאוגוסט, אבל האירועים סביבה ממשיכים להתרחש במלוא הקצב. אנשים שמפגינים נגד פינוי בכוח מבתיהם, פעולות טרור של קיצוניים ועוד.

המשחקים האולימפיים גבו קורבן גדול מאוד מהעם הסיני. בתים ואנשים שונעו ממקום למקום, כפרים שלמים נמחקו והכול לטובת 'רוח הספורט'. אמש (ראשון) יצאה עוד קבוצה קטנה של אנשים, אחת מיני רבות, להפגין על העוול שלטענתם נגרם להם. המפגינים התעמתו עם כוחות משטרה ואף הצליחו להגיע עד לליבה הפוליטי של סין, כיכר טיאנמאן, המצויה בעיר הבירה, בייג'ינג. בדרך כלל המשטרה הסינית לא מאפשרת למפגינים להגיע עד לכיכר. גם אם יש כאלה שמצליחים להסתנן ולהגיע עד אליה הרי שהם נעצרים באופן מיידי.

אותם שני תריסר מפגינים טענו בתוקף כי הם פונו בכוח מבתיהם, וזאת, שימו לב, על מנת לבנות את האיזור בו הם גרו מחדש. הרשויות הסיניות כנראה לא אהבו את האזור ורצו לחדש אותו. לאחר שהם פינו את התושבים מבתיהם, נבנתה שדרה יוקרתית בה ניתן למצוא כעת בתי עסק וחנויות, ביניהן של 'נייקי', רשת בתי הקפה האמריקאית, 'סטארבאקס' וכן סניף של 'רולקס'.

הטרור פוקד את סין

כאמור, לא רק במפגינים מבית עסקינן, כי גם אם בטרוריסטים. היום דווח בכלי התקשורת ברפובליקה כי 16 שוטרים נהרגו ו-16 נוספים נפצעו בפעולה שבוצעה ככל הנראה על ידי טרוריסטים בגבולה הצפון-מערבי של המדינה. פעולת הטרור התרחשה באזור צ'יאג'יאנג, איזור המוכר כמקום בעייתי בגבולה של סין, משם יוצאים מפגעים רבים. הקיצוניים המוסלמים היושבים באזור תובעים לעצמם עצמאות בחבל שנקרא 'מזרח טורקסטן'. כ-100,000 חיילים מוצבים בבייג'ינג כשהם נמצאים בעמדת המתנה ומחכים לקריאה כדי לתגבר את הכוחות המוצבים שם.

"אני מאמין שמארגני האולימפיאדה בבייג'ינג יצטרכו להתמודד עם איומים גדולים של הטרור", אמר לי ווי, מומחה לטרור, העובד באחד מהמכונים ליחסים בינלאומיים. "האולימפיאדה היא אירוע הספורט הכי גדול וחשוב בעולם שנערך אחת לארבע שנים. כתוצאה מכך ארגוני טרור יכולים לשים להם למטרה את המשחקים".

בשורות יותר משמחות מספרות כי כ-160,000 אנשים יאכלסו את האצטדיון בו ייערך טקס הפתיחה, כך דווח על ידי פקידים מעיריית בייג'ינג. כ-70,000 מתוכם יהיו אורחים, אח"מים, ספורטאי המשלחות וכל השחקנים שייקחו חלק בהופעות. יתר 90,000 הם הצופים, שנפלה בחלקם הזכות להיות באצטדיון באותה עת. אותם פקידים ציינו כי מארגני הטקס בחנו כבר כניסה ויציאה של כמות אנשים דומה מהאצטדיון בו ייערך הטקס וכן מאצטדיון 'קן הציפור'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully