וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטר מארי

אנדי מארי זכה בטורניר המאסטרס בסינסינטי אחרי שגבר על נובאק דג'וקוביץ' 6:7, 6:7. סאפינה ניצחה את סיבולקובה בגמר במונטריאול

טורניר המאסטרס הגדול בסינסינטי (סך פרסים של 2.61 מיליון דולר) סיפק לנו כמה משחקים בלתי נשכחים. זה החל בהדחתו של רוג'ר פדרר בסיבוב השלישי בידי איבו קרלוביץ', הפסד שבדיעבד עלה לשוויצרי באיבוד המקום הראשון בעולם, נמשך עם הפסדו של רפאל נדאל, יורשו של פדרר בפסגת הדירוג, לנובאק דג'וקוביץ' בחצי גמר, והסתיים הערב (ראשון) עם גמר צמוד ומפתיע, בסיומו גבר אנדי מארי 6:7, 6:7 על דג'וקוביץ' ורשם את הניצחון הגדול בקריירה שלו.

מארי בן ה-21 סומן כבר לפני מספר שנים כאחת ההבטחות הגדולות של עולם הטניס, אך שלא כמו דג'וקוביץ', שנולד שבוע אחד בלבד אחריו, לא עשה את הפריצה לטופ העולמי. אחרי שהתאושש מסדרת פציעות טורדנית חזר השנה מארי לטופ 10, ובעצם הגעתו לגמר בסינסינטי רשם את הישגו הטוב ביותר בקריירה עם גמר ראשון בטורניר מאסטרס. אבל הסקוטי העיקש לא התכוון לוותר מראש לבן גילו, שניצח אותו בכל ארבעת מפגשיהם הקודמים.

שני הטניסאים הסופר-מוכשרים נאבקו זה בזה עד זוב דם במערכה הראשונה שנמשכה מעל לשעה והסתיימה רק לאחר שובר שוויון מותח, בסיומו ניצח מארי 4:7. במערכה השניה כבר יצר לעצמו מארי יתרון מסוים ועלה ליתרון 3:5, אבל לא הצליח לנצל אף אחת מארבע נקודות המשחק שהשיג במשחקון, ודג'וקוביץ' כפה שובר שוויון נוסף. במצב של 4:6 למארי בשובר השוויון הוא איבד נקודות משחק נוספת, אבל זכה בנקודה שאחריה כדי לקטוף את תואר המאסטרס הראשון שלו, שאולי מאותת על הצטרפותו הקרובה למשולש העילית של הטניס העולמי.

סאפינה כבשה גם את מונטריאול

דינארה סאפינה המשיכה הערב ביכולתה המצוינת כשזכתה בטורניר מונטריאול (סך פרסים של 1.34 מיליון דולר) לאחר שניצחה בגמר 2:6, 1:6 את דומיניקה סיבולקובה. סאפינה, שקטפה בשבוע שעבר את התואר בלוס אנג'לס, נמצאת בנסיקה עצומה כלפי הטופ העולמי, ונראית כרגע האחת הפייבוריטיות הגדולות לקראת האולימפיאדה ואליפות ארצות הברית המתקרבות.

סאפינה, שהפכה בחצי השנה האחרונה סופית לטניסאית בכירה בזכות עצמה ללא התואר "האחות של מראט" שהוצמד אליה, מחצה את סיבולקובה החביבה ללא רחמים בשתי מערכות דומיננטיות, וקטעה את מסע הסינדרלה של הסלובקית שהעיפה בדרכה לגמר את ילנה ינקוביץ', אלנה דמנטייבה ונדיה פטרובה.

"זו הפעם הראשונה בחיים שלי שאני זוכה בשני טורנירים ברציפות", אמרה סאפינה המאושרת בסיום. "בדרך כלל אם אני זוכה בטורניר בשבוע שלאחר מכן אני עפה בסיבוב הראשון, אז אני שמחה שסוף סוף אני מצליחה להתייחס לכל משחק בפני עצמו".

* קרולינה ווז'ניאקי, הכוכבת הדנית העולה, זכתה בתואר הראשון בקריירת הבוגרות שלה עם ניצחון 0:6, 2:6 על ורה דושבינה הרוסיה בגמר טורניר שטוקהולם. ווז'ניאקי בת ה-18, שהדיחה את הפולניה המצוינת אגניישקה ראדוונסקה בחצי הגמר, עשתה צעד נוסף בדרך לצמרת הדירוג, בה היא צפויה לתפוס מקום קבוע בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully