וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון מקל עליו

3.8.2008 / 20:42

משחק ענק של מקל סידר לנבחרת העתודה ניצחון 80:84 על גיאורגיה ומקום בשלב הבא באליפות אירופה. קטטה המונית פרצה בסיום

נבחרת העתודה של ישראל הגיעה הערב (ראשון) למשחק השלישי והאחרון בשלב הבתים באליפות אירופה עם הגב אל הקיר, כשרק ניצחון מונע ממנה לרדת למשחקי הדירוג 13-16. שחקניו של אריאל בית הלחמי עבדו קשה מאוד מול נבחרת גיאורגיה עם שני ענקיה, גיורגי שרמיאנדיני ולבן שנגליה, אך לבסוף ניצחו 80:84, הרבה בזכות 5 נקודות במאני טיים של גל מקל. הנבחרת נהנהתה מאחוזי עונשין מזעזעים של יריבתה, 20/39. החבורה של בית הלחמי תחל מחרתיים את שלב ההצלבה, כאשר היא תפגוש את ליטא, קרואטיה ואוקראינה, והיא מתחילה את השלב השני עם מאזן של שני הפסדים ובלי ניצחונות.

עם סיום המשחק החלו השחקנים הישראלים לחגוג על הפרקט, ואחדים מהם, על פי טענת הגיאוגריאנים, אף התגרו בספסל המפסיד. בתגובה בעט אחד השחקנים הגיאורגיאנים בגבו של ערן אסנטי, שהיכה אותו בחזרה, ובמקום פרצה תגרה המונית שכללה זריקת בקבוקים מכיוון הספסל הגיאוגרגיאני לכיוון הספסל הישראלי. על פי אנשי הנבחרת המהומה החלה כשמנהל גיאורגיה תקף עם מוט ברזל את שון דניאל, שבתגובה קילל אותו ולהגנתו באו השחקנים הגיאורגיאנים. אחד השחקנים מסר: "זה היה מפחיד, והוציא קצת את הטעם מהניצחון, אבל אסור לנו להוריד את הראש בגלל זה, ונקווה שזה יעבור בשקט".

הנבחרת ידעה שהיא חייבת לנצח ופתחה חזק עם יתרון 4:8 אחרי סל ועבירה של שון דניאל. שרמיאנדיני הענק ביצע עבירה שנייה מוקדמת, ואור ברנר מנגד קלע שלשה חשובה כדי לתת לישראל יתרון 12:19, 2 דקות לסוף הרבע. ההפרש ירד ל-5 אבל שלשה גדולה של שון דניאל נתנה לישראל יתרון 17:25, בסוף הרבע הראשון. הגיארוגיאנים ניסו לנגוס בהפרש בתחילת הרבע השני אך אנטון שוטבין דאג לשמור על יתרון בן 9 נקודות לנבחרת, 5 דקות למחצית. ריצת 2:8 של גיאורגיה בסוף הרבע החזיר את הקבוצה למשחק ובמחצית רק 42:44 לישראל.

הגיאורגיאנים המשיכו בריצה שלהם בתחילת הרבע השלישי ועלו ליתרון ראשון. שרמיאנדיני היה דומיננטי וגרם לנבחרת של בית הלחמי להלחץ באיזור הסל, אך ישראל נלחמה בשיניים כדי להשאר במשחק ובסוף הרבע השלישי שיוויון 65:65. פתיחה מצוינת של הרבע הרביעי נתנה לישראל יתרון 65:73, 7 דקות לסיום. הנבחרת יכלה לגמור את המשחק כמה פעמים, לקראת דקות הסיום, אך פספסה הזמדנויות נוחות. צ'יטיוזדה השווה את המשחק, 2 דקות לסוף וגל מקל בסל חשוב קבע 77:79 לישראל. צ'יטיוזדה השווה ושרמיאנדיני מהקו נתן יתרון נקודה לגיארוגיאנים, דקה לסיום. שלשה גדולה של גל מקל, ולאחר מכן עוד ריבאונד שלו ושתי קליעות עונשין סידרו ניצחון גדול לישראל 80:84.

קלעו לישראל: גל מקל 21 נקודות 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, אנטון שוטבין 19 נקודות ו-7 ריבאונדים, שון דניאל 12 נקודות, אור ברנר 10 נקודות, אחיעד בוקרא 9 נקודות, ערן אסנטי 7 נקודות, רביב פיטשון 4 נקודות ועודד ברנדווין 2 נקודות. כן שותפו: יבגני ליוטרין וחן גונשור. בלטו בגיאורגיה: לבאן שנגליה 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, גיורגי שרמיאנדיני 18 נקודות 13 ריבאונדים ו-8 חסימות.

גל מקל, המצטיין במשחק: "היה מגיע לנו לנצח. הובלנו כל המשחק והיינו יותר טובים. הם ניסו לגנוב ניצחון בסוף, אבל המזל היה עם הטובים". על השלשה הגדולה, שבסופו של דבר הביאה לנבחרת את הניצחון המיוחל, אמר מקל: "קיבלתי את שרמיינדיני על הקשת של השלוש, רציתי לחדור אבל מהספסל אמרו לי לזרוק. הכדור נכנס".

במשחק נוסף בבית ב', בו משתתפת ישראל, ניצחה איטליה את טורקיה 63:66, ועלתה לראש הבית. הטורקים הגיעו למשחק כבלתי מנוצחים, וציפו לנצח ולהגיע לבית ההצלבה עם מאזן של 0-2, אך הופתעו על ידי האיטלקים שנוצחו יום קודם על ידי הגיאורגיאנים. באיטליה בלט אראדורי עם 22 נקודות ו-13 ריבאונדים, ואילו בטורקיה, אודזמיר קלע 21 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully