וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לסגל הפראלימפי: "אתם הזהב האולימפי של ישראל"

הנשיא ערך טקס פרידה מהמשלחת שתייצג את המדינה באולימפיאדת הנכים. "אף אחד לא הביא כל כך הרבה כבוד כפי שאתם שהבאתם"

גדעון צנטנר

קרדיט: גדעון צנטנר
עריכה: ענת ברק

"תוכיחו שאיש לא יכול לכם"

נשיא המדינה שמעון פרס ערך הבוקר (ראשון) טקס פרידה ממשלחת הספורטאים והמאמנים שייצגו את ישראל באולימפיאדת הנכים בייג'ינג 2008 ערב יציאתם לסין.

הנשיא נשא ברכה חמה לספורטאים ואמר: "אתם הזהב האולימפי של ישראל, אף אחד לא הביא כל כך הרבה כבוד כפי שהבאתם. האולימפיאדה היא אמנם תחרות גופנית, אך גם תחרות של רוח, של מאמץ ושל האדם בשיאו. רוח כזו שבה נתברכתם פוגשים לעיתים רחוקות מאוד.

"ליבנו מלא ביטחון שגם הפעם תחזרו עם מלוא חופניים זהב", הוסיף הנשיא. "פועלכם מסמל אי כניעה למצבים קשים ורצון להמשיך ולהתמודד. אתם נושאים בגאווה דגל נפלא של רוח ספורטיבית, מיוחדים במינכם, אני מבקש לברך אתכם בשם המדינה שתמשיכו עם שיעור הקומה והמאמץ האדיר ותוכיחו שאיש לא יכול לכם".

יו"ר הועד הפראלימפי, דני בן אבו, הודה לנשיא על קבלת הפנים הממלכתית והבטיח: "נעשה הכל כדי שהמנון המדינה יישמע באצטדיון האולימפי ודגל המדינה יונף".

בטקס הפרידה השתתף מנכ"ל משרד התרבות המדע והספורט, ד"ר יואב רוזן, שהבטיח לספורטאים כי משרדו ינקוט צעדים לצמצום הפער בין הספורט האולימפי לספורט הפראלימפי בתמיכה ובמשאבים: "נעשה את המקסימום לפעול ברוח הנשיא ששם את כובד משקלו בעניין כדי לתקן את הפער, נגייס את משרד ראש הממשלה ואת האוצר כדי לאפשר לכם להגיע להישגים".

הסגל הפראלימפי מונה 44 ספורטאים ו-15 מאמנים המשתייכים לעשרה ענפי ספורט ובהם: שחייה, קליעה, טניס שולחן, חתירה, טניס, חץ וקשת, כדורסל, רכיבה, שיט, אתלטיקה ואופניים. המשלחת הישראלית תצא לבייג'ינג בסוף חודש אוגוסט לקראת תחילת המשחקים הפראלימפיים שיחלו בשישה לספטמבר במתקני האולימפיאדה הרגילים.

במהלך הטקס הועבר דגל ישראל מנושא הדגל באתונה,השחיין חנוך בודין, נכה צה"ל קטוע יד, לידי השחיין העיוור יזהר כהן , ותיק הספורטאים שלו זו תהיה האולימפיאדה השישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully