וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט חופשי? חפשו אצלכם בבית

עיתונאים בבייג'ינג מתלוננים כי הסינים לא מתירים גישה חופשית לרשת, וחוסמים חלק מהאתרים. צוות צילום קוריאני הסתנן לחזרות טקס הפתיחה

כולם מדברים על פיתוחה הכלכלי של סין, על התקדמותה המטאורית של האימפריה מהמזרח ועל היקף הבנייה במדינה, אבל העיתונאים שבאו לסקר את האולימפיאדה נתקלו בימים האחרונים בפנים הפחות מרשימות של המארחים. הוועד האולימפי היבנלאומי קיבל תלונות מאותם עיתונאים, על כך שהאינטרנט בסין לא חופשי, והדבר פוגע בתפקודם.

"זה משהו שקרה ברגע האחרון, ואנו לומדים אותו", אמר קבאן גוספר, דובר הארגון, "זה מביך מאוד, עד לפי 48 שעות הייתי בטוח שהם יהנו מגישה חופשית לאינטרנט". גוספר אמר כי המארגנים הסינים לא יידעו את הוועד האולימפי כי יהיו אתרים שיצונזרו. "הם הפתיעו אותנו, ואני חושב שהם יכלו להשתפר בנושא הזה".

הסינים, מצדם, הודיעו כי במסיבות העיתונאים ובאירועים הרשמיים ייהנו אנשי התקשורת מגישה "תקינה" לאתרי האינטרנט. את הסינים מעניינת יותר העובדה שצוות צילום של הטלוויזיה הקוריאנית הצליח להסתנן לחזרות טקס הפתיחה, דבר שנשמר תחת מעטה חשאיות על ידי המארגנים. צוותי הצילום חתומים על הסכם סודיות בו נאסר להם לשחרר מידע מההכנות לטקס הפתיחה. "אף אחד לא עצר אותנו, אז פשוט צילמנו", אמר ראש הצוות הקוריאני, ולא ברור אם הסינים ינקטו צעדים כנגד הצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully