וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק למניעת אלימות במגרשי הספורט אושרה בקריאה שלישית

החל מהעונה הכנסת חזיזים למגרשים תוכל לגרור עונש מאסר של 5 שנים, נהמות יהיו שוות שנתיים, סדרנים יוכלו להרחיק אוהדים

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק "איסור אלימות בספורט", שיזמה ההתאחדות לכדורגל ושקודמה על ידי חברי הכנסת רונית תירוש ואבשלום וילן. החוק מציע שינוי יסודי בכל החקיקה העוסקת במניעת אלימות במגרשי הספורט, תוך החמרה בענישה, והענקת סמכויות הרחקה גם לסדרנים אשר תאפשר להגדיל את מספר גורמי האבטחה במגרשים.

משמעות החוק היא החמרה דרמטית בענישה בגין עבירות אלימות במגרשי הספורט. המכניס לאירוע ספורט חפץ אסור (כלי ירייה, חומר נפץ, סכין ואולר, חזיזים או כל חומר מסוכן אחר) צפוי לעונש של חמש שנות מאסר. המתבטא התבטאות גזענית במהלך אירוע ספורט : קריאה של מילים, צלילים או נהמות שיש בהם משום איום, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות, אלימות כלפי אדם, ציבור או חלקים של האוכלוסייה, דינו מאסר שנתיים. החוק גם שם קץ לתופעת ההתפרצות לשדה המשחק באמצע אירוע ספורט; הנכנס לשדה המשחק בזמן אירוע ספורט מוסדר בלא היתר, דינו מאסר שנה. החוק גם מאפשר לבתי המשפט להוציא צווי הרחקה והגבלה לתקופות ממושכות למפירי סדר "סדרתיים" במגרשים.

החוק גם קובע כי לשם השמירה על הסדר הציבורי באירועי ספורט, ימונו מספר בעלי תפקידים- מנהל אירוע ספורט, מנהל ביטחון, מנהל בטיחות וכן סדרנים. על בעלי תפקידים אלה יהיה לעמוד בתנאי כשירות והכשרה מיוחדים, ויוקנו להם סמכויות אכיפה בעת אירועי ספורט. סמכויות סדרן יורחבו והוא יהא מוסמך להרחיק מתפרע ממגרש הספורט, לעכבו עד להגעת שוטר, ואף להשתמש לשם כך בכוח סביר.

כמו כן קובע החוק כי לראשונה תוקם מועצה שכל פעילותה תיוחד לטיפול באלימות במגרשים על מנת לשרשה. המועצה תגבש תוכניות פעולה וטיפול בנושא האלימות בספורט ותעודד הסברה לשם העמקת המודעות הציבורית לנושא. ההתאחדות לכדורגל ערכה בדיקות במסגרתן הוציאה אנשים לחו"ל, וכך גיבשה את התכנית.

"הכיף יחזור למגרשים"

ח"כ רונית תירוש, שקידמה את הצעת החוק בעקבות תחקיר מעמיק של ההתאחדות, אמרה לאחר ההצבעה: "הצעת החוק תואמת את המלצות וועדת צור בה הייתי חברה, שהוקמה לאחר אירוע קטיעת אצבעותיו של המאבטח במשחק הכדורסל בין הפועל ירושלים והפועל חולון. אני קוראת לבתי המשפט ולשופטים להיעזר בחוק על מנת למצות את הדין עם הפורעים במגרשי הספורט בכל חומרתו. מקרה ראשון של מאסר למשליך חזיז או לקורא קריאות גזעניות, ישרש נורמה פסולה זו מן היסוד".

חה"כ אבשלום וילן גם הוא ממקדמי החוק אמר:"זהו יום חג לספורט הישראלי. ליגת הכדורגל תוכל להיפתח כאשר המאבק באלימות מעוגן בחוק מקיף וכולל.החוק החדש יאפשר ענישה מהירה, יעביר את מירב סמכויות השיטור במגרשים לסדרנים שיעברו קורס מאבטחים, ובאמצעות החוק ישראל תהיה בשורה הראשונה עם מדינות אירופה הנלחמות באלימות".

חה"כ מיכאל מלכיאור, יו"ר וועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת הוסיף: "כאשר אדם הולך למגרשי ספורט הוא צריך לדעת כי הוא יחזור שלם. במדינת ישראל הידרדרנו למצב בו הקהל מסרב להגיע למשחקים אשר הפכו לזירה של אלימות. המודל האנגלי אותו יישמנו בחוק היינו מרחיק לכת והוא יאפשר לטפל בעבריינים ולהחזיר את הכיף למגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully