וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתודה ללא תעודה

30.7.2008 / 14:00

נבחרת העתודה יצאה עם ציפיות גדולות לאליפות אירופה, אבל בניגוד לעבר, השחקנים חסרי ניסיון והשארות בדרג א' תחשב הישג מכובד

נבחרת העתודה של ישראל יצאה הבוקר (רביעי) לטורניר אליפות אירופה בלטביה, שיפתח מחרתיים. עם מטען כבד של ציפיות בעקבות הצלחות העבר, מוביל המאמן אריאל בית הלחמי נבחרת די אלמונית, אך נדמה כי גם אלמוניותם של השחקנים לא תוריד מהאמונה כי ניתן לעשות שוב טורניר טוב. המטען הכבד איתו מסתובבים השחקנים של בית הלחמי הוא ההצלחה הגדולה של נבחרות העתודה בעבר: ב-10 אליפויות אירופה האחרונות הישראלים הביאו שתי מדליות כסף, פעמיים מקום רביעי, פעם אחת מקום חמישי ועוד מקום שישי אחד, מה שיוצר רמת ציפיות גבוהה וקצת בלתי פרופורציונלית יחסית לרמת הכישרון שיש בנבחרת הנוכחית.

בניגוד לשתי נבחרות העתודה הגדולות הקודמות של ישראל, שהשיגו את מדליות הכסף ב-2000 ו-2004, בנבחרת הנוכחית אין אפילו שחקן אחד עם ניסיון בליגת העל. בשנת 2005 היה זה ליאור אליהו שסחב את הנבחרת ביחד עם אנטון קזרנובסקי וניצן חנוכי עד למקום הרביעי (אחרי שקיבלו דקות בליגת העל); ב-2006 פגשנו את יוגב אוחיון, אלישי כדיר ויוני ניר, עוד שלישייה שכבר הייתה עם ניסיון בליגת העל (למרות שזה רק הספיק רק למקום ה-12); בשנה שעברה הנבחרת כללה את עומרי כספי, טל דן ואלישי כדיר כשחקנים עם ניסיון ליגת העל, וזה הוביל למקום השישי. הפעם אין אף אחד.

סגל חסר ניסיון

הסגל של בית הלחמי כולל שלושה שחקנים שהיו שייכים בעונה שעברה לקבוצות בליגת העל, כאשר גל מקל, על תקן אחד משני כוכבי הנבחרת, הצטרף למכבי תל אביב רק לקראת סיום העונה ולא שותף. שני האחרים, חן גונשור ואור ברנר, מילאו תפקיד שולי ביותר על הספסל של מכבי ראשון לציון ועירוני רמת גן בהתאמה, וקיבלו דקות מועטות. יתר תשעת השחקנים שיוצאים לאליפות הם שחקנים שהיו שייכים לקבוצות בליגה הלאומית בעונה שעברה, כשגם הם לא בדיוק הרבו לשחק. רביב פיטשון, שמיועד להיות בחמישייה בנבחרת, שיחק שבע דקות למשחק במכבי אשדוד, ואחיעד בוקרא, עוד שחקן חשוב ברוטציה, שיחק 14 דקות ב-11 משחקים ברמלה. צדיק בסדום הוא אנטון שוטבין, שהיה מהשחקנים המובילים בבית"ר בנימינה כשקלע מעל 16 נקודות למשחק וימצא את עצמו העונה בליגת העל.

עם שורה של שחקנים חסרי ניסיון, מה הפלא שהנבחרת של בית הלחמי ניצחה רק שניים מתוך תשעת משחקי ההכנה שלה? באלה שהפסידה כלול הפסד לנבחרת הרומנית מדרג ב', והפסד ב-15 הפרש לנבחרת גרמניה. "באופן כללי התוצאות במשחקי האימון סבירות והדרך הייתה יותר חשובה מהתוצאות", הסביר בית הלחמי לפני היציאה לאליפות. "למדנו דברים ולקח לשחקנים זמן להסתגל. אסור לשכוח שהשחקנים לא שיחקו כמעט לפני זה. סך הכל עשינו הכנה טובה, היה חשוב שנשחק מה שיותר משחקים כדי שהשחקנים יקבלו דקות משחק ויצברו ניסיון".

הנבחרת של בית הלחמי תיזכר כאחת הנבחרות שבמהלך האליפות ידברו יותר על מי שלא משחק בה מאשר על מי שכן. השחקן שהיה צריך להוביל את הנבחרת הזאת קדימה הוא עמרי כספי, שבהחלטה שהתקבלה על ידי ראשי הנבחרת הוחלט שיוקפץ כבר השנה לבוגרים, וישאיר חור גדול בעתודה. "זו החלטה שאנחנו יכולים לבכות עליה אחר כך במשך שנים", אמר גורם באיגוד הכדורסל. "בהיצע השחקנים שיש כיום בישראל, הנבחרת הבוגרת יכלה להסתדר ללא כספי, אבל העתודה? היא הייתה חייבת אותו בגלל שאם נרד לדרג ב', ייקח לנו הרבה מאוד זמן לחזור לרמות הגבוהות וזה יפגע במסורת של נבחרות העתודה".

"אף אחד לא הגדיר מקום מסוים"

היריבות של ישראל בבית המוקדם הן איטליה, טורקיה וגיאורגיה - לא נבחרות שישראל לא ניצחה בעבר. האזורי, אותם תפגוש הנבחרת במשחק הראשון, מוגדרים כנבחרת אותה אפשר לנצח. הכוכב הגדול הוא אנדריאה רנזי (2.08 מ') שמשחק בבנטון טרוויזו וכבר פתח העונה ב-11 משחקים בליגה הראשונה ושותף בעוד 17. הנבחרת האיטלקית מתבססת על הקבוצתיות, אך באליפות אירופה לנוער בשנה שעברה זה הספיק רק למקום ה-13. הטורקים מנגד מציגים את דוגוס בלאביי, שמשחק באוניברסיטת טקסס בארצות הברית. הרכז (1.82 מ') הוא הכוכב הגדול של הנבחרת, שניצחה את ישראל 70:75 במשחק הכנה.

הגיאורגיאנים מציגים את השחקן הכי מאיים באליפות, הסנטר גיורגי שרמיאנדי (2.16 מ') שצפוי להיבחר בדראפט 2009 בסיבוב הראשון. אגב, לצדו של שרמיאנדי משחק ריצ'רד מטיאשוילי המתנשא לגובה רם של 2.09 מ'.

אז מה בעצם המטרות של הנבחרת? "אף אחד לא הגדיר לי מקום מסוים", הסביר בית הלחמי. "אנחנו חייבים לנסות להגיע ל-12 האחרונות, וזה אומר לעבור את השלב המוקדם. שלוש הנבחרות שאיתנו בבית הן קשות, ונקווה להשיג ניצחון אחד כדי לעבור סיבוב. אסור להמעיט בערכם של הגרוזינים, הם מעולים, וגם הטורקים מאוד חזקים וכבר הפסדנו להם והאיטלקים תמיד לא פשוטים. אנחנו צריכים לנסות להגיע ל-12 האחרונות וכל דבר מעבר לזה יהיה הישג". גורם באיגוד הכדורסל הוסיף: "אף אחד לא יגיד את זה בגלוי, אבל המטרה האמיתית היא להשאר בדרג א', מקום 14 בשביל הנבחרת הזאת תהיה הישג".

נבחרת העתודה, הסגל המלא

רביב פיטשון (מכבי אשדוד, 2.00, 19), טל רונן (בית"ר בנימינה, 1.91, 20), עודד ברנדווין (אליצור רמלה, 1.80, 20), עידו סטולרו (הפועל לב השרון, 1.88, 20), אנטון שוטבין (עירוני רמת גן, 2.04, 19), אור ברנר (עירוני רמת גן, 1.93, 20), ייבגני ליוטרין (בית"ר בנימינה, 2.00, 20), חן גונשור (מכבי ראשון לציון, 1.86, 19), אחיעד בוקרא (אליצור רמלה, 2.04, 20), גל מקל (מכבי תל אביב, 1.82, 20), שון דניאל (עירוני רמת גן, 1.97, 19), ערן אסנטי (הפועל לב השרון, 1.90, 19).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully