וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה: נבחרת הנוער הדהימה את ליטא

29.7.2008 / 18:38

בן רייס הצטיין עם 18 נקודות ו-13 ריבאונדים והוביל את שחקניו של דני פרנקו לניצחון 61:72. פרנקו: "אנחנו מאמינים שנוכל לנצח כל נבחרת"

נבחרת הנוער של ישראל הגיעה היום (שלישי) למשחק מול ליטא החזקה, בידיעה שהפסד כנראה מחסל את סיכוייה להעפיל לרבע גמר אליפות אירופה. דני פרנקו, מאמן הנבחרת, הבטיח כי אחרי שני ההפסדים הכואבים בסיום הבית המוקדם יבואו ניצחונות מפתיעים ונראה כי חניכיו הקשיבו ועשו את אחד הניצחונות הגדולים של הנבחרת בשנים האחרונות 61:72. גיבור הניצחון היה בן רייס, שחקנה של בני השרון, שלקח את הנבחרת על גבו ברבע האחרון, ורשם משחק מצויין עם 18 נקודות ו-13 ריבאונדים. מחר תתמודד הנבחרת מול איטליה (16:45), בידיעה כי ניצחון על האיטלקים יקרב את ישראל מאוד אל רבע הגמר.

דני פרנקו הפתיע את הליטאים עם חמישייה גבוהה כאשר גם דניאל תמיר וגם כרמל בוכמן פותחים. האפקט עבד והליטאים התקשו לייצר סלים לאורך כל הרבע הראשון, אך שתי דקות טובות בסיום הרבע נתנו להם יתרון 13:19. הרבע השני היה שונה מבחינת ישראל כשטמיר אריאלי ורון סבג נותנים את הטון ומעלים את הנבחרת ל-24:28, 4 דקות למחצית. עד המחצית הליטאים חזרו לתמונה ובמחצית 30:31 לליטא.

הליטאים המשיכו לפספס ולשלוט בריבאונד, וישראל לא ניצלה את ההזדמנויות שהיו לה בתחילת הרבע השלישי כדי לקחת את השליטה על המשחק. סבג ואריאלי המשיכו לבלוט ושמרו את הפער צמוד, 49:51 לליטא בסוף הרבע. פתיחת הרבע האחרון היוותה את האות בדרך להצגה מושלמת של בן רייס שהוביל את הנבחרת והפך את התוצאה בדרך ל-55:59, 4 דקות לסיום. 5 נקודות נוספות של רייס נתנו לישראל יתרון 58:64, פחות מ-2 דקות לסיום. סל ועבירה של רון סבג סגרו את הסיפור. בסיום: 61:72 גדול לישראל.

קלעו לישראל: טמיר אריאלי 20 נקודות, בן רייס 18 נקודות ו-13 ריבאונדים, דניאל תמיר 14 נקודות, רון סבג 10 נקודות ו-7 אסיסטים, כרמל בוכמן 8 נקודות ו-7 ריבאונדים, נדב היימן 2 נקודות. כן שותפו: עומר רוב, אלעד ונטורה, יותם שירן, טל קרפלס ואור עידה. בלט בליטא: דונאטס מוטיונאס 18 נקודות ו-14 ריבאונדים.

דני פרנקו מאמן הנבחרת אמר אחרי המשחק: "עשינו ניצחון מדהים. אנחנו משחקים כבר כמה ימים טוב מאוד. גם מול היוונים שיחקנו 25 דקות טוב ונפלנו מהרגליים בסוף. מול הספרדים עשינו 20 דקות טובות, ביקשתי מהילדים לתת עוד 5 דקות טובות, והם נתנו אותם בדיוק בדקות החשובות ברבע האחרון. עשינו משחק הגנה מדהים".

"השחקנים שלנו מאמנים ומרגישים שהם לא פחות טובים מאף אחד ושאנחנו יכולים לנצח כל נבחרת. מתייחסים אלינו כאל נבחרת קטנה שבאה לשרוד, אבל אנחנו משחקים כדורסל חיובי ומקבלים פידבקים מהמארגנים. מחר יהיה לנו מכשול מנטאלי כי הילדים באים אחרי ניצחון גדול פעם ראשונה בחיים שלהם, ואין לנו יותר מדי זמן להכנה. איטליה קבוצה קשה, אבל עם הכנה מנטאלית טובה אז יש לנו סיכוי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully