וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים יקרים, מי זה אלכס אברבוך?

רק 4% מהציבור יודעים מיהו הקופט במוט, ושמו של קולגנוב נשכח. בשל כך, משרד הקליטה יוצא בקמפיין לציון תרומת העולים בספורט

אז מיהו אלכס אברבוך, מנתח מוח, מדען חלל, קופץ במוט או זבן בחנות בגדים? לפי סקר של משרד הקליטה, לקראת השקת קמפיין לציון תרומתם הייחודית של העולים בספורט ולחיזוק השתלבותם בחברה הישראלית, רוב רובו של הציבור (96 אחוזים) לא יודע לנקוב אפילו לא בשם אחד של ספורטאי אולימפי עולה ו-4 אחוזים בלבד מכירים את שמו של אלכס אברבוך. משרד הקליטה משיק מחר (רביעי) קמפיין טלוויזיוני לקראת האולימפיאדה תחת הסיסמא: "ביחד אנו משיגים יותר", ולפי נתוני המשרד, 50 אחוז מהציבור הישראלי אינו מודע להשתתפותם של ספורטאים ומאמנים עולים במשלחת ישראל לאולימפיאדה.

מטרת הקמפיין היא להחדיר לתודעת הציבור את תרומתם של העולים החדשים בתחומים כגון: כלכלה, תרבות וספורט ולהאירם כישראלים לכל דבר. "הספורטאים העולים מציבים את ישראל על מפת הספורט העולמית ואין הזדמנות טובה יותר מהאולימפיאדה, כדי לחשוף לציבור את תרומתם הגדולה ובכך להביא לשיפור המיוחל בהשתלבותם של העולים בחברה הישראלית", אמר שר הקליטה, אלי אפללו.

שליש מספורטאי משלחת ישראל לאולימפיאדת בייג'ינג, וכמחצית ממאמניה הם עולים חדשים. יש לציין כי שיעורם הכולל של העולים בכלל ענפי הספורט האולימפי, עומד על 50 אחוזים, וישנם ענפי ספורט הנשלטים במלואם על ידי עולים כגון: שחייה אומנותית וקיאקים. העולים שולטים במקצועות נוספים כגון שחמט, ו-11 שחמטאים עולים ייצגו את ישראל באולימפיאדת השחמט בסוף 2008.

עוד עולה מהמחקר של משרד הקליטה כי המודעות של הציבור לגבי המשלחת הישראלית באולימפיאדה נמוכה, והידע לגבי השתתפותם וחלקם של העולים בנבחרת נמוך עוד יותר: בעוד שבקרב כלל הציבור, כמחצית (49 אחוזים) לא יודעים בכלל האם ישנם עולים בנבחרת ומה חלקם בה, דווקא בקרב ציבור העולים, מרביתם (75 אחוזי) יודעים שהמשלחת מורכבת מעולים חדשים וכ-20 אחוזים מהם העריכו נכון כי חלקם של העולים מהווה כמחצית מהנבחרת.

כאשר התבקש הציבור להצביע על שם אחד או יותר מכלל ספורטאי הנבחרת, עולה תמונה מביכה למדי: 76 אחוזים מהציבור לא ידע לנקוב באף לא שם אחד של ספורטאי אולימפי. 24 אחוזים בלבד ידעו לציין 11 שמות מחברי המשלחת (יותר מפעם אחת לפחות). מכלל שמות הספורטאים במשלחת שצוינו, רבע מהציבור ציין שהספורטאי המוכר ביותר הוא אריק זאבי (11 אחוזים ידעו לשייכו כחבר בנבחרת), לאחריו שחר פאר עם 7 אחוזים. 5 אחוזים ידעו להצביע על מדליסט הזהב האולימפי הראשון בישראל, גל פרידמן על אף שאינו נמנה עם המשלחת לבייג'ינג. למרבה הפלא, הציבור לא ציין כלל ספורטאים עולים ידועים נוספים כגון מיכאל קולגנוב, בעל מדליית ארד באולימפיאדת סידני ובאליפות אירופה 2006 ובעל מדליית זהב באליפות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully