וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס ססטרה, זוכה הטור דה פראנס: "חיכיתי לרגע הזה כל חיי"

קרלוס ססטרה, שהפך לספרדי השלישי ברציפות שזוכה בטור דה פראנס: "החלום התגשם". המארגנים מעודדים מהמיעוט בשימוש בסמים אסורים

קרלוס ססטרה, כצפוי, השלים היום (ראשון) באופן רשמי את המשימה, והוכתר כמנצח של הטור דה פראנס לשנת 2008. כמיטב המסורת, גם הפעם בקטע האחרון במירוץ לא ניסו יריביו של הרוכב הספרדי לתקוף את המוביל, ואפשרו לו ללגום שמפניה בנוחותא בדרכו לשאנז אליזה.

ססטרה, מקבוצת CSC, נטל את ההולכה אחרי הקטע ה-17, אחרי שפתח מבערים בפסגות הרריות והקדים באלפ דואז' את חבריו לקבוצה, האחים שלק. ססטרה, הספרדי השלישי ברציפות שמנצח בטור (אחרי אלברטו קונטאדור ב-2007 ואוסקר פריירו ב-2006), ממשיך שנה נפלאה למעצמת הספורט הספרדית.

ססטרה, 33, שהבטיח את ניצחונו בקטע נגד השעון בשבת, חגג בסיום. "עבורי זה חלום שהתגשם", אמר הספרדי, שחובבי האופניים מתחננים ששמו לא ייקשר לפרשיות סמים נוספות, "חיכיתי לרגע הזה כל חיי".

"זו תקופה של רופורמה"

לקבוצתו של ססטרה, CSC, הייתה סיבה נוספת לחגיגה, לאחר שאנדי שלק זכה בחולצה הלבנה, המוענקת לרוכב הטוב ביותר מתחת לגיל 25. "יש לי עוד הרבה עבודה", אמר הרוכב המבטיח בן ה-23 שסיים בעונה שעברה במקום השני בג'ירו ד'איטליה, "המטרה שלי לא הייתה החולצה הלבנה, אלא העבודה למען הקבוצה".

בקטע עצמו ניצח היום חרט סטיגמנס הבלגי, שהגיע לקו הסיום בזמן של 3:51:38 שעות, כמו עוד 22 רוכבים. קאדל אוואנס האוסטרלי סיים שני בדירוג הכללי, זו השנה השנייה ברציפות, הפעם במרחק 58 שניות מהמנצח. ברנרד קוהל האוסטרי סיים במקום השלישי, דניס מנצ'וב רביעי.

הספרדי אוסקר פריירה זכה בחולצה הירוקה כספרינטר המצטיין, קוהל האוסטרי לקח הביתה את החולצה המנוקדת כמטפס המצטיין. פריירו הפך לספרדי הראשון בהיסטוריה שזוכה בחולצה הירוקה. אחרי ניצחון בקטע ה-14, הוא התגבר על התרסקות כואבת והקדים את אריק זאבל הגרמני והמעוטר.

היום גם הגיעה הודעה על כך שהרוכב הקזאחי, דימטירי פופונוב, נתפס על שימוש בחומרים אסורים, אבל מנכ"ל התחרות, כריסטיאן פרודום, היה מרוצה מהמיעוט היחסי במקרי סמים ואמר: "אין ספק שאנחנו בתקופת מעבר ואני מקווה שזו תקופה של רפורמה. אני מקווה שבתוך מספר חודשים נוכל לומר שהטור השנה עשה את השינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully