וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנוער פתחה את אליפות אירופה עם ניצחון

25.7.2008 / 18:00

ישראל פתחה את אליפות אירופה עם 58:64 על בלגיה ובשבת מחכה לה יוון המארחת, שניצחה את ספרד. פרנקו: "משחק ראשון הוא הכי קשה"

נבחרת הנוער של ישראל פתחה היום (שישי) את הופעותיה באליפות אירופה בפירגוס, יוון, עם ניצחון חשוב על הנבחרת המקבילה של בלגיה 58:64. המשחק היה הראשון של הנבחרת באליפות, והחשוב ביותר, מאחר ששתי הנבחרות האחרות בבית הישראלי, ספרד ויוון, נחשבות לאיכותיות יותר מישראל ובלגיה ועל מנת לא להגיע למשחקי הדירוג 13-16, עם אפשרות להדחה לדרג ב', הניצחון על בלגיה היה חשוב. מחר (19:00) תפגוש ישראל את המארחת, יוון.

המשחק נפתח טוב לישראל שעלתה ל-2:6 הרבה בזכותו של טמיר אריאלי. הבלגים חזרו למשחק, וחוסר ריכוז של הנבחרת ברגעים האחרונים של הרבע עזר לבלגים לעלות ליתרון 18:24. הרבע השני הראה את את הצד החזק של הנבחרת של פרנקו: הגנה. ישראל עצרה את הבלגים על 7 נקודות בלבד, ובצד ההתקפי 8 נקודות של בן רייס וסל של טמיר אריאלי לקראת סוף הרבע נתנו לישראל יתרון 31:33 במחצית.

המחצית השנייה נפתחה גם טוב לישראל שכבר צעדה ביתרון מבטיח בן 8 נקודות, בזכות דקות טובות של יותם שירן, אך דקות אחרונות לא טובות מבחינה התקפית החזירו את הבלגים לתמונה ובסוף הרבע רק 44:47 לישראל. הרבע האחרון התחיל עם 6 נסיונות לשלוש של הנבחרת, שרק שתיים מהם נכנסו ו-5 דקות לסוף התוצאה עמדה על 53:53. ישראל רצה 0:8 ועלתה 2 דקות לסוף ליתרון 53:61. הבלגים צימקו ל-61:58 חצי דקה לסוף, אך ליי אפ של טמיר אריאלי ועוד נקודה של עומר רוב מהקו סגרו עניין, 58:64 לישראל בסיום.

קלעו לישראל: יותם שירן (5 ריבאונדים) ובן רייס 14 כל אחד, טמיר אריאלי 12, עומר רוב וטל קרפלס 6 כל אחד, כרמל בוכמן 4 נקודות ו-11 ריבאונדים, לירן מורן ואלעד ונטורה 3 כל אחד, דניאל תמיר 2. כן שותפו: אור עידה ורון סבג. בלטו לבלגיה: תומס דה תאי 14 נקודות, אלכסנר ליברט 12 נקודות.

מאמן הנבחרת, דני פרנקו, אמר בסיום: "משחק ראשון באליפות כזו הוא הכי קשה, וללא פייבוריטים, במיוחד בשיטה החדשה, זה משחק הכרחי. יש לחץ והתרגשות והילדים עובדים קשה. באופן טבעי רמת הריכוז היא לא מאה אחוז. עשינו עבודה מצוינת. חן שניידרמן ראה אותם בשני טורנירים והביא לנו את כל האינפורמציה הדרושה. המפתח לניצחון היה שהיו לנו רק שמונה איבודים. מחר יש לנו את יוון ואז את ספרד, שאלו שתי נבחרות קשות. אנחנו מאוד רוצים עוד ניצחון ואנחנו לא מסתכלים על היריבות כעדיפות".

במשחק השני בבית ניצחה יוון את ספרד 73:77 אחרי שהובילה בכל דקות המשחק. המארחת נהנתה מערב מצוין של ולנטימיר ג'יאנקוביץ', שסיים עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים. חורחה סנטאנה היה הקלעי המוביל של הספרדים (19 נקודות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully