וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתום את הפה, תתחיל לעבוד

מולי קצורין

25.7.2008 / 14:21

ההתנהלות שלו שגויה, ההתקדמות שלו תקועה, האשמות שלו מקוממות, הדרישות שלו צורמות. מולי קצורין, מאמן הנבחרת לשעבר, בטור אורח על ליאור אליהו ופרשת הזימון שלו למדים הלאומיים

יצא לי לעקוב בזמן האחרון אחרי פרשת ליאור אליהו ונבחרת ישראל. כמאמן הנבחרת לשעבר, אני חושב שלנבחרת צריך להגיע רק מי שרוצה. מי שלא, שלא יבוא. הנבחרת לא תלויה בשחקן אחד. לשמחתי, רוב המוזמנים כן מתייצבים בסופו של דבר לאימונים, ועליהם לא שומעים בתקשורת. עיקר ההתמקדות היא בשחקן או שניים שלא רוצים להגיע ויוצרים מהומה.

אין לי ספק שליאור אליהו שגה בהתנהלות שלו. נבחרת ישראל היא לא קבוצה פרטית של מאמן זה או אחר, אלא משהו ששייך למדינה כולה. אני שמח שבסופו של דבר הוא החליט להתייצב לאימונים, אבל הסיפור הזה משאיר טעם לא טוב. לשחק בנבחרת זו זכות, וזה רע מאוד אם צריך לשכנע שחקנים מסוימים להגיע לאימונים.

אפשר ללמוד לא מעט מהמקרה על הבעיות של אליהו כשחקן. מקצועית, אליהו הוא שחקן מוכשר בצורה יוצאת מהכלל. אבל הוא צריך ללמוד שמאמן זה לא תוכנית כבקשתך. ליאור צריך לשאול את עצמו למה בתקופתו בנבחרת העתודה הוא לא היה על המגרש בדקות המכריעות. המאמן דאז, יעקב ג'ינו, הסביר את זה בכך שליאור פשוט לא שומר. הוא גם היה צריך לשאול את עצמו למה צביקה לא שיתף אותו בעונה שעברה.

בכלל, אליהו צריך לעשות בדק בית. יש מאמנים קלים יותר ופחות אבל אני לא מכיר מאמן שלא רוצה להצליח, ובשביל להצליח אתה עושה שימוש בשחקנים הטובים ביותר שלך. העונה עם נוון ספאחיה הייתה העונה הטובה ביותר שלו, אולם צריך לזכור שהוא ניצל את העובדה שמכבי לא הצליחה להחתים זרים ברמה גבוהה בגלל מלחמת לבנון השנייה.

אולי תצא קצת מהביצה הישראלית

הייתי ממליץ לאליהו לסתום את הפה ולהתחיל לעבוד, כי מדיבורים הוא לא ישתפר. היום צביקה שרף מאמן אותו ומחר מישהו אחר, אבל אף אחד לא ייתן לו ארוחות חינם ומוטב שיבין זאת. אולי כדאי שיצא קצת מהביצה הישראלית. הוא צריך להתבגר, להתחשל. גם מבחינה מנטאלית אליהו צריך להבין איפה הוא נמצא. עולה הרבה כסף להחזיק שחקן כמוהו והוא צריך להבין את זה. לכן הוא צריך להפסיק לדבר או לשלוח את המשפחה להעביר הודעות בשמו. זה נראה לא טוב. שחקן צריך לדבר על המגרש, לא מסביב.

אם אליהו ייצא לחו"ל, זה יזרז את תהליך ההתבגרות שלו. הוא יבין את העסק הזה מכיוון אחר. כשאתה בחוץ ולבד, אתה כל הזמן לומד דברים חדשים. זה חשוב עבור כל אחד ובפרט עבור שחקן צעיר כמו אליהו. בחו"ל הוא יבין איך העסק בנוי ויקבל פרופורציות נכונות יותר לגבי הכדורסל בכלל. אם בחו"ל הוא היה עושה את מה שעשה עם המשפחה שלו, שדיברה בשמו בתקשורת, היו מיד בועטים אותו הביתה. זה לא עובד ככה.

אליהו צריך לשאול את עצמו איפה הוא התקדם בשנים האחרונות. האם הוא שיפר את היכולות הגופניות שלו? לא בטוח. את הקליעה מבחוץ? לא. את ההגנה? גם לא. שחקן כדורסל זה חבילה שלמה. נגמרו הימים שיכולת להיות מן דורון ג'מצ'י כזה, שחקן שרק קולע ולא שומר. זה לא הולך בכדורסל. היום שחקן צריך לדעת לעשות הכל, בהתקפה כמו גם בהגנה. צריך איזה מינימום מסוים ואני לא רואה שאליהו התקדם. קל מאוד לצעוק ולהאשים את כל העולם.

יש הרבה זכויות לשחקני כדורסל מקצוענים, אבל גם מחויבויות. ואין יום שאני לא קורא שאליהו מבלה ומסתובב בפאב הזה והזה. נכון, הוא צעיר, אבל יש גבול. אליהו נבחר בדראפט. אם הוא רוצה לעשות אי פעם את הצעד הבא בקריירה, שלא לומר להגיע ל-NBA, אז שיפסיק להתבטל בפאבים, שייקח מזרון ויישן בחדר כוח.

בא הקיץ למכבי מאמן חדש, שרוצה לקחת אליפות. גם אני באתי למכבי בזמנו אחרי שנה של אובדן אליפות, ולכן אני יודע מה עובר על אפי בירנבוים. גם אותי עניין בראש ובראשונה להחזיר את האליפות לארון. לכן מכבי לוקחת שחקנים מקבוצות אחרות, מחלישה אותם, ממלאת את הסגל ורק אז חושבת. ככה זה עובד במכבי.

העניין הוא שההחתמות האחרונות שביצעה מכבי מראות שהיא לא בונה על ליאור, ואולי בצדק מבחינתה. אם אני מאמן מכבי, אני לא חושב הייתי בונה הכל על אליהו. אם הוא יהיה טוב, הוא ישחק, כאן אין חוכמות. צפויה לו תחרות ברמה מאוד גבוהה. ברור שבהתחלה אליהו יצטרך לבוא ולהוכיח את עצמו. צריך להבין שאפי לא יראה אף אחד ממטר בעונה הבאה. כל מה שיהיה לו בראש זה רק ההצלחה של מכבי. ולכן אם אליהו רוצה לשחק, הוא צריך להתחיל לעבוד. ויפה שעה אחת קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully