וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלובה: "נבטל לטוטו משחקים בליגה"

סגן יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שטרן חלובה, תוקף את המועצה להסדר ההימורים על ההחלטה המסתמנת לבטל את משחקי גביע הטוטו העונה. "למה נותנים לאנשים חסרי אחריות לנהל? לא ניתן להם לחלק את הפרס הראשון", הוסיף

העונה עוד לא החלה, אך בעיות יש כמו מים. הראשונה והמשמעותית ביותר היא קיומו של מפעל גביע הטוטו, שפועל בארץ מזה שנים וכעת נראה שהשנה הוא לא ייערך כלל. הסיבה: מחלוקות בין ההתאחדות לכדורגל לבין המועצה להסדר ההימורים.

בשבועות האחרונים התקיימו פגישות בין נציגים בשני הגופים הללו, שלא הצליחו להגיע להסכמות בנוגע לגובה התקציב שתקבל ההתאחדות עבור המפעל העונה. גורם בהתאחדות אישר את הדברים ואמר: "מסתמן שמפעל גביע הטוטו יבוטל. למרות הרצון הטוב ללכת לקראת המועצה להסדר ההימורים, הפערים בין ההתאחדות לבין המועצה בלתי ניתנים לגישור וההתאחדות תבדוק את האפשרות לקיים מפעל חלופי לגביע הטוטו".

ברוך דגון, דובר מועצת ההימורים, הסביר את הצד שלו ואמר: "מזה שלושה חודשים מתנהל משא ומתן בין המועצה להתאחדות. המועצה הגישה להתאחדות הצעה עסקית הוגנת התואמת את צורכי המועצה ומאפשרת את קיומו של גביע הטוטו. למרות שסוכם על המשך המשא ומתן בשבוע הבא, החליטה ההתאחדות כפי שהחליטה. אנחנו מאחלים להתאחדות בהצלחה".

כידוע, גביע הטוטו נחשב למפעל השלישי בחשיבותו בארץ ומתקיים בשלוש הליגות הבכירות החל מ-1985. למרות שהקבוצות נוהגות לזלזל בו, המועצה להסדר ההימורים התעקשה במשך שנים לקיימו וכחלק מזה היא שילמה כסף רב לקבוצות המשתתפות בו על פי הישיגיהן.

בינתיים מתברר כי גורמים במועצת ההימורים לא אהבו בלשון המעטה את העובדה שבמהלך המשא ומתן החליטו בהתאחדות לרוץ לתקשורת ולפוצץ את ההידברות על גבי גלי האתר.

חלובה: "הטוטו זה גוף חסר כל היגיון"

התגובות לסכנה הממשית בביטולו של גביע הטוטו לא איחרו להגיע, וסגן יושב ראש ההתאחדות, שטרן חלובה, הגיב בחריפות לדברים כשאמר: "אנשי הטוטו הם אנשים חסרי אחריות. הם את המשכורות שלהם יקבלו אבל אני מודיע להם שזה רק תחילת הנזק והוא יהיה הרבה יותר גדול משום שלא נאפשר להם לחלק את הפרס הראשון".

כחלק מהאיום המסתמן של חלובה, הוא מספר: "איך נעשה זאת? נבטל משחקים בליגה. אם הם לא מבינים בהיגיון אלא בדרך שבה הם מתנהלים, שהיא חסרת כל היגיון, אז נראה להם. זה גוף שמרוויח 1.8 מיליארד בשנה, אני לא מבין למה נותנים לאנשים חסרי אחריות לנהל אותם".

גם מאמני ומנהלי הקבוצות עדיין לא מצליחים להבין כל כך כיצד הם אמורים להתנהל ללא משחקי גביע הטוטו, שהיוו משחקי הכנה לעונה. זאב זלצר, המנהל המקצועי של הפועל פתח תקוה, סיפר: "חבל מאוד שזו ההחלטה. גביע הטוטו הוא הכנה טובה לליגה והזדמנות לתת את הבמה לצעירים ולבחון את הזרים. אני חושב שההחלטה הזו, מבלי להיכנס במי אשם ומי לא, מזיקה לא רק לקבוצות אלא גם לנבחרת ישראל בכדורגל מכיוון ששחקני הליגה יהיו בכושר פחות טוב".

אפי צפריר, מנכ"ל הקבוצה: "אם הטוטו רוצה להוריד כסף להתאחדות לכדורגל, אני יכול להבין את הפעולות שההתאחדות נוקטת. כולם יודעים שהטוטו הוא גוף שמרוויח הרבה מאוד כסף ומונופול על נושא ההימורים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully