וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתונה 2004

המארחים סגרו מעגל עם מייקל פלפס שהפך כבר אז לשחיין הטוב בעולם. הדרים טים סוף סוף הפסידו, ושיאנג ליו הפך את סין למעצמה

10,625 ספורטאים מ-201 מדינות השתתפו במשחקים שנערכו בבירה היוונית, וסגרו מעגל עבור המארחים, שפתחו במסורת אירוח המשחקים האולימפיים בעת המודרנית. בתקופת ההכנה, לוועד האולימפי הבינלאומי היו לא מעט חששות בנוגע לארגון של היוונים, אלא שבסופו של דבר המשחקים היו מוצלחים במיוחד ונוהלו בצורה מופתית.

גולש הרוח היווני ניקוס קקלמנאקיס היה זה שהדליק את אש המשחקים, אבל בתחרות עצמה הוא נאלץ להיכנע לגיבור האולימפי הישראלי הגדול בכל הזמנים, גל פרידמן, שזכה במדלית זהב היסטורית בדגם המיסטרל והיה הראשון שדאג להשמעת "התקווה" במשחקים האולימפיים. אריק זאבי הוסיף מדליה אולימפית נוספת, הפעם מארד, בתחרות הג'ודו במשקל של עד 100 ק"ג. מבחינת ספורטאי הצמרת, המשחקים האלה היו מוצלחים במיוחד עבור המשלחת הישראלית.

מייקל פלפס האמריקאי זכה אמנם בשש מדליות זהב, אבל לא הגדיר את המשחקים האלה כמוצלחים במיוחד מאחר והוא כשל במשימה לשבור את שיאו של מרק ספיץ ולזכות בשמונה תארים. הוא נאלץ להסתפק במדליית הארד במשחה ה-200 חופשי כשאיאן ת'ורפ ופיטר ואן דן הוגנבנד הקדימו אותו. הוא זכה גם במדליית הארד במשחה ה-200X4 מטר חופשי.

במסלול האתלטיקה, ג'סטין גאטלין האמריקאי זכה בספרינט ל-100 מטר לגברים, קצת לפני שהתגלה כעוד אתלט "מסומם". בעתיד הוא יצליח לחזור מהשעייה של ארבע שנים ולהצטרף לנבחרת האמריקאית למשחקי לונדון 2012. את ריצת ה-100 לנשים לקחה דווקא אתלטית לבנה מבלארוס בשם יוליה נסטרנקו, שגברה על לוריין וויליאמס האמריקאית. שיאנג ליו הפך לגיבור הסיני של המשחקים כשזכה במדלית הזהב ב-110 משוכות עם שיא עולם חדש. הוא הפך למעשה לאתלט הסיני הראשון שזוכה למדליית זהב אולימפית, והמדינה הגדולה ביותר בעולם מבחינת אוכלוסייה העניקה לו מעמד של ספורטאי על יחד עם הכדורסלן יאו מינג.

אפרופו כדורסל, הדרים טים מארצות הברית איכזבה כשזכתה במדלית הארד בלבד, ופינתה את הבמה לנבחרת כוכבים אחרת, מארגנטינה, שהביסה בגמר את איטליה 69:84. הארגנטינאים לא הסתפקו בזה, וקרלוס טבס הוביל אותם למדלית הזהב גם בטורניר הכדורגל, אחרי ניצחון 0:1 על פרגוואי.

המשלחת הצ'יליאנית חגגה שלוש מדליות אולימפיות במגרשי הטניס, כשניקולס מאסו זכה בתואר ליחידים והשלים דאבל כשזכה בזוגות עם פרננדו גונזאלס. גונזאלס זכה גם במדלית הארד ליחידים. ז'סטין הנין זכתה בתואר לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully