וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתונה 2004 - ושוב, שערורייה במרתון

האולימפיאדות הראשונות בעת המודרנית התפרסמו בעיקר בזכות אירועים חריגים שקרו בריצות המרתון שלהן, אבל מי האמין ששערוריות מהסוג הזה יכולות לקרות גם בשנות האלפיים?

זה מה שקרה באתונה. בניגוד לתחזיות הקודמות, המשחקים האלה היו מתוקתקים להפליא, להוציא את אותה פאדיחה של כוחות הביטחון בקילומטר ה-35 של ריצת המרתון. קרה לכם פעם שמישהו הסיח את דעתכם אחרי ריצה של חמישה קילומטרים? הצלחתם להתאושש? כנראה שלא. נסו להכפיל את המרחק הזה בשבע, לשלב יום חם במיוחד ולהוסיף תפאורה של גמר אולימפי. זה בדיוק מה שקרה שם.

פחות משבעה קילומטרים לסיום הריצה. ונדרליי דה לימה הברזילאי הוביל בבטחה, עד שלפתע, משום מקום, קפץ עליו משוגע אירי בשם קורנליוס הוראן, שהצליח לעבור את המחסומים ולדחוף את דה לימה לעבר הקהל. בעקבות התקרית דה לימה הפסיד לפחות 20 שניות מהזמן ונעקף על ידי סטפאנו באלדיני האיטלקי ומברטום קפלזיגי האמריקאי. דה לימה, שחלם להיות הברזילאי הראשון שזוכה במדליית זהב במרתון, נאלץ להסתפק במדליית הארד. נשיא ברזיל פנה בטענות קשות לוועד האולימפי וביקש להעניק את מדליית הזהב לדה לימה - אך כמובן שהבקשה המוגזמת הזו נדחתה. בסופו של דבר, הרץ הברזילאי נאלץ להסתפק בפרס שהוענק לאורך שנים לספורטאים ש"נדפקו" מסיבות כאלה ואחרות - מדלית פייר דה קוברטן על מצוינות בספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully