וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיגן גדי מנצחת את מחלת הסוכרת

יצחק סולומון

14.7.2008 / 8:03

שחקנית נבחרת הנערות בכדורגל נבחרה לייצג את ישראל במשחקי הג'וניור קאפ 2008 לילדים ונוער סוכרתי. "להיות כדורגלנית סוכרתית משמעו לקחת אחריות"

טיגן גדי, בת 17.5 מקבוץ עין גב, שחקנית נבחרת הנערות של ישראל, לא נותנת למחלת סוכרת הנעורים להפריע לה לחלום על קריירה מקצוענית ככדורגלנית בישראל ובחו"ל.

גדי, ששיחקה בעונה החולפת בקבוצת בנות קרית טבעון מהליגה הלאומית לנשים ולפני כן בבנות בית שאן, נבחרה לייצג את ישראל במשחקי ה"ג'וניור קאפ" 2008 לילדים ונוער סוכרתי. המשחקים יתקיימו באוגוסט בז'נבה, שוויץ, בהשתתפות מאות ילדים סוכרתיים מכל רחבי אירופה.

טיגן גדי המסיימת כיתה י"ב וחוגגת בספטמבר את יום הולדתה ה-18, גילתה שהיא סובלת ממחלת סוכרת הנעורים בגיל 12, ומאז מטופלת ביחידה לסוכרת נעורים במרכז רפואי זיו בצפת. למרות המחלה, התמידה בפעילות ספורטיבית. היא נוסעת פעמיים בשבוע את המרחק מביתה בעין גב שליד הכנרת ועד מכון וינגייט על מנת להשתתף באימוני נבחרת ישראל.

תחרוית "ג'וניור קאפ" לסוכרתיים יתקיימו בז'נבה בהשתתפות 200 ילדים ובני נוער מכל רחבי אירופה, בנוכחות כוכבי כדורגל ידועים מאירופה. הם יכללו כדורגל, כדורסל וטניס. בין התחרויות תתקיימנה סדנאות סוכרת בנושא תזונה וספורט לסוכרתיים. האירוע, ביוזמת חברת "מדטרוניק", בשיתוף עם האגודה הישראלית לסוכרת נעורים, מתקיים במטרה להעלות למודעות הציבור בעולם את מחלת סוכרת הנעורים והאפשרות לחיים פעילים וספורטיביים הודות למכשור מתקדם.

טיגן גדי, שמשפחתה עלתה לארץ מדרום אפריקה, נושאת משאבת אינסולין צמודה לגופה ועורכת מידי יום 6-8 פעמים בדיקות סוכר ומספרת על ההתמודדות עם המחלה בעזרת הכדורגל. "לפני משחק יש לבדוק רמת סוכר כדי שלא יקרה מצב של היפוגליקמיה, בו אי אפשר לשחק. להיות כדורגלנית סוכרתית משמעו לקחת אחריות. כשבאים לתחרויות בחו"ל, צריך לסחוב עוד תיק הכולל סטים, מחטים, משאבה, לדאוג שהאינסולין יהיה בקירור 24 שעות ועוד", היא אומרת.

"הורי לוקחים אחריות, אבל נותנים לי תחושת בטחון בדרך שבחרתי" הוסיפה טיגן. "עדיף לקחת את הסיכון בשל החוויה העצומה הכרוכה בכך. הכדורגל עושה לי טוב ולכן אני מקווה להמשיך גם אחרי שאתגייס. אני מייעצת לנערות ונערים סוכרתיים לא לוותר, לבחור בפעילות ספורטיבית וללכת איתה עד הסוף. זה גם מהנה וגם מסייע לאזן את הסוכר בדם ומוריד את כמות האינסולין שצריך להזריק", אומרת טיגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully