וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 1908 – דוראנדו פייטרי

האנגלים פחדו להרעיש לחדר הילדים בארמון המלכה, מה שגרם לרץ איטלקי לטעות בדרך ולהפסיד מדליה אולימפית

אם אי פעם חשבתם לעצמכם מי היה החכם שהחליט להתעלל ברצי המרתון ולהוסיף להם עוד 195 מטרים על ה-42 קילומטרים שהם כבר רצו – הרי שמדובר באנגלים, ובקנאות שלהם לחצר המלוכה. זה קרה במשחקי לונדון 1908, וכמו בכל אולימפיאדה בתחילת המאה ה-20, ריצת המרתון הייתה אחד המוקדים העיקריים של המשחקים.

הכוונה של המארגנים מלונדון הייתה להתחיל את המירוץ מטירת ווינדסור ולסיים אותו מול המלך. לשם כך הם האריכו את המרחק מ-25 ל-26 מיילים (41.84 ק"מ). הכל כבר היה מוכן, אלא שהנסיכה מארי הורתה להזיז את קו הזינוק כך שיהיה מקביל לחלון חדר הילדים בארמון. לצורך העניין, היה צורך להוסיף כמה מאות מטרים נוספים, וכך הגיע המרתון למרחק הרשמי שלו כיום – 42.195 קילומטרים.

יכול להיות שהמרחק שהוסיפו היה זה שכל כך הקשה על דוראנדו פייטרי האיטלקי, שהגיע ראשון להקפת הסיום באיצטדיון. פייטרי התבלבל ורץ לכיוונו השני של המסלול, עד שהתמוטט. אנשי צוות שהיו במקום הרימו אותו וכיוונו אותו למסלול הנגדי, אל עבר קו הסיום. פייטרי התמוטט ארבע פעמים נוספות על המסלול והורם פעם אחר פעם, עד שסיים ראשון. בסופו של דבר ג'וני הייז האמריקאי הגיע שני והגיש ערעור על העזרה שפייטרי קיבל. הערעור התקבל ופייטרי חזר לאיטליה בידיים ריקות, אבל עם סיפור יפה לנכדים.

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון 1908

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully