וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פניני חתם במכבי ת"א

בעונה הקרובה צפוי הפורוורד לשחק בז'לגיריס קובנה או באמסטרדם, ולאחריה ישחק שלוש עונות ביד אליהו. שכרו מוערך בכ-300 אלף דולר בעונה

אחרי שאתמול (ראשון) החתימה מכבי תל אביב את הפורוורד רודני ווייט, החתימה הקבוצה את שחקנה של הפועל ירושלים בעונה הקודמת, גיא פניני. שכרו של פניני מוערך בכ-300 אלף דולר בעונה.

חוזהו של השחקן עם הפועל ירושלים הסתיים באופן שמאפשר לו להשתחרר לעונה הקרובה, 2008/09, לקבוצה בחו"ל. בהתאם לזכות זו שלח פניני מכתב להפועל ירושלים. הנהלת מכבי תל אביב חתמה על הסכם עם גיא פניני לפיו החל מעוד שנה, עונת 2009/10, הוא ישחק במכבי ת"א למשך 3 עונות. נראה כי בשנה הבאה פניני ישחק בז'לגיריס קובנה, לה קשרים טובים עם מכבי, כשגם אסמטרדם של המאמן אריק שיבק, מעוניינת בשחקן. פניני יבחר בין שתי ההצעות. לאחר מכן יחזור פניני ליד אליהו כשחקן הצהובים.

ובינתיים, אי שם בירושלים

בהפועל ירושלים חיכו בשבועות האחרונים להחלטתו של פניני, כאשר אופציית היציאה שלו לחו"ל הייתה עד ה-20 ליולי בלבד. פניני שהה מאז סוף העונה שעברה ועד לסוף השבוע האחרון בחופשה במרכז אמריקה, וכשחזר האיץ את המגעים להעברתו מהפועל ירושלים לאירופה. גורם בהפועל ירושלים אמר הבוקר: "במידה שגיא פניני ישחק בעונה הבאה באירופה, אז הוא יכול להשתחרר מהחוזה שלו. הוא הבהיר בהתנהלות שלו שהוא לא רוצה להיות בהפועל ירושלים, וזה חבל כי בנינו עליו".

בעונה שעברה עשה שרון ששון את הדרך ההפוכה מיד אליהו למלחה, ומההעברה הזאת החלו היחסים הטובים בין המועדונים. מי שעשוי להחליף את פניני במלחה הוא משה מזרחי, ששיחק בעבר בקבוצה.

פניני, 25, גדל כאמור במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, אך לא שיחק בבוגרים של המועדון מעולם. הוא פרץ לתודעה בנקודות הראשונות שלו בליגת העל כשקלע מחצי מגרש את סל הניצחון של מכבי רעננה. הוא שיחק במדי רעננה ואחר כך במדי בני השרון עד סוף עונת 2005/6, אז קיבל הצעה מהפועל ירושלים ועבר ליריבה הגדולה של מכבי תל אביב. פניני הפך לאחד מאהובי הקהל במלחה, אך באותו זמן יצר סביבו ביקורת נוקשה בשל משחקו האגרסיבי ולעיתים אף אלים. הוא הפך בקיץ שעבר לבורג חשוב בסגל של צביקה שרף בנבחרת ישראל והיה מהשחקנים היחידים שתפקדו בהפועל ירושלים בעונה הרעה שעברה עליהם כאשר קלע 13.9 נקודות למשחק.

לא במקרה ז'לגיריס קובנה היא הקבוצה מועמדת לקלוט את השחקן. היחסים הטובים בינה למכבי תל אביב החלו הרבה לפני העונה הנוכחית ונמשכים על פני כמה שנים. הקבוצה, שאותה אימן בעונה החולפת רימנטאס גריגאס, עוד לא גיבשה את הסגל לקראת העונה הבאה, כשנכון לעכשיו חתומים בקבוצה מרקוס בראון, דריוס סלנגה, מנטס קליניטיס וארתוראס מילקאניס. הקבוצה צירפה עד כה בקיץ הנוכחי את הגארד האמריקאי ווילי דין וצפויה בימים הקרובים להמשיך את מסע הרכש שלה. היא תשחק בבית ב' ביורוליג עם סיינה, ברצלונה, פנאתנייקוס, סופוט ונאנסי.

פניני הוא למעשה הרכש השישי הקיץ שמביא אפי בירנבוים למכבי תל אביב, לצד הזרים טרה סימונס, ג'ייסון וויליאמס ורודני וויט והישראלים דרור חג'ג' ויניב גרין. פניני מצטרף לליאור אליהו, וככל הנראה גם לעומרי כספי שגם כן ממשיכים בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully