וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע העשרה מצא את מקומו במוזיאון מכבי

13.7.2008 / 22:17

הגביע לזכרם של עשרה שחקני מכבי ת"א שנפלו במלחמת השחרור, שופץ וחודש ובטקס מרגש בהשתתפות שחקני עבר, הוצב במוזיאון

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יועד כהן

הגביע הנודד מצא את מקומו

בטקס מרגש שנערך היום (ראשון) בבית מכבי העולמי, נחשף "גביע העשרה" המחודש והמשופץ בנוכחותם של בני משפחות הנופלים וכן ראשי אגודת מכבי ת"א, ושחקני אגודת מכבי תל אביב של שנות ה-40 וה-50. את מחלקת הכדורגל של היום ייצגו היושב ראש אביב בושינסקי והמנכ"ל עוזי שעיה וכן שחקני הקבוצה יובל שפונגין והקפטן משה מישאלוב.

גביע העשרה היה גביע נודד לזכר עשרת חברי מחלקת הכדורגל של מכבי תל אביב, שנפלו במלחמת השחרור: אריה (ארקה ) גיסין, נתן פנץ, שמשון רוזי, אברהם גלברד, חיים גולדשטיין, שלמה ציטרין, יוסף ישראלי, אריה שרוני, מאיר מנדלסון וברוך פויר. הגביע נתרם בזמנו על ידי משפחות הנופלים במטרה לערוך בכל שנה טורניר בין קבוצות הכדורגל של מכבי בארץ. אחרי סיום המלחמה נערך טורניר אחד ומכבי תל אביב זכתה בגביע, אך מאז הוא שכן בארון שלה.

לאחרונה עבר הגביע שחזור, שיפוץ, ניקוי והכספה מחדש ביוזמתו ומימונו של דוד גיסין, אחיו של אריה (ארקה) גיסין, אחד מהנופלים. לאחר כ-60 שנה, מצא הגביע מקום במוזיאון מכבי בטקס שנערך היום. בטקס נכחו גם שחקני העבר האגדיים יוסל'ה מרימוביץ', אברהם בנדורי ושייע גלזר, וכן משפחת גיסין, שהביעה התרגשות רבה.

יו"ר מכבי תל אביב, אביב בושינסקי, אמר כי הוא "מתחייב לעשות הכל לזכרם של הנופלים", וכי "זה כבוד גדול לקחת חלק בפרויקט המחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully