וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדני, השורד האולטימטיבי

האוטוביוגרפיה של ההלך הישראלי האגדי פורסמה באנגלית, ו"הניו יורק טיימס", שטח בכתבת פרופיל את מסלול חייו כניצול שואה וספורטאי

"שאול לדני בן ה-72 הוא השורד האולטימטיבי", כך תואר ההלך הישראלי האגדי בכתבת פרופיל שנכתבה עליו ב"ניו יורק טיימס". אולימפיאדת בייג'ינג בפתח, ובעיתון הניו יורקי היוקרתי ניצלו את פרסום ספרו האוטוביוגרפי של לדני "מלך הכביש", במהדורה אנגלית, כדי לחזור אחורה למינכן 1972, ולשקף דרך עיניו את האסון שפקד את המשלחת הישראלית. ה"טיימס" התפעל מאימוניו של לדני בשמש המדבר הקופחת, על אף גילו המתקדם, אך התפעל הרבה יותר ממסלול חייו המרתק והמורכב. בכתבה נכתב שלדני הנו ניצול שואה ממחנה הריכוז ברגן-בלזן, אדם הדובר 9 שפות ופרופסור להנדסת תעשייה וניהול.

"הוא די מדהים", התייחס רון ליירד, שהשתתף בארבע אולימפיאדות, לביקור שערך בביתו של ההלך הישראלי. "לקחנו טרמפים למצדה, מרחק של 32 קילומטרים מביתו. אני חזרתי באוטובוס, הוא חזר ברגל".

העיתון התעכב במיוחד על אסון מינכן וציטט קטעים מספרו של לדני, בו הוא זועם על כך שהישראלים תוארו כאילו ברחו כמו עיזים בספר "דם ישראל", בעוד שבפועל עזיבת החדרים נעשתה בצורה מהירה, אך רגועה ומאובטחת. לדני גם ביקר את פעולת החילוץ הגרמנית המרושלת. "שאול כעס מאוד על עזיבת המשלחת הישראלית אחרי האסון", מספר אליוט דנמן, עיתונאי וספורטאי עבר, "לדני רצה שהספורטאים יישארו, כי עזיבת האולימפיאדה היא בעיניו כניעה לטרור".

בעיתון הביאו ציטוטים גם מימיו בברגן-בלזן. "אני זוכר כל יום מששת החודשים שהייתי שם", כותב לדני, "הרעב, הגשם, הקור, העבודה האינסופית, קציני ה-S.S. המראה נצרב בעיניו של ילד בן 8, וחזר אלי כעבור 50 שנים כשביקרתי שוב במקום. הודעתי לאחראי על אתר ההנצחה כי הגדר ששוחזרה לא הונחה במקום הנכון. הוא לא נשען על זכרוני כילד, הישווה עם תצלומי אוויר של הצבא הבריטי, וראה שצדקתי".

לדני הוא לא רק איש ששורד, אלא גם איש מנצח. לדני מחזיק בשיא עולם חדש בהליכה כשעבר 160 קילומטרים ב-21 שעות, 45 דקות ו-34 שניות. בקריירה שלו כהלך הציב שיאים לאומיים בכל מרחקי ההליכה בין 3 ל-50 ק"מ וכן שיאי עולם. הבולט שבהם הוא שיא הליכה למרחק 81 קילומטרים ( 7:23:50), שנקבע בשנת 1972 ולא נשבר עד היום.

  • עוד באותו נושא:
  • שאול לדני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully