וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר ממשחק מקדים

13.7.2008 / 13:07

הטורניר הקדם האולימפי בכדורסל מהווה הזדמנות אחרונה לזכות בשלושת הכרטיסים האחרונים לבייג'ינג. אור שקדי מנתח את שדה הקרב

לבנונית, קמרונית וקרואטית נפגשו על המטוס לאתונה...לא, זו לא בדיחה. בזמן שעולם הכדורסל באירופה וארה"ב מתכונן לעונה הבאה, בירת יוון מתמרקת לקראת הקרבות בין 12 נבחרות שתאבקנה על 3 כרטיסים לאולימפיאדת בייג'ינג.

מחר (שני) ייצא לדרך הטורניר הקדם אולימפי, שישלים את תמונת הנבחרות באולימפיאדה, ובשלושת הימים הראשונים ייערכו משחקי הבתים (בני שלוש נבחרות), כשכל קבוצה משחקת שני משחקים, ושתי הראשונות מכל בית עולות לרבע הגמר.

שלב הנוק-אאוט ייערך ביום שישי במתכונת של משחק בודד, כשארבע המנצחות מתחרות על שלושה כרטיסים לבייג'ינג. שתי מנצחות חצי הגמר יסעו לסין, ואילו שתי המפסידות יתחרו ביום האחרון של האליפות על הכרטיס האחרון. וכן, אין לנו משחק גמר בין שתי מנצחות חצי הגמר, כי פשוט אין צורך בכך. המשחקים ישודרו בערוץ 5+ לייב. אז כדי לסדר לכם קצת את תמונת המצב והפייבוריטיות, החלטנו להציג לכם את הנבחרות, שילחמו באתונה על הכניסה לסין.

הבתים:

בית א': יוון, לבנון, ברזיל.
בית ב': ניו זילנד, קייפ ורדה, גרמניה.
בית ג': קוריאה, סלובניה, קנדה.
בית ד': קרואטיה, קמרון, פורטו ריקו.

הפייבוריטיות

יוון:

המארחת מגיע לאליפות בתור סגנית אלופת העולם, אלופת אירופה 2005, אבל גם בתור אחת שפספסה את הכרטיס לבייג'ינג בגלל הפסד כואב לליטא במשחק על מקומות 3-4 ביורובאסקט בספרד. הנבחרת היוונית מציגה במשחקי האימון יכולת מרשימה של 6 ניצחונות מ-6 משחקים, כשכולם מושגים, כרגיל, בצורה יעילה. אז למה אנחנו מצפים מפניוטיס יאנאקיס ושחקניו? כשהכוכבים הבולטים, תיאו פאפאלוקאס, ניקוס זיזיס וסופוקליס שחורציאניטיס מגיעים לאליפות, ועוד בכושר טוב, רק עלייה לבייג'ינג באה בחשבון.

בבית עם נבחרת לבנון (בהרכב חסר) וברזיל (בהרכב סופר חסר), צריכה יוון לשייט בקלילות. בהצלבה היא תפגוש ככל הנראה את ניו זילנד, למרות שמפגש אפשרי עם גרמניה יכול לגרום לניצוצות לעוף באוויר. הדרך לחצי הגמר פתוחה ליוון, ושם העידוד הביתי כבר יעשה את העבודה.

ההערכה שלנו: יוון משייטת ללא הפסד בכל הטורניר.

גרמניה:

נבחרת גרמניה עשתה את הבלתי יאומן באליפות אירופה 2005, כשסיימה במקום השני, עם כוכב אחד בלבד, דירק נוביצקי. אחרי כישלון באליפות העולם, הגיעה אליפות אירופה 2007, אותה הגרמנים סיימו במקום החמישי, כשהם משיגים את הכרטיס ליוון בניצחון על סלובניה במשחקי הדירוג 5-8. בגיל 30 יודע נוביצקי שזאת כנראה תהיה ההזדמנות האחרונה שלו לקחת את הנבחרת לאולימפיאדה, וכדי לעשות את זה צירפו לו בגרמניה את כריס קיימן, שחקנה של לוס אנג'לס קליפרס, והחל מלפני שבוע, גרמני כשר.

הגעתו של קיימן תפתור למאמן דירק בוורמן את הבעיה עם פציעתו של אדמולה אוקלוג'ה. במשחקי האימון הגרמנים גמגמו עם הפסדים לקנדה ופורטו ריקו, אך המשחקים הללו היו ללא קיימן. שחקן נוסף שעשוי להיות הפתעת הטורניר הוא יאן הנדריק ג'אגלה, שחקנה של חובנטוד. הגמרנים ינצלו בית ראשון חלש, עם קייפ ורדה וניו זילנד, יקוו לא לפשל, ויקבלו ככל הנראה בהצלבה את ברזיל החסרה. הדרך לחצי הגמר סלולה.

ההערכה שלנו: הגרמנים מגיעים למשחק על הכרטיס האחרון לבייג'ינג, שם כבר הכל פתוח.

פורטו ריקו:

אחת הנבחרות היותר מלהיבות שנראה בטורניר הקדם אולימפי, מגיעה אליו רק בגלל שיבשת אמריקה קיבלה שני כרטיסים אוטומטיים בלבד לבייג'ינג, ובגלל ההגרלה שסידרה לה בחצי הגמר תבוסה כואבת מול הדרים טים. כדי שהנבחרת של מנואל סינטרון תוכל לשחזר את ההישג מאתונה 2004, אז הגיעה עד חצי הגמר ופספסה את המדליות, היא תצטרך להיעזר בשורותיהם של שני שחקני ה-NBA שלה: קרלוס ארויאו מאורלנדו, וחואן חוזה בריאה מדאלאס, שמייצרים קו אחורי אתלטי ומהיר, כשמהספסל מגיח לארי איוסו. שלושתם, יחד עם דניאל סנטיאגו האימתני ממלאגה, גורמים לכולם להאמין שהטורניר הזה יהיה קל מאוד בשביל הפורטוריקנים.

הבית המוקדם מזמן לה מפגש עם שתי נבחרות מאתגרות בדמותן של קמרון וקרואטיה, אך היא תוכל להן. לאחר מכן יגיע קרב קשה ברבע הגמר מול סלובניה או קנדה, אך פורטו ריקו מסוגלת. אם היא לא תגיע לחצי הגמר, היא תאכזב.

ההערכה שלנו: פורטו ריקו בבייג'ינג, אחרי ניצחון בחצי הגמר.

נא לא לזלזל בבקשה

סלובניה:

בשנים האחרונות כשמדברים על נבחרת סלובניה, תמיד נזכרים בתמונות שחקניה חוגגים זכיות באליפות אירופה לעתודה על חשבון ישראל ב-2000 ו-2004. אותה סלובניה, שגם הייתה סגנית אלופת העולם לנבחרות עתודה, לא מצליחה להביא את ההצלחה של הילדים לנבחרת הבוגרת. סלובניה הגיעה לטורניר בזכות ניצחון על צרפת במשחק על מקומות 7-8 באליפות אירופה, וכדי להשתחל לבייג'ינג לקח המאמן אלה פיפן את כל הכוכבים הגדולים שלו. אולם פציעות של מתיאס סמודיש וארזם לורבק שיבשו לו את התוכניות.

ראשו נסטרוביץ' מגיע מטורונטו כנציג הבכיר לצידם של סאני בצ'ירוביץ' ויאקה לאקוביץ', ואלה הספיקו בינתיים לניצחונות במשחקי אימון על ניו זילנד ופורטו ריקו, אך מצד שני גם להפסדים לגרמניה ויוון. ניצחון על קוריאה יספיק לסלובנים כדי להעפיל שלב, והם יקוו לפגוש את קרואטיה ברבע הגמר, כי משם הכל פתוח.

ההערכה שלנו: עוד אכזבה סלובנית, ילכו הביתה ברבע גמר.

קנדה:

במשך השנים הקנדים הצטיירו כאחת הנבחרות היותר נחמדות וסימפטיות, אך ללא שום הישג יוצא דופן. אפילו לטורניר הם הגיעו מהמקום החמישי באליפות אמריקה. כמו תמיד קנדה תחסר את סטיב נאש וג'מאל מגלור, שבוחרים בדרך קבע לא להגיע לנבחרת, ומונעים ממנה מסלול קל לבייג'ינג. אז למה קנדה יכולה לעשות את זה? בעיקר בגלל סמואל דלמברט, שחקנה של פילדלפיה, שהופיע במפתיע לנבחרת, וביחד עם ג'ואל אנתוני ממיאמי, קרל אינגליש מגראן קנריה, חואן מנדז, אקס ראשון ונהריה ורואן בארט הותיק, שגם בילה בישראל, מייצרים נבחרת מאיימת. המאמן ליאו ראוטינס יודע שניצחון על קוריאה זה דבר שאסור לפספס בשלב המוקדם, ולהחזיק אצבעות כמו סלובניה, לקבל את קרואטיה ולא את פורטו ריקו.

ההערכה שלנו: הקנדים מגיעים למשחק על הכרטיס האחרון לבייג'ינג, משם הכל פתוח.

קרואטיה:

למרות שאחת המדינות הצעירות בעולם מייצרת אין ספור כישרונות שמגיעים ל-NBA, ההצלחה הקרואטית לא הגיעה ברמת הנבחרת בשנים האחרונות. הדור הנוכחי של הקרואטים, שזכה באליפות העולם לנוער בשנת 2002, הוא מוכשר כמו קודמיו, אך השתחל לטורניר רק מהמקום השישי באליפות אירופה. אז למה שהפעם זה יהיה שונה? כי תמיד הקרואטים נראים טובים, אבל אף פעם זה לא באמת מספיק. בהעדרו של ניקולה וויציץ' שפרש מהנבחרת וגורדון גיריצ'ק, תתבסס הנבחרת של יסמין רפשה על הקו האחורי של זוראן פלניניץ' ומרקו פופוביץ' והקו הקדמי המוכשר עם השלישייה המפחידה: דאמיר מרקוטה, רוקו אוקיץ', שחקנה של טורונטו בעונה הקרובה, ואנטה טומיץ'. אז למה זה יספיק? קודם כל לניצחון על קמרון, שיבטיח מקום ברבע גמר. ברבע גמר הקרואטים יצטרכו להתנער מהכשלונות של השנים האחרונות, ולנצח את קנדה או סלובניה.

ההערכה שלנו: קרואטיה אומרת שלום עוד ברבע גמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

האנדרדוג

לבנון:

כמה עצוב לראות ששכנתנו, סגנית אלופה אסיה, מגיעה פעמיים ברציפות לאליפות העולם, ואפילו מצליחה לגרום לאנשים להתאהב בה, בעוד נבחרת ישראל מדשדשת רק בשביל להכנס לאליפות אירופה. באליפות העולם האחרונה הלבנונים אפילו ניצחו את הצרפתים, אבל לא עברו שלב רק בגלל יחס סלים גרוע. הנבחרת תסתמך על פאדי אל חטיב, הכוכב הגדול של הכדורסל הלבנוני, שנתקע בלבנון רק בשל אהבת מולדת. מי שינסה לעזור לו הוא האמריקאי - לבנוני בריאן פגלי. הסיכוי הלבנוני להפתעה יהיה מול ברזיל, והמאמן הסרבי דראגן ראגה מכוון את חניכיו למשחק הספציפי הזה, ואם הם ינצחו אותו, הם עשו את שלהם.

ההערכה שלנו: הלבנונים יוצאים מרוצים עם הפסד דחוק לברזיל, וחוזרים לביירות כגיבורים.

קייפ ורדה:

אם לא שמעתם על איי קייפ ורדה, אז אתם לא צריכים לכעוס על עצמכם, מדובר בקבוצת איים של פחות מחצי מיליון תושבים, שהדהימו את אפריקה כשניצחו את מצרים במשחק על המקום השלישי באליפות אפריקה האחרונה. הנבחרת הסימפטית תבוא לאליפות כדי לרשום השתתפות, שכן סיכוי אמיתי יש לה. טוני בארוס ממכללת יומאס הוא הכוכב הגדול לצידו של ג'וש גומז שחתם בעירוני רמת גן, ושניהם ינסו להוביל את הנבחרת שמדריך אריק סילבה. קייפ ורדה יחלמו על סנסציה מול ניו זילנד שאולי תיתן להם כרטיס לרבע הגמר.

ההערכה שלנו: הפסדים ב-30 הפרש בשני המשחקים, שולחים נבחרת איזוטרית הביתה.

קמרון:

סגנית אלופת אפריקה תנסה להציג כדורסל אטרקטיבי, כמעט כמו נבחרת הכדורגל של המדינה, ולזכות בתואר הנבחרת הסימפטית. לוק רשארד 'מבה א-מוטה, כוכב מכללת UCLA שנבחר בדראפט ה-NBA על ידי מילווקי יחד עם סטפן פלה מליאז' הבלגית יובילו נבחרת שכמו קייפ ורדה, לא צפויים לדגדג את קרואטיה או פורטו ריקו שאיתה בבית. בקמרון בונים על הפתעה מול פורטו ריקו דווקא, אבל כנראה שהתוכניות לסנסציה ידחו בכמה שנים.

ההערכה שלנו: שני הפסדים, והתואר של הסימפטית.

כן משתתפות

ברזיל:

השיוך של נבחרת ברזיל לקטגוריה הזאת נובע בעיקר מהעובדה שהנבחרת הברזילאית הנוכחית, שהיו אלופי דרום אמריקה בשנת 2006, מגיעים ללא שלושת הכוכבים הכי גדולים שלהם: אנדרסון ורז'או מקליבלנד, ננה מדנבר וליאנדרו ברבוסה מפיניקס. בהיעדר השלישייה, הסיכוי של הנבחרת הברזילאית לחולל משהו באליפות תלוי בעיקר באלכס גארסיה, מיודענו ממכבי תל אביב, טיאגו ספליטר המוכשר מטאו ויטוריה ומרסלו הוארטס שקנה לעצמו העונה שם טוב בזכות העונה בבילבאו הספרדית. הברזילאים בונים על ניצחון מול לבנון, ושבדרך נס לא יפגשו את הגרמנים ברבע הגמר, כי את ניו זילנד הם עוד יכולים לעבור.

ההערכה שלנו: החלום הברזילאי כמעט יגמר מול לבנון, ויגמר סופית מול גרמניה.

ניו זילנד:

באליפות העולם שנערכה בשנת 2006 הפתיעו הניו זילנדים והגיעו לשמינית הגמר עם כדורסל יצירתי והפצצות מרחוק. אחרי שסיימו כסגנית אלופת אוקיאניה, הישג מאוד מכובד נוכח היריבות שמגיעות מאיים איזוטריים, והגיעו לטורניר באתונה, ינסו חניכיו של ננאד ווצ'יניץ' להפתיע גם כאן. שני הכוכבים הגדולים של הנבחרת הם קירק פני, שחקן מכבי תל אביב לשעבר, וקרייג בראדשואו כשגם קורי וובסטר הצעיר ינסה להבליח בטורניר טוב. ניצחון על קייפ ורדה הוא חובה לניו זילנד, והם יקוו להפתיע את הגרמנים ולהמנע ממפגש עם יוון.

ההערכה שלנו: הפסד לגרמניה ישלח את ניו זילנד לרבע גמר קשה מול יוון, ושם יגמר הסיפור של הנבחרת באליפות.

קוריאה:

ניצחון דחוק על קזאחסטן שלח את הנבחרת הקוריאנית לטורניר הקדם אולימפי, והציפיות במדינה עצומות מחניכיו של נאם ג'י קים. קים בונה על שני הכוכבים הבולטים שלו: דניאל סנדרין, אמריקאי עם אזרחות קוריאנית, וג'ין סונג אה, שחקנה של אנהיים מליגת הפיתוח שמתנשא לגובה 2.21 מטר. האמת שבמדינה כמו קוריאה רב הנסתר על הגלוי, וזה היתרון הגדול של הנבחרת, שבונה על כך שבמשחק בודד היא מסוגלת להפתיע את קנדה או סלובניה. הקוריאנים גם סירבו לערוך משחקי אימון מול שאר הנבחרות, ובכך יצרו מצב שאף נבחרת לא יודעת בדיוק איזה קוריאה תעמוד מולה.

ההערכה שלנו: באחד משני המשחקים הקוריאנים יראו ניצוצות, אבל לא יצליחו לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully