וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת הזהב: ילנה איסינבייבה שברה את שיא העולם בקפיצה במוט

קפצה 5.03 מטר, ושיפרה את שיאה. פיסטוריוס לא עמד בקריטריון לבייג'ינג ב-400 מ'. אוביקוולו זכה בגמר ה-100 מ', לאחר שפאוול פרש

תחת מזג אוויר חם נערכה הערב (שישי) תחרות ליגת הזהב ברומא, והתוצאה הכי חשובה שהושגה בתחרות שייכת לקופצת במוט האדירה, הרוסיה ילנה איסינבייבה. הקופצת בת ה-26, בתחרות הראשונה שלה הקיץ, לקחה בשנים האחרונות פסק זמן משבירת שיאי העולם שלה, והתפנתה לעבוד על טכניקת קפיצה שונה עם מאמנה החדש.

איסינבייבה הצליחה לשלוט בענף למרות הירידה המסויימת ביכולתה עקב השינוי הטכני אליו לקח לה זמן להתרגל, והערב היא הציגה לראווה את תוצאות השינוי, כשניתרה בקלות מדהימה לגובה של 5.03 מטרים, שני סנטימטרים מעל שיא העולם הקודם שלה, אותו קבעה לפני שלוש שנים. הפער הגדול בינה לבין הרף מאפשר לנו לחלום על שיפור נוסף, ואולי משמעותי, של השיא באולימפיאדת בייג'ינג הקרובה ואולי אף קודם לכן.

"זוהי רק ההתחלה", אמרה איסנבייבה המאושרת, ששברה את שיא העולם ה-22 במספר שלה, כולל קפיצות באולם. "אני חושבת שכולכם ראיתם שלא הייתי צמודה לרף, אלא הייתי גבוהה יותר ממנו. שמתי לי למטרה לשבור כאן את שיא העולם, אני אוהבת את הקהל ברומא ורציתי לעשות משהו גדול עבורם. ניסיתי בעבר המון פעמים לקפוץ 5.02 מ' ושום דבר לא הלך, אז היום החלטתי לנסות 5.03 מ'".

איסנבייבה התייחסה גם לעובדה שהתוצאה שקבעה הותירה מאחור את ג'ני סטוצ'ינסקי האמריקאית, שהחזיקה עד היום בתוצאת השנה בעולם עם 4.92 מ'. "אולי הייתי יותר מפוקסת בזכות התוצאה שלה. כולם התחילו להגיד שיש כוכבת חדשה בענף, וזה הכעיס אותי מאוד. היום הרגשתי כמו ילנה הישנה מפעם, והכל היה לי כל כך קל".

פאוול לא לוקח סיכונים

האכזבה של הערב הגיעה מכיוונו של אסאפה פאוול. שיאן העולם לשעבר ב-100 מטר לא ממש התאמץ במוקדמות, הצליח לעלות לגמר מהמקום החמישי עם תוצאה של 10:19 שניות, אבל העדיף לא להתחרות בגמר לאחר שחש כאבים קלים במפשעה במקצה המוקדמות. "זה לא משהו רציני", אמר מאמנו פול דוייל, הוא יהיה בסדר, ופשוט לא רוצה לקחת סיכונים בשנה אולימפית". מי שניצח בפוטו פיניש במקצה הגמר הוא בעל מדליית הכסף מאתונה, הפורטוגלי פרנסיס אוביקוולו, שרץ את המרחק בזמן של 10:04 שניות. למקום השני הגיע דרק אטקינס מאיי בהאמה באותו זמן.

הרץ הדרום אפריקאי הנכה, אוסקר פיסטוריוס, מקווה להגיע לבייג'ינג, אך לא הצליח במשימתו הערב פיסטוריוס השתתף במקצה המשני (B) ל-400 מטרים, וסיים במקום השביעי עם 46.60 שניות, מעל לקריטריון אותו היה צריך להשיג, 45.55 שניות. ביום רביעי בלוצרן, תהיה לרץ הדרום אפריקאי בן ה-21, הזדמנות אחרונה להגיע לבייג'ינג. "עליי להודות שאני מרוצה מהתוצאה", אמר פיסטוריוס לטלוויזיה האיטלקית, "וזאת לאור כמות האימונים המועטה יחסית שעשיתי. אנסה את מזלי בעוד חמישה ימים בשוויץ".

המירוץ למיליון

בקרב על פרס מיליון הדולרים, בו יתחלקו האתלטים שיצליחו לנצח בכל ששת תחרויות ליגת הזהב, נותרנו עם שתי ספורטאיות בלבד במירוץ, שהשלימו ניצחון שלישי ברציפות, ונמצאות בחצי הדרך. הראשונה ביניהן היא הקופצת לגובה בלאנקה ולאסיץ', השליטה הבלתי מעורערת בענף שלה. הקרואטית, שחלמה על ניפוץ שיא העולם של סטפקה קוסטדינובה הבולגריה (2.09 מטרים), שנקבע באותו איצטדיון ברומא לפני 21 שנה, איכזבה עם תוצאה בינונית עבורה, 2.00 מטרים, שעדיין הספיקה לה לזכות בניצחון. שותפתה במירוץ לזהב היא הפנומנית הקנייתית פמלה ג'לימו, שרשמה ניצחון שלישי בריצה ל-800 מטר כשקבעה 1:55.59 דקות, ונראתה פעם נוספת ברמה אחת מעל כל יריבותיה.

שלושת האתלטים שהחלו את התחרות עם שני ניצחונות בשני מפגשי ליגת הזהב הקודמים ואיבדו את הסיכוי לפרס הנחשק היו הקופץ לרוחק חוסיין טאהר אל סאבי מערב הסעודית, שסיים רק שלישי (8.08 מ') אחרי הפנמי הנפלא ארווין סלאדינו, שפסל ארבע פעמים אך ניצח בזכות תוצאה יפה בקפיצתו הראשונה (8.30 מ'), ג'וספין אונייה הספרדיה, שסיימה שישית בריצה ל-100 מטר משוכות, הרחק אחרי הג'מייקנית בריג'יט פוסטר-הילטון, שרצה את המרחק בזמן של 12.60 שניות, ובראשון ג'קסון האמריקאי, שנכנע ב-400 מטר משוכות לבן ארצו קרון קלמנט, שקבע 48.23 שניות.

במירוץ הראשי ל-400 מטר קיבלנו קרב צמוד ביותר בין האמריקאים ג'רמי וורינר ולשון מריט. מריט כבר גבר פעמיים העונה על הפייבוריט הגדול של הריצה, אך הפעם הוא הסתפק בכפיית פוטו פיניש, שאחריו ניצח וורינר עם תוצאה של 44.36 שניות, שניה אחת מהר יותר ממריט.

אליסון פליקס, שהולכת על הזהב בבייג'ינג ב-200 מטר, ניסתה את כוחה ב-400 מטר, ועשתה זאת בהצלחה כשניצחה עם תוצאה של 50.25 שניות. סניה ריצ'ארדס, מלכת ה-400, בחרה הפעם דווקא בריצה ל-200 מטר, בה סיימה שניה אחרי קרון סטיוארט הג'מייקנית, שקבעה 22.34 שניות. בזריקת הכידון עיקר ההתגוששות היתה בין שני הפינים טרו פיטקאמאקי לטרו יארבנפה. פיטקאמארקי זכה בתחרות כשזרק למרחק 87.70 מטרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אתלטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully