וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל מה עלינו?

10.7.2008 / 15:05

אליצור קרית אתא העפילה בצורה דרמטית לליגת העל, אבל כמו שזה נראה כרגע היא תחזור לשם מהר מאוד. רנסנס בכדורסל? הבדיקה נמשכת

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה לא נראה ככה. נכון, העונה שעברה הייתה נהדרת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? אור שקדי מנסה לברר: האומנם הכדורסל הישראלי בפריחה? ובפרק העשירי: העולה החדשה לליגת העל, אליצור קרית אתא.

האם תקציב הקבוצה צפוי לגדול לעומת העונה שעברה?

כן, אבל רק בעקבות עליית הליגה. אליצור קרית אתא הייתה מהקבוצות הסימפטיות בליגת העל של תחילת שנות ה-2000, אך כקבוצה שנעה בין תקציב אפסי לנמוך ביותר היא לא יכלה לשרוד במציאות החדשה ומצאה את עצמה בליגה הלאומית. בקרית אתא החלו לדבר על בעיות להשגת תקציב המינימום עוד לפני הפלייאוף של העונה שעברה, אך זה לא מנע מהקבוצה לעשות את הבלתי ייאמן ולהדיח את אליצור מכבי נתניה מעליית ליגה. התוצאה הישירה הייתה אין סוף שמועות ותרחישים על השאלה: האם הקבוצה תצליח להגיע לתקציב המינימום ולהישאר בליגת העל? התשובה עדיין לא ידועה, אך עד ה-15 ביולי תצטרך קרית אתא להעמיד 4.2 מיליון שקל, סכום שכמעט כל קבוצה בליגה השנייה בכדורגל מצליחה להעמיד. אם קרית אתא לא תצליח לעמוד במשימה, אין לה זכות קיום בכדורסל הישראלי.

האם בעקבות ההצלחה של הכדורסל נוספו לקבוצה ספונסרים?

הציפייה הייתה כי קרית אתא תוכל להשתמש בעליית הליגה המפתיעה כדי לצבור ספונסרים שיעזרו לקבוצה בליגת העל, אך הגופים הפרטיים בקריות לא ששו לעזרת הקבוצה. בקרית אתא שקלו לאחד את הקבוצה עם שאר קבוצות הקריות לקבוצה אחת גדולה, אך הדבר לא יצא לפועל. השאלה היא מדוע קבוצת הדגל של אזור הקריות לא מצליחה למצוא גוף אחד שישים סכום של 200 אלף דולר לפחות כדי לפתוח עונה בליגת העל. "אנחנו מאוד מאוכזבים מההיענות", אמר גורם בקבוצה, "אני מקווה שיבוא המושיע לעזור לנו. חבל שניאלץ לפתוח עוד עונה בלאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האם קיימת המשכיות של הסגל?

לא. המאמן שרון אברהמי, שעשה את הבלתי ייאמן עם ההעפלה, נחטף להפועל עפולה, זו שעשויה להחליף את קרית אתא בליגת העל. אפילו אילן נניקשוילי, אחד מהאחים שכל כך מזוהים עם הקבוצה, כבר מצא את עצמו בעפולה. במקרה שקרית אתא תוכל בסופו של דבר לשחק בליגת העל, היא תצטרך לגרד שחקנים כדי לפתוח את העונה. כרגע היחידים שעוד עשויים להמשיך בקבוצה הם אורי כהן מינץ, אבי נניקשוילי ואלעד אליהו, כאשר לכל אחד מהם יש הצעות מליגת העל. איך קבוצה כמו קרית אתא אמורה ליצור המשכיות של סגל שחקנים, אם היא לא יכולה לייצר המשכיות קיומית?

האם בעקבות העונה הטובה תקבל הקבוצה יותר כסף מהטלוויזיה?

אם קרית אתא תצליח לגייס את סכום המינימום להשתתפות בליגת העל היא תיהנה מסכום של חצי מיליון שקל שיזרום לקופתה ממנהלת ליגת ווינר. על פי החוק, שתי העולות שאינן אלופות הליגה הלאומית ייהנו בעונה הראשונה רק ממחצית מהסכום שמקבלות כל הקבוצות האחרות בליגת העל. בקרית אתא ובמכבי חיפה שוקלים לעתור נגד ההחלטה של המנהלת לגופים משפטיים.

האם באופן כללי ההצלחה של הכדורסל הישראלי בעונה שעברה השפיעה על אליצור קרית אתא?

לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully