וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחסן חדאדי: זריקת המרץ של האירנים

11.7.2008 / 15:26

לזורק הדיסקוס אחסן חדאדי יש סיכוי מצויין להפוך למדליסט האיראני הראשון באתלטיקה. גיבורי מלכת הספורט בבייג'ינג - פרק 5

איראן השיגה עד היום 46 מדליות אולימפיות, מתוכן 10 מזהב. כל המדליות הגיעו משלושה ענפים בלבד, ובראשם ההאבקות - שנחשבת לספורט האינדיבידואלי המוביל במדינה. המתאבקים האיראנים השיגו 31 מתוך 46 המדליות, כאשר 15 נוספות הגיעו מהרמת משקולות וטאקוונדו.

באתלטיקה ובשחיה, האיראנים מעולם לא הצליחו לעשות את מה שהם עושים כל כך טוב בפוליטיקה - להטביע את חותמם. בכל זאת, מי שחשב שהאלוף האולימפי הראשון של איראן באתלטיקה יגיע רק אחרי הנשק הגרעיני, יכול לצפות להפתעה. אחסן חדאדי, בן 23, הוא הדבר הבא של הספורט האיראני ולמעשה הדבר הראשון שלהם במלכת הספורט. עם התוצאה השלישית השנה בזריקת דיסקוס (69.32 מ') וניצחונות על שני הענקים הבאלטים, וירג'יליוס אלקנה הליטאי וגרד קאנטר האסטוני - חדאדי הפך למועמד בולט למדליה אולימפית ואולי אפילו לזהב.

חדאדי שיפר אמנם את שיאו האישי והאסייאתי בכמטר השנה, אבל לא מדובר באתלט אלמוני שהגיע משום מקום. בתור אלוף העולם לשעבר לנוער, חדאדי משקף את ההשתלטות של לא מעט מדינות שפחות ידועות כמדינות אתלטיקה, במפה העולמית של מלכת הספורט. בינתיים, זה מתבטא בעיקר באליפויות העולם לנוער, אבל נראה שזה מתפשט גם לגילאי הבוגרים. ב-2004 הוא הפך כאמור לאלתט האיראני מספר 1 בכל הזמנים כשזכה באליפות העולם לנוער. כסף, ברוך השם, לא חסר להם האיראנים ומסתבר שהם יודעים להשקיע גם בזורקי דיסקוס.

מאמן זר כבר בגיל 17

חדאדי נולד ב-1985 בטהראן לאב כדורגלן ואם מורה. האגדה מספרת שחדאדי הגיע לאצטדיון האתלטיקה רק בגיל 16, בעקבות מאמן שהבחין בכישוריו דווקא ברחוב - כשזרק אבן ממרחק רב וניפץ את החלון שכיוון אליו.

המאמן הזה היה סאיד מוחסן שארוקי, מטיל כידון לשעבר, שליווה את חדאדי בנעוריו עד 2003, שנה לפני אותה אליפות עולם לנוער שהתקיימה באיטליה. ברגע שהאיראנים הבינו את גודל הפוטנציאל הטמון בו, הם שכרו עבור חדאדי כבר בגיל 17 מאמן מקצוען מרוסיה.

כיום חדאדי מתאמן אצל קים בוחאנצב, ומעביר את זמנו בין איראן, רוסיה ובלארוס - מה שהפך אותו כבר לדובר רוסית שוטפת ולאחד מהחב'רה בקרב צמרת זורקי הדיסקוס בעולם, שרובם מגיעים מהגוש המזרחי.

אז אולי חדאדי לא פותח את הבוקר עם מאכלים עתירי שומן חזיר בדומה לקולגות שלו, אבל יש לו את כל הנותנים הפיזיים שדרושים לזורק דיסקוס טוב: גובה של 1.93 מ' על פני מסה של 125 קילוגרמים, עם יכולת ללחוץ משקולת בכובד 245 קילוגרם.

באליפות העולם שהתקיימה ב-2007 באוסקה הוא סיים שביעי בגמר, עם זריקה של 64.53 מ'. כיום, הוא מרחיק את הדיסקוס לחמישה מטרים יותר וכמעט באופן קבוע. השנה הוא כבר ניצח את הזורקים המובילים בעולם, וירג'יליוס אלקנה וגרד קאנטר, בתחרויות בברלין ובטאלין. כמו שזה נראה, אחד משלוש המקומות על הפודיום בבייג'ינג יהיה שייך לו, אולי אפילו הגבוה ביותר.

5 הזורקים המובילים בעולם ב-2008

1. גרד קאנטר (אסטוניה) 71.88 מ'

2. וירג'יליוס אלקנה (ליטא) 71.25 מ'

3. אחסן חדאדי (איראן) 69.32 מ'

4. יאן וולץ (ארצות הברית) 68.90 מ'

5. רוברט הארטינג (גרמניה) 68.65 מ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully