וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעה רחוקה

9.7.2008 / 17:08

האם הכדורסל באמת חזר לפרוח, והביא משאבים חדשים לקבוצות? בפרק 9 פוגשים את גבעת שמואל, עולה חדשה עם רוח ישנה

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה רחוק מהמציאות. נכון, העונה שעברה הייתה מצוינת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? אור שקדי מנסה לברר: האומנם הכדורסל הישראלי בפריחה? ובפרק התשיעי: העולה החדשה גבעת שמואל. האם היא מצאה מציאות חדשה בליגת העל, מציאות ששינתה גם אותה?

האם התקציב צפוי לגדול בעקבות עונת הכדורסל המוצלחת?

כן, כמו רוב הקבוצות שעולות ליגה. בשנותיה האחרונות בליגת העל העמידה מכבי גבעת שמואל את אחת הקבוצות הבעייתיות בליגה. מצד אחד, הקבוצה סבלה ממחסור בולט בקהל, אך מצד שני ידעה תמיד איך להרים קבוצת כדורסל מכובדת. גם העונה, מתברר, הגבעה יודעת למנף את ההצלחה שלה ומעמידה קבוצה ראויה.

התקציב של גבעת שמואל בעונה שעברה בליגה הלאומית עמד על 2.5 מיליון שקל, והתקציב העונה צפוי להיות בין 4.5 ל-5 מיליון שקל, בין התקציבים הגבוהים שהעמידה אי פעם. נכון, עדיין מדובר בתקציב נמוך יחסית לליגת העל, אבל בהתחשב בגודל ובהיסטוריה של המועדון, זה סביר בהחלט.

האם נוספו לקבוצה ספונסרים?

הספונסרים הראשיים הם חברת הבניין "גינדי" ו"א.י. אלקטרוניקה", שמעמידים חלק גדול מתקציב הקבוצה. אפשר להבין למה ספונסרים ברמה של "עלית" או "אלקטרה" לא נמשכים לקבוצה כמו גבעת שמואל, אבל בסדר הגודל של המועדון מדובר בספונסרים רציניים מאוד. "אין לנו הרבה טענות בנושא הזה", אומר היו"ר מוטי אמסלם, "אני בטוח שהרבה קבוצות היו רוצות שני ספונסרים כמו שיש לנו".

האם קיימת המשכיות של הסגל?

כשהכסף לא רב, צריך לדעת להשתמש בו בחוכמה, וזה מה שאמסלם עושה בשנים האחרונות. במשך קרוב לעשור הוא הריץ שלד של שלושה שחקנים, דבר חסר תקדים באירופה בכלל ובארץ בפרט, אולי חוץ ממכבי תל אביב. כשהשלד החל להתפרק מסיבות שונות, הוא לקח את אורן אהרוני ודרור כהן, שניים מהשלושה, וליהק אותם לצוות המקצועי.

כשקבוצה עולה ליגה מצפים ממנה להחליף כמעט את כל הסגל, אבל אמסלם נשאר עם שלושה שחקנים בדמותם של משה ברנר, הצלע השלישית מהשלד, איתי גרינבוים ויחזקאל סקוורר, והוסיף אליהם את אנטון שוטבין המוכשר. כל ההחתמות הללו מראות על חשיבה בריאה לעתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

האם ייכנס יותר כסף מהטלוויזיה בעונה הקרובה?

כן. בשנה שעברה בליגה הלאומית לא קיבלה גבעת שמואל ולו שקל אחד משידורי הטלוויזיה, גם בשל העובדה שמשחקי הליגה הלאומית לא משודרים באף ערוץ טלוויזיה. העונה הגבעה תקבל את 900 אלף השקלים שמגיעים לה כחברה במנהלת ליגת ווינר. בניגוד לכל העולות לליגת העל, גבעת שמואל היא היחידה שמקבלת את מלוא הסכום, מתוקף היותה אלופת הליגה הלאומית.

שורה תחתונה: האם ההצלחה של הכדורסל הישראלי בעונה שעברה השפיעה על גבעת שמואל?

כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully