וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהתיכון לאירופה

ברנדון ג'נינגס, התיכוניסט הטוב בארה"ב, יהיה הראשון מאז החוק שמנע מבני גילו לקפוץ ל-NBA שמוותר על הקולג', ויחתום בקבוצה אירופאית

לפני שנתיים נכנס לתוקפו חוק הגבלת הגיל החדש ב-NBA, ששם סוף לתופעה המתפשטת של שחקני תיכון שמדלגים על משחק במכללות ונרשמים לדראפט מיד לאחר טקס סיום התיכון שלהם. הקומישינר דייויד שטרן נחרד לראות את המוני הזאטוטים שמציפים את הליגה הטובה בעולם, וקבע כי על כל מועמד לדראפט להיות לפחות בן 19, ובמרחק של שנת לימודים אחת לפחות מסיום לימודיו בתיכון.

החוק עורר ביקורות רבות בקשר למניעת זכותם של התיכוניסטים להתפרנס מכישרונם לכדורסל, מאחר וכל הכוכבים הצעירים שהיו נחטפים בצמרת הדראפט מאז החלת החוק (גרג אודן, קווין דוראנט, דרק רוז, מייקל ביזלי, או ג'יי מאיו), נאלצו לבלות את שנת הצינון הנדרשת במכללות, שם כידוע השחקנים הם חובבנים שלא מקבלים תשלום על משחקם.

אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) מצא אחד השמות הבאים ברשימה פתרון שונה. ברנדון ג'נינגס, כוכב התיכון המפורסם ביותר באמריקה - אוק היל אקדמי בווירג'יניה - והכישרון הגדול ביותר במחזור שסיים זה עתה את לימודיו, הודיע באופן רשמי שיוותר לחלוטין על המלגה אותה קיבל ממכללת אריזונה, ויחתום בימים הקרובים על חוזה לעונה אחת בקבוצה אירופאית, לפני שיוכל לצאת לדראפט בשנה הבאה.

ג'נינגס (1.87 מ') הוא רכז זריז ומוכשר ביותר, שנחשב למועמד בולט לאחת מעשר הבחירות הראשונות בדראפט 2009. בתחילה בחר ג'נינגס לשחק באריזונה תחת המאמן האגדי לוט אולסון, שכבר שלח ל-NBA רכזים מצוינים כמו גילברט ארינאס, מייק ביבי, ג'ייסון טרי ודיימון סטודמאייר, אך לאחר ששקל את העניין באופן פומבי בשבועות האחרונים, הודיע כאמור על כוונתו לפתוח בקריירה המקצוענית שלו כבר הקיץ. על פי סוכנו של ג'נינגס, מספר קבוצות אירופאיות בכירות הביעו בו עניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully