וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: ירושלים בדרך למפגש מול קאזאן, בני השרון מול אריס

8.7.2008 / 15:51

כדי לעלות לשלב הבתים, הקבוצה של גיא גודס תצטרך לעבור את סיבוב המוקדמות השני. בני השרון הוגרלה לבית עם אריס סלוניקי ואנקרה

הו, מה זה יול"ב קאפ? אכן. המפעל השני בחשיבותו של יול"ב שינה השנה את שמו ליורוקאפ והיום (שלישי) הוגרלו בו שתי הקבוצות הישראליות שיטלו בו חלק השנה, בני השרון והפועל ירושלים.

ירושלים, אחת מהקבוצות הבכירות לשעבר במפעל, תיאלץ לעבור סיבוב מוקדמות אחד לפני שתעפיל לשלב הבתים ובו היא תשחק מול ירושלים תשחק מול המנצחת בין קאזאן הרוסית לסלופסקי זארני הפולנית, שיפגשו עוד לפני כן בסיבוב המוקדמות הראשון. בקבוצה מהבירה בוודאי זוכרים היטב את משחק החוץ מול קאזאן בעונה שעברה, אז נחלה הקבוצה תבוסה קשה ב-53 הפרש. אם ירושלים תעלה היא תהיה בבית עם דינמו מוסקבה, אקדמיק סופיה ובארונס הלטבית. במידה וירושלים לא תעבור את סיבוב המוקדמות היא תשחק ביורוצ'אלנג', המפעל השלישי בחשיבותו באירופה.

בני השרון הוגרלה היישר לשלב הבתים והיא תיהנה מטיסות קצרות לטורקיה וליוון מכיוון שהיא הוגרלה למפגשים עם אריס סלוניקי וטלקום אנקרה. הקבוצה הרביעית בבית תהיה ככל הנראה בי סי קייב, אך היא תצטרך לעבור בסיבוב המוקדמות השני את המנצחת בין טלקום בון הגרמנית לפנלינוס היוונית.

מרקוביץ': "הגרלה קשה מאוד"

קפטן הפועל ירושלים, ארז מרקוביץ', אמר: "זו הגרלה קשה מאוד. אנחנו לא רגילים להיות במצב הזה של מוקדמות. צריך לראות איך הקבוצה שלנו תבנה ולפי זה יהיו הציפיות. אני לא אוהב להסתכל על מי קיבלנו בבתים, קודם שנעבור את המוקדמות ואז נראה מה הלאה".

גיא גודס מאמן הקבוצה אמר: "הגרלה קשה מאוד, ניאלץ להתמודד איתה ולעשות את המקסימום. מבחינת תקציב הכל לטובתם, אבל לא נרים ידיים. אסור לשכוח שהמשחק השני הוא אצלנו בבית, ככה שהכל פתוח למרות שזה קשה. נכון שהתקציב שלהם יותר גדול, אבל מי שמנצח הם השחקנים".

יובל נעימי הוסיף: "קבוצה רוסית עם תקציב גבוה זה אף פעם לא הגרלה קלה. נקווה שנבנה סגל טוב ונעשה את הכל. נקווה שיהיה משחק טוב נגדם".

מאמן בני השרון הטרי משה ויינקרנץ מסר בתגובה: "אין הגרלה קלה ואנחנו נקבל את היריבות שלנו בכבוד עם כל המסורת שהם מביאים איתם. עוד מוקדם לדבר על סיכויים ואני לא אוהב להתייחס לזה".

קפטן בני השרון, מאיר טפירו, התייחס להגרלה: "אריס וטלקום אנקרה הם קבוצות עם מסורת גדולה ותקציב גדול מאוד. לבני השרון זו שנה ראשונה שלנו במפעל. נבוא, ניתן את הכל, נהנה ונקווה לעלות שלב".

הכירו את היריבות

הפועל ירושלים עשויה לקבל את קאזאן הרוסית שכאמור, כבר פגשה אותה בשנה שעברה. הקבוצה הרוסית סיימה את הליגה במקום השלישי המכובד, אך הפסידה כבר ברבע גמר הפלייאוף לאוראל גרייט. מי שימשיך לאמן את הקבוצה בעונה הקרובה הוא אצו פטרוביץ' הסרבי כשמלאכת ההחתמות עוד לא החלה בקבוצה וכרגע חתומים רק יבגני וורנוב הצעיר ואיגור זמנסקי הוותיק.

זארני הפולנית שאותה תפגוש ירושלים במידה ותדהים את קאזאן, היא אחת התעלומות במפעל השני באירופה. השאלה המתבקשת היא מדוע הקבוצה משתתפת במפעל אחרי שסיימה במקום העשירי בלבד בליגה הפולנית וברבע גמר הפלייאוף הודחה בקלות על ידי סופוט. הסיבה נעוצה בכך ששאר הקבוצות הפולניות החליטו לא להשתתף במפעל. מאמן הקבוצה הוא האוקראיני אנדריי פודקובירוב.

מוליכת הבית של בני השרון, אריס סלוניקי, היא מקבוצות הפאר בכדורסל היווני. הקבוצה שהודחה ברבע גמר הפלייאוף היווני על ידי מארוסי, שיחקה בשנתיים האחרונות ביורוליג, והעונה החתימה עד כה את קיידרן קלארק מפזארו ושון מארשל מקארישקה. אחד השחקנים המוכרים המשחקים באריס הוא ניקוס בארלוס שהגיע מא.א.ק אתונה.

טורק טלקום אנקרה, היריבה השנייה של בני השרון, היא סגנית אלופת טורקיה. הקבוצה היא גם מחזיקת הגביע הטורקי כשהכוכב הגדול ביותר שלה הוא ארווין דאדלי, אקס מכבי ראשון לציון. חאליד אל אמין ששיחק בקבוצה בשנה שעברה, חתם במאריופול האוקראינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully