וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לך תסמוך על העירייה

7.7.2008 / 13:45

עירוני נהריה סיימה עונה מצוינת עם העפלה לפיינל פור, אבל הספונסר הראשי החזיר את הקבוצה לעירייה. אז מי דיבר על רנסנס בכדורסל? פרק 7

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה רחוק מהמציאות. נכון, העונה שעברה הייתה מצוינת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? אור שקדי מנסה לברר: האומנם הכדורסל הישראלי בפריחה? ובפרק השביעי: עירוני נהריה, הצלע הרביעית בפיינל פור בעונה שעברה.

האם התקציב צפוי לגדול בעקבות עונת הכדורסל המוצלחת?

בעונה שעברה ניהלה קבוצת הניהול מטעם חברת "ישקר" את נהריה והעמידה לקבוצה תקציב של 2.5 מיליון דולר. ההצלחה בסיום העונה הביאה הרבה אופטימיות לנהריה, אחרי שנדמה היה שהזהות חזרה מחדש למועדון בעקבות ההעפלה לפיינל פור. ובכל זאת, מדובר בכדורסל הישראלי. למרות ה"הצלחה", חברת "ישקר" בחרה להחזיר את הקבוצה לעיריית נהריה, שבאופן רשמי מנהלת את המועדון רק באופן זמני. "אני למדתי שכל מה שזמני הופך בסופו של דבר לקבוע", אמר גורם בכיר בהנהלת הקבוצה. לזכותו של ראש עיריית נהריה יש לומר כי הוא התחייב כי תקציב הקבוצה לא יגרע ויעמוד גם העונה על 2.5 מיליון דולר בתמיכה גדולה של העירייה. בפועל קשה להבין כיצד מועדון שמייצג אזור כל כך חשוב במדינת ישראל מגיע למצב שהעירייה היא זאת שמחזיקה אותו ואין צמיחה. הפוטנציאל של נהריה, דווקא אחרי העונה האחרונה, היה צריך להיות גבוה בהרבה.

האם נוספו לקבוצה ספונסרים?

"ישקר", כאמור, הספונסרית הראשית, עזבה את ניהול הקבוצה, אך עדיין תמשיך לתמוך בקבוצה כלכלית. גם "טכנולוגיות להבים", חברה נוספת שתומכת בקבוצה, ממשיכה בתמיכתה. בנהריה מספרים כי ראש העירייה עושה לילות כימים על מנת למצוא ספונסר נוסף שייקח על עצמו את ניהול הקבוצה, ומבטיחים כבר חודש רצוף שבימים הקרובים ימצא הספונסר הראוי, אך הקבוצה שסיימה במקום הרביעי עדיין מחפשת. בפעם האחרונה שחברת "שטראוס" הפסיקה את תמיכתה בקבוצה, גייס ראש העירייה את חברת "ישקר". האם גם הפעם יוכל לגייס חברה גדולה לעזור לקבוצה? ההבטחות קיימות, השאלה היא מה נראה בשטח.

האם קיימת המשכיות של הסגל?

לא. בשנים האחרונות הייתה נהריה בין הקבוצות היחידות בליגת העל שידעה לשמור על המשכיות כלשהי מעונה לעונה. למעשה הקבוצה ששיחקה בנהריה בעונה שעברה הייתה כמעט תעתיק מושלם של הקבוצה מעונה קודם לכן. הבעיה בעונה הקרובה היא גם השינויים בהנהלה, וגם העובדה כי שחקני מפתח כמו מתן נאור וברק פלג (שהיוו את השלד של הקבוצה) עוזבים למרות שבקבוצה ציפו שימשיכו. אז מה עשו בנהריה? החתימו שחקנים צעירים שיכולים להריץ את הקבוצה במשך כמה שנים. הבעיה היא שרביב לימונד, מושון יעקוסי וניצן חנוכי חתמו לעונה אחת בלבד. אז מה יקרה בעונה הבאה? כנראה יישארו רק עם יוגב אוחיון, היחיד שחתם לשנתיים.

האם ייכנס יותר כסף מהטלוויזיה בעונה הקרובה?

בנהריה ויתרו על השתתפות ביורוקאפ אחרי הכישלון להיכנס למפעל בעונה שעברה. חלק מהשיקול של נהריה היה העובדה שבעונה שעברה לא היה ערוץ טלוויזיוני שרצה לשדר את משחקי הקבוצה באירופה, ולכן ירדה הכדאיות לשחק במפעל השלישי בחשיבותו. נהריה תמשיך לקבל את סכום הכסף הקבוע שמקבלות קבוצות ליגת העל מהמנהלת, שכוללות בתוכן את שידורי ליגת העל – 900 אלף שקל.

שורה תחתונה: האם ההצלחה של הכדורסל הישראלי בעונה שעברה השפיעה על נהריה?

לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully