וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר מודה: "הגיע לנדאל לנצח"

אלוף ווימבלדון היוצא ידע לפרגן לאיש שניצח אותו באחד ממשחקי הטניס הגדולים בהיסטוריה. נדאל: "בשבילי רוג'ר הוא עדיין מספר 1"

לרוב, אוהדי הספורט צופים ברגעים ספורטיביים ענקיים רק בהקלטות נדירות משנים רחוקות בהן הכל היה כביכול יפה ורומנטי יותר. אבל ציבור שוחרי הספורט שחי לו להנאתו בשנת 2008 ודאי יזכור את אחד ממשחקי הטניס הגדולים בהיסטוריה. רוג'ר פדרר ורפאל נדאל התכתשו הערב (ראשון) במשך שעות על משטח הדשא בווימבלדון, אבל לאחר כחמש שעות של טניס מדהים היה זה נדאל שהשתטח על הדשא אחרי ניצחון הירואי 4:6, 4:6, 7:6, 7:6, 7:9.

הקהל בווימבלדון ידע להעריך את חווית הטניס הנדירה שהעניקו להם שני ספורטאי המופת, ואכן בסיום המשחק לא היה צופה אחד באצטדיון שלא עמד על רגליו והריע לשחקנים, שנתנו את אקורד הסיום לטורניר מצוין. האם מדובר במהפכה של ממש בטניס העולמי? כנראה. אבל כמו כל מהפכה טובה, רק כשכולם ירגעו קצת וינתחו את המצב בהגיון קר ושקול נוכל לדעת אם אכן נפל דבר בספורט העולמי. המאזן כעת בין שני השחקנים עומד על 6:12 לטובתו של נדאל.

פדרר: "אני אנסה שוב בשנה הבאה"

פדרר, שהרצף המופלא שלו בן 65 ניצחונות על משטחי דשא ו-40 בווימבלדון נקטע, שמר בסיום על ארשת פנים רגועה ומחויכת. "ניסיתי הכל", אמר האלוף בדימוס בחיוך."איחרתי קצת בתגובות שלי, אבל בכל מקרה לרפאל מגיע התואר הזה. הוא פשוט שיחק טניס נהדר". על השאלה אם הגשם הפריע לו במיוחד ענה פדרר: "זה לא עשה את זה יותר קל, אבל ציפיתי לגרוע מכול. זה היריב הכי גרוע שיכול להיות על המגרש הכי טוב. בכל מקרה היה תענוג לשחק פה. רציתי לנצח את הטורניר, אבל אני אנסה שוב בשנה הבאה".

נדאל הוא הספרדי הראשון שזוכה בווימבלדון מאז מנואל סנטנה בשנת 1966. כמו כן, הוא הטניסאי הראשון מאז ביורן בורג ב-1980, שזוכה בשני הטורנירים הכי יוקרתיים, רולאן גארוס ו-ווימבלדון, באותה שנה. בסיום המשחק נדאל היה נרגש. לאחר שניצח עלה אל יציעי האצטדיון על מנת לנשק ולחבק את מקורביו. ביציע הוא כבר מירר בבכי. אחר כך, מול המיקרופונים הוא כבר היה רגוע יותר.

"בלתי אפשרי לתאר את מה שהרגשתי כשנגמר המשחק", אמר האלוף החדש. "לא דמיינתי שאני מנצח את התחרות הזו ואני מודה לכל מי שתמך בי. היו לי הרבה הזדמנויות לנצח, אבל פדרר המשיך להילחם. אני מודה לו על משחק גדול". למרות הניצחון ידע הספרדי לפרגן לאחד משחקני הדשא הגדולים בהיסטוריה. "הפסדתי את שני הגמרים האחרונים של ווימבלדון. את הגמר הזה ניצחתי, אבל רוג'ר הוא עדיין מספר אחד בעולם, הוא בכל זאת היה אלוף ווימבלדון במשך חמש פעמים רצופות".

באתר האינטרנט של עיתון ה'אס' נכתב בגדול בדף הבית: "נדאל עשה היסטוריה". גם ה'מארקה' הקדיש כמובן את הכותרת הראשית לנדאל ורשם: "הירואי". באתר של העיתון הקטאלוני 'ספורט' נכתב: "נדאל נכנס להיסטוריה של הטניס". ה'אל מונדו דפורטיבו' רשם בגדול: "קמפיאון!", כלומר אלוף, דבר שקרה לספרד לא מכבר עם הזכייה של נבחרת הכדורגל ביורו. ב'אל פאיס' נכתב: "נדאל, אלוף ענק".

אגב, כעת, אם זה מעניין מישהו אחרי הגמר הגדול, אז בוב בריאן וסמתנה סטוסור זכו בטורניר הזוגות המעורבים, אחרי שניצחו את את מייק בריאן, אחיו של בוב, וקתרינה סרבטוניק 5:7, 4:6.

סטטיסטיקה

המשחק המדהים בין שני הטניסאים הכי טובים בעולם ארך 288 דקות. במילים חמש שעות פחות 12 דקות. כפי שהמשחק היה צמוד, כך גם מספר הנקודות בו כל אחד זכה. נדאל השיג בסך הכול 209 נקודות, בעוד פדרר השיג 204. הדבר שעמד בעוכריו של פדרר היה כמות הטעויות הבלתי מחוייבות. פדרר ביצע 52 כאלה, בעוד שנדאל הצליח לעמוד על כמעט חצי, רק 27. שורת הסטטיסטיקה הכי קשה מבחינתו של פדרר היא אחוז נקודות השבירה שהוא הצליח להשיג. השוויצרי השיג רק נקודת שבירה אחת מתוך 13 נסיונות, כשנדאל גובר עליו עם ארבע שבירות מתוך 13 הנסיונות שלו.

פדרר, הידוע בסרבים המצויינים שלו, השיג 25 אייסים מול שישה בלבד של נדאל. הסרב הכי מהיר של פדרר היה במהירות של 129 מייל, בעוד שהכי מהיר של נדאל היה במהירות של 120 מייל לשעה. ממוצע הסרבים הראשונים של פדרר עמד על 117 מייל לשעה, בעוד ששל נדאל על 112. לעומת זאת, פדרר השיג פחות אחוזים בסרבים הראשונים כשהכניס 128 מתוך 195 (66 אחוז), בעוד נדאל הכניס 159 מתוך 218 (73 אחוז). פדרר 'ניצח' בשגיאות הכפולות, כשביצע רק שתיים, לעומת נדאל שעשה שלוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully