וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאפורטה יעמוד בפני הצבעת אי אמון

האם נשיא ברצלונה בחמש השנים האחרונות ילך הביתה? חלק מחברי המועדון קצו באיש הכל יכול ומתכננים הפיכה. ביום ראשון ההצבעה

האם קדנציית הנשיאות של ז'ואן לאפורטה עומדת בפני קיצה? ביום ראשון תיערך הצבעת אי אמון בנשיא של בארסה, המכהן בתפקיד מזה כחמש שנים.

הצבעת אי האמון תבוצע, לאחר שחבר המועדון אוריול גיראלט אסף מספיק חתימות כדי לקיימה. גירלאט לא היה מרוצה מדרך התנהלותו של לאפורטה והוא החליט לעשות מעשה. מסתבר, לאור כמות החתימות שהוא אסף, שיש עוד אי אילו שלא מרוצים מהנשיא. כדי שלאפורטה אכן יודח, צריכים חברי המועדון להשיג רוב של שני שלישים, כשבהצבעה חייבים לקחת חלק מינימום של 10 אחוזים מחברי המועדון.

אם אכן יקרה הבלתי צפוי ואכן יושגו בהצבעה התנאים שלעיל, הרי שברצלונה תהיה חייבת ללכת לבחירות לנשיאות. סנדרו רוסל, סגנו לשעבר של לאפורטה שהתפטר ב-2005 אחרי חילוקי דעות עם הבוס, יתייצב מול לאפורטה בקרב על התפקיד. רוסל הוא האיש שאחראי בין היתר להבאתם של רונאלדיניו ודקו. כמו כן במידה והצבעת אי האמון תתקבל, הרי שעד שייבחר נשיא חדש ברצלונה לא תוכל להחתים שחקנים.

שתי עונות מופלאות, ואז שנתיים פחות מוצלחות

לאפורטה נכנס לכס הנשיא במהלך עונת 2003/4. בארסה, בניצוחו של המאמן פרנק רייקארד, פתחה את העונה רע, אבל הצליחה כמעט לחטוף את האליפות מוולנסיה בסיומה של אותה עונה. שתי העונות שלאחר מכן, ובמיוחד 2005/6 היו שנות השיא של הקבוצה מקטאלוניה במילניום הנוכחי. היא זכתה בשתי אליפיות ספרד ובליגת האלופות (2006).

האידיליה בין לאפורטה לאוהדים התנפצה השנה, אחרי העונה הכושלת שעברה הקבוצה, כשהיא כבר לא מצליחה לזכות באף תואר מזה שנתיים. הקהל הקטאלוני התובעני הניף שלטים רבים ויצא במחאה נגד המאמן רייקארד, שבינתיים הוחלף על ידי פפ גווארדיולה, וכן כנגד הנשיא.

נראה היה שלאפורטה ובארסה יצאו לדרך חדשה עם מינויו של גווארדיולה למאמן. הקבוצה החליטה לשחרר מספר שחקנים שלא פגעו, כשגם רונאלדיניו וסמואל אטו לא נלקחו בחשבון בתוכניותיו של המאמן. בארסה אף עשתה מספר החתמות מעניינות, דוגמת סיידו קייטה ודני אלבש. אלא שנראה כרגע כי את חלק מהחברים זה לא מספק. ההצבעה תיערך, כאמור, ביום ראשון ותוצאותיה יתפרסמו בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully