וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות לא התפרקו

4.7.2008 / 15:45

האם הכדורסל באמת חזר לפרוח, והביא איתו משאבים חדשים לקבוצות? בפרק 4 פוגשים את מכבי ראשל"צ, שרק רוצה לשלם משכורות בזמן

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה לא נראה ככה. נכון, העונה שעברה הייתה נהדרת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? אור שקדי מנסה לברר: האומנם הכדורסל הישראלי בפריחה? ובפרק הרביעי: מכבי ראשל"צ, שכמעט מכרה את מורשתה בעבור איחוד עם חולון.

האם התקציב צפוי לגדול בעקבות עונת הכדורסל המוצלחת?

לא, אבל לפחות הקבוצה תקפיד גם העונה על מוסר תשלומים גבוה, לפיו הם עומדים בכל ההתחייבויות שלהם. בראשל"צ, ואפשר להבין למה כשמסתכלים על הנעשה בענף, חשוב כרגע לא לקפוץ מעל היכולת הכלכלית שיש לקבוצה ולהעמיד תקציב שהיא באמת מסוגלת לעמוד בו.

כ-6 מיליון שקל העמידה ראשל"צ בעונה שעברה, ולעומת זאת העונה: "התקציב שלנו העונה ינוע בין 6 ל-7 מיליון שקל", אומר משה קליסקי, היו"ר. חשבתם התקדמות? 200 או 300 אלף שקל של עלייה בתקציב זה דבר יפה, אבל בחוק הרוסי החדש זה מספיק בקושי כדי לממן את העלייה בשכר של עודד שעשוע. שטויות. העיקר שבראשל"צ ימשיכו להחזיק בתואר "הקבוצה שאין לה סכנה להתפרק". אבל אם היא תגיע לצמרת, זה יהיה רק בגלל שקבוצות אחרות לא מצליחות.

האם נוספו לקבוצה ספונסרים?

לפני כשבועיים התבשרנו כי מיקי דורסמן עשוי להיות הספונסר של מכבי ראשל"צ ולהפוך אותה לקבוצה גדולה. אבל דורסמן, שהיה צריך לשים 7 מיליון שקל בראשל"צ, התקפל. זה לא מפתיע. הספונסר הראשי של ראשל"צ בעונה החולפת היה "המרכז הישראלי לריהוט", וסביר להניח שגם ימשיכו איתו. "יש לנו הצעות ממספר גורמים נוספים, ואם הם ישלמו יותר, סביר להניח שנעבור אליהם", טוען קליסקי, אבל בכל מקרה ההבדל בסכומים שייכנסו לא צפוי להיות גדול מדי, כך שזה לא ממש משנה. עד שהספונסר של ראשל"צ לא שם חצי מיליון דולר לפחות, תמשיך הקבוצה ליהנות מתומך נחמד, לא יותר מזה. בעיר הרביעית בגודלה בישראל אפשר היה לצפות ליותר. אפשר היה לצפות שמישהו ירים את הכפפה, חוץ מראש העיר כמובן. כנראה שלא.

האם קיימת המשכיות של הסגל?

הפעם דווקא כן. בראשל"צ נכוו אחרי שבעונת 2005/6 יצרו קבוצה מדהימה, ועונה לאחר מכן לא הצליחו לשמור על אף שחקן מלבד ראיין סידני האפור. מורן רוט ואור איתן שכיכבו בקבוצה באותה עונה נעלמו, ואיתם גם ההצלחה. בראשל"צ למדו את הלקח, ועודד שעשוע ואיתי לב יתחילו בסתיו את העונה השלישית שלהם בקבוצה, כשאליהם מצטרפים אופיר פרחי, טל דן וחן גונשור הצעירים.

כדי להמשיך במעט את המסורת של הקבוצה הוחזר אבי סוכר, שחקן הבית, וגם גילי מוסינזון ששיחק במועדון בעבר. כמו כן, נעשה ניסיון להשאיר גם את עומאר סניד, שהעדיף את ירושלים. אגב, סוכר ומוסינזון הוחתמו על חוזה לשנתיים, דבר שייצור סוג של המשכיות גם בעונה הבאה. אבל יותר מהכל, הגיע המאמן שהשפיע הכי הרבה על הקבוצה, בלי שאימן משחק אחד בבוגרים שלה: זיו ארז, שגידל לא מעט שחקנים בנוער של ראשל"צ וינסה להמשיך את מה שהתחיל.

האם ייכנס יותר כסף מהטלוויזיה בעונה הקרובה?

לא. לראשל"צ, כמו לקבוצות אחרות בליגה, הייתה אופציה להירשם ליורוקאפ. אבל אחרי שאף גוף תקשורת לא שידר את הקבוצה ששיחקה במפעל שנתיים קודם לכן, הפיתוי לכך לא היה רב. הקבוצה תמשיך לקבל 900 אלף שקלים שמנהלת ליגת ווינר מעבירה לה בתור חברה בארגון, שום דבר חדש.

שורה תחתונה: האם ההצלחה של הכדורסל הישראלי בעונה שעברה השפיעה על מכבי ראשל"צ?

לא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully