וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי, סופר-קלאסיקו גם בווימבלדון

רוג'ר פדרר דהר לגמר אחרי ניצחון על מראט סאפין 3:6, 6:7, 4:6, ויפגוש שם את רפאל נדאל, שגבר על ריינר שוטלר 1:6, 6:7, 4:6

לא באמת חשבתם שהוא לא יהיה שם ביום ראשון, וגם לא זה שרוצה לקחת לו את התואר. רוג'ר פדרר התגבר בקלות רבה על מראט סאפין 3:6, 6:7, 4:6 ועלה לגמר טורניר ווימבלדון אחרי שלא שמט בשישה משחקים אף מערכה. אבל גם זה בעצם לא מפתיע. פדרר, שחולם על התואר השישי ביום ראשון, יצטרך לנצח את רפאל נדאל בפעם השלישית ברציפות במעמד הזה. נדאל גבר בחצי הגמר השני על ריינר שוטלר הגרמני 1:6, 6:7, 4:6.

גם סאפין יודע שהנוכחות שלו בחצי הגמר היא אירוע מפתיע לכשלעצמו, ולמרות שבירת המחבטים במהלך ההתמודדות מול השוויצרי, הוא לא יכול להיות מאוכזב. אחרי שהעיף את נובאק דג'וקוביץ' כבר בסיבוב השני, אלוף העולם לשעבר התגבר על אנדראס ספי, סטניסלאס ואוינקה ופליסיאנו לופז בדרך לחצי הגמר.

הרוסי, שמדורג כיום במקום ה-75 בעולם ומעולם לא עבר את רבע הגמר בווימבלדון אליו הגיע ב-2001, פתח לא טוב את המשחק. מי שחשב שהשניים ייגררו למשחק מותח, ראה בעיקר את השוויצרי שובר את סאפין כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו. הרוסי, שניצל אחוזי הגשה גבוהים, שמר על ההגשות שלו עד סיום המערכה, אך לא הגיע לשום הזדמנות לשבור את פדרר, שניצח בקלות 3:6, תוך שהוא מכה שישה אסים בסאפין.

סאפין העלה את רמת המשחק שלו במערכה השנייה, ובמשחקון הרביעי הוא הוביל ויכול היה לשבור את פדרר, אך השוויצרי חזר מפיגור והשווה ל-2:2, כשכל אחד מהם שומר על ההגשות. השניים לא איבדו את ההגשות שלהם עד 6:6, כשהפעם היה זה סאפין שהיכה שישה אסים. בשובר השוויון פדרר עלה ל-0:4 והשלים 4:7 שהעלה אותו ל-0:2 במערכות.

הרבה לא השתנה גם במערכה השלישית, ולמרות שסאפין שמר על משחקוני ההגשה שלו, פדרר המתין בסבלנות לשבירה, שהגיעה במשחקון העשירי והאחרון, בעוד סאפין התעסק בשבירת המחבטים שלו. בסיום שעה וארבעים בלבד פדרר השלים 4:6 ועלייה לגמר.

השור גבר על הקשיש

מי שזכה ליום מנוחה פחות, על אף הגיל שלו, הוא ריינר שוטלר בן ה-32, שהשלים את משחק רבע הגמר רק אתמול אחרי שניצח את ארנו קלמון הצרפתי. ככה זה גם נראה על המגרש, לפחות במערכה הראשונה מול אלוף הרולאן גארוס רפאל נדאל (2 בטורניר).

פתיחת המשחק הייתה חד-צדדית לחלוטין לטובתו של הספרדי, שממשיך לשכנע על הדשא פעם אחר פעם ואין ספק שמדובר בשיפור משמעותי לעומת השנה שעברה. נדאל ניצח במערכה הראשונה 1:6 ובאותו רגע נראה היה שהמשחק הזה ייגמר מהר מאוד. שוטלר חשב אחרת, ואולי גם נדאל שהוריד הילוך במערכה השניה ונשבר ממש בתחילתה לפיגור 3:1. שוטלר היה חד יותר, נדאל קפא פתאום ולא עלה לרשת. הוא הצליח לשמור על משחקוני ההגשה שלו בהמשך, אבל גם הגרמני עשה את זה עד שהוביל 3:5. במשחקן העשירי, נדאל השיג את השבירה הראשונה שלו במערכה בטיימינג המושלם ביותר, בזכות סרבים חתוכים יותר וכמובן משחק הרשת שחזר לעצמו. הוא הישווה ל-5:5 בדרך לשובר שיוויון, בו ניצח בצורה משכנעת 3:7.

התוצאה בסיום המערכה השניה די שברה את שוטלר, שלא הצליח להביא את אותם הכוחות לתחילת המערכה השלישית. הגרמני נשבר ל-4:2, ניצל את הדקות שנותרו לו כדי לנסות ולפנק את הקהל בכמה מהלכי טניס שהביאו אותו עד למעמד הזה. הוא הצליח להציל שלוש נקודות משחק מנדאל, שכבר הוביל 3:5 ו-0:40, אבל נכנע במשחקון הבא, ונפרד בכבוד מהספרדי, שהשלים ניצחון חלק בדרך לגמר מול רוג'ר פדרר.

נדאל אמר בסיום המשחק: "אולי זה לא היה המשחק הכי טוב שלי בטורניר, אבל היה לי חשוב מאוד לנצח אותו בשלוש מערכות. אני מאושר, אבל אני יודע שאני אצטרך לתת את הכל כדי לנצח את השחקן הטוב בעולם ביום ראשון".


* לא מספיק לאחיות וויליאמס שהן תפסו את שני המקומות בגמר, גם על טורניר הזוגות בווימבלדון הן השתלטו. ונוס וסרינה, שדורגו 11 בטורניר, התגברו ללא קושי על נטלי דשי וקייסי דלקווה 3:6, 3:6 וזכו בכרטיס לגמר, שם הן תפגושנה את ליסה ריימונד וסמנטה סטוסור. אגב, השתיים כבר זכו פעמיים בזוגות בווימבלדון - ב-2000 וב-2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully